تشکیل ستاد ویژه احیای گردشگری اصفهان




حمیرا حیدریان
خبرنگار
ستاد ویژه احیای گردشگری استان اصفهان از دو هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.
دکتر فریدون اللهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن اعلام این خبر گفت: میراث فرهنگی در حوزه گردشگری دارای بخش های مختلف سیاستگذاری است که در ذیل زیر بنای این حوزه کارگروه‌هایی همچون گردشگری، اقتصادی و اشتغالزایی و... فعالند این کار گروه‌ها در حوزه مسائل سخت افزاری که عمدتاً طرح‌های سرمایه گذاری، مسائل و مشکلات بخش گردشگری و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرای طرح یا تصمیم‌گیری است وارد عمل می‌شوند. خارج از این کارگروه‌های فعلی که هر یک دارای مسئولیت های خاص خود هستند با توجه به شرایط فعلی در کشور و شیوع بیماری کرونا که آسیب فراوانی در سطح ملی و استانی به بدنه گردشگری وارد کرده است، طبق بررسی‌های صورت گرفته درجلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تصمیم گرفته شد تا کمیته ای جدید در این خصوص تشکیل شود.
وی افزود: با تشکیل جلسه با مسئولان استانداری، شهرداری، اتاق بازرگانی و... قرار بر این شد تا با توجه به چالش های پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا در این استان، ستاد ویژه احیای گردشگری اصفهان شکل بگیرد تا به رفع موانع موجود و احیا و سرپا شدن این صنعت کمک کند.
وی تعطیلی تورهای خارجی، نگرانی گردشگران از سفر باتوجه به نوسان موجود در شهرستان‌های مختلف، آسیب به بخش خصوصی و آژانس های گردشگری و... را از جمله چالش های موجود در پی شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: از یک سو مشکلات اشاره شده و از سوی دیگر بخش خصوصی که آسیب زیادی در این دوره دیدند برای اینکه موقعیت خود را مجدد بازیابی کنند نیاز به تبلیغ و حمایت دارند و این کمک‌هایی فراتر از حمایت‌های دولتی را می‌طلبد از این‌رو با پیشنهادی که از سوی بخش خصوصی درجلسه گفت‌و‌گوی شورای سیاستگذاری دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی شد، با بررسی‌های انجام شده قرار بر تشکیل ستاد ویژه احیای گردشگری شد، که این ستاد متشکل از نمایندگانی از استانداری، شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دادگستری، اتاق بازرگانی، صداو سیما، اتاق اصناف، کانون گردشگری، اتاق تعاون، تبلیغات اسلامی و نظارت بر اماکن نیروی انتظامی خواهد بود.
وی تأکید کرد: این ستاد موظف است ظرف ۱۵ روز نسبت به تهیه و تدوین آیین ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم اقدام کند.
وی اظهارداشت: مقرر شد یک شرکت مقصد گردشگری استان توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با مشارکت سایر شهرستان‌های استان تشکیل شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7422/11/551753/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها