روابط تجاری تهران و دوبی پس از صلح امارات و اسرائیل


رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات اظهار داشت: امارات تنها کشوری بود که در این مدت با توجه به تمام مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی، صادرات ایران به آن افزایش یافت در چهار ماه اول امسال 16 درصد افزایش صادرات به امارات را تجربه کردیم. صلح بین امارات و اسرائیل واکنش‌هایی را در ایران در پی داشت و این اقدام امارات باعث ایجاد نگرانی‌هایی بین فعالان اقتصادی دو کشور شد. اما واقعیت این است که اقتصاد پساکرونای امارات و ایران در شرایط تحریم‌های ظالمانه اجازه نمی‌دهد در این دوران اعداد و ارقام روابط تجاری بین دو کشور نزولی شود.
فرشید فرزانگان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات درباره روابط اقتصادی دو کشور پس از صلح امارات با رژیم صهیونیستی تأکید کرد: روابط اقتصادی باید جدا از موضع‌گیری‌های سیاسی باشد. با توجه به شرایط تحریمی، گزینه‌های زیادی برای تبادلات تجاری در اختیار نداریم. در نهایت ترکیه و امارات دو کشوری هستند که تاجران ایرانی فعالیت خود را در این کشورها حفظ کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه پس از چین، کشور امارات مهم‌ترین کشور در روابط تجاری ایران است، گفت: در مبادلات دو کشور، 4.5 میلیارد دلار صادرات ایران و 8.9 میلیارد دلار واردات از امارات بوده به عبارت دیگر حجم تجارت بین دو کشور 13.4 میلیارد دلار است. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات درباره روابط تجاری ایران و امارات در 4 ماهه ابتدای سال اظهار داشت: امارات تنها کشوری بود که در این مدت با توجه به تمام مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی، صادرات ایران به آن افزایش یافت. در چهار ماه اول امسال 16 درصد افزایش صادرات به امارات را تجربه کردیم. / ایلنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7422/10/551748/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها