فیفا حکم داد؛فدراسیون محکوم به پرداخت 2/6میلیون یورو به ویلموتس

فوتبال ایران در آستانه ورشکستگی


فدراسیون بین‌المللی فوتبال فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت 6/2 میلیون یورو به ویلموتس محکوم کرد. روز دوشنبه سایت طرفداری مدعی شد که قاضی هلندی که از طرف کمیته تعیین وضعیت فیفا برای صدور حکم نهایی انتخاب شده بود، با وجود دریافت گزارش‌های کارشناسی، فدراسیون فوتبال ایران را به دلیل رعایت نکردن بندی که به مربی اجازه می‌دهد در صورت دو ماه عقب افتادن دستمزدش قرارداد خود را یکطرفه فسخ کند، به پرداخت مبلغ قرارداد ویلموتس و جریمه فسخ قرارداد محکوم کرد. این قاضی حکم جریمه 6 میلیون و 200 هزار یورویی فدراسیون فوتبال را صادر کرده است. این در حالی است که ایران پیش از این هم 2 میلیون یورو به مارک ویلموتس پرداخت کرده بود. البته فدراسیون فوتبال می‌تواند به این حکم اعتراض کند و پرونده را به کمیته حقوقی فیفا بکشاند.

طالقانی:  باید در ابتدا به حکم صادره اعتراض کنیم
بر همین اساس فدراسیون فوتبال روز گذشته در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص محکومیت این فدراسیون مدعی شد که به اطلاع می‌رساند هیچ رأیی درباره پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال از سوی فدراسیون جهانی به این فدراسیون واصل نشده است. البته این تکذیب در شرایطی رخ داده که نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران در رسانه‌ها منتشر شد و مشخص است که فیفا فدراسیون فوتبال ایران را محکوم کرده است. از طرفی با این شکست فوتبال ایران در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است چون فدراسیون فوتبال باید رقمی معادل 165 میلیارد تومان را (با نرخ یورو به قیمت دیروز) به مربی بلژیکی پرداخت کند. تنها راه فدراسیون فوتبال برای دفاع از حکم سنگین هم، پناه به دادگاه CAS است. دادگاهی که البته فدراسیون برای اعتراض به حکم باید رقم سنگین دیگری را هم به آن پرداخت کند. درغیراین صورت باید این مبلغ را ظرف 30 روز پرداخت کند تا از ارسال پرونده به کمیته انضباطی فیفا برای فرار از محرومیت‌های بعدی جلوگیری شود.
دراین شرایط عبدالکاظم طالقانی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:«باید در ابتدا به حکم صادره اعتراض کنیم. چیزی که ما از وکلا می‌شنیدیم مسأله دیگری بود اما حالا اتفاق دیگری رخ داده است. اگر مطالبات ویلموتس بموقع پرداخت می‌شد، او چطور می‌توانست به فیفا شکایت کند؟ نیاز است به رأی اعتراض کنیم و نتیجه بگیریم حتی اگر لازم باشد با افراد حقوقی قوی‌تر و اگر هم لازم است، همین نفرات از پرونده ایران دفاع کنند باید به آنها کمک کرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7422/1/551809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها