نحوه پرداخت حقوق و محاسبه اضافه کاری معلمان در سال تحصیلی جدید


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، درباره نحوه پرداخت حقوق و محاسبه حق‌التدریس آزاد و اضافه کاری معلمان توضیحاتی ارائه کرد.
علی الهیار ترکمن در گفت‌و‌گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این اعلام شده، سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و سه روش برای آموزش پیش‌بینی شده است؛ نخست روش معمول یا آموزش حضوری، دوم آموزش مجازی و سوم ترکیبی از این دو که بستگی به شرایط و وضعیت شیوع بیماری دارد.
وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، هرجا شرایط اجازه دهد دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند اما این حضور به صورت یک روز در میان و البته با رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی مدارس خواهد بود. توزیع سرانه‌های بهداشتی مدارس را نیز بزودی انجام خواهیم داد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با یک روز در میان شدن حضور، آیا کلاس درس نصف می‌شود یا به عنوان مثال سه پایه، اول هفته و سه پایه، نیمه دوم هفته به مدرسه می‌روند؟ اظهار کرد: این موضوع در دستورالعمل آغاز سال تحصیلی پیش‌بینی شده است. شاید یک مدرسه ابتدایی به لحاظ فضا مشکلی نداشته باشد و بتواند سه پایه را تقسیم کند که شرط آن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است، اما در جایی نیز ممکن است فضا مهیا نباشد و دانش‌آموزان را در هر کلاس تقسیم کنند.
الهیار درباره شرایط کاری معلمان نیز توضیح داد و گفت: هیچ تغییری در شرایط کاری معلمان ایجاد نمی‌شود و معلمی که موظفی‌اش ۲۰ یا ۲۴ ساعت [در هفته] است، کارش را به روال قبل انجام می‌دهد و اگر مازاد بر آن خدمت کرده باشد حق‌التدریس غیرموظف محاسبه و از طریق مدیر مدرسه به او اعلام می‌شود. وی افزود: با حق‌التدریسان آزاد و نیروهای خرید خدمات نیز مانند سابق قرارداد می‌بندیم و حقوقشان را به‌طور کامل پرداخت می‌کنیم. در پرداخت حقوق آنها هم تغییری ایجاد نمی‌شود و مانند سایر کارمندان ما هستند. چه آموزش حضوری باشد و چه مجازی برای ما آموزش رسمی محسوب می‌شود و شرایط کاری هم مانند گذشته تعیین و به معلمان ابلاغ می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه محاسبه اضافه کاری معلمان که در سال تحصیلی گذشته نیز ساعات بسیاری را صرف ساخت کلیپ‌های آموزشی برای تدریس در فضای مجازی کردند گفت: اضافه کاری، مازاد بر ساعات موظف است. معلمی را داشته‌ایم که در سال‌های قبل هم برای ارائه مطلبی به دانش‌آموزان خود متحمل زحماتی می‌شده اما مبنای قانونی، پرداخت حق‌التدریس آزاد و اضافه کار، خدمت مازاد بر آن ۲۰ یا ۲۴ ساعت موظفی رسمی معلم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7422/1/551807/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها