اخبار




رئیس قوه قضائیه:
افشاگری بدون اقدام و عمل مؤثر نیست

رئیس قوه قضائیه به صاحبان قلم و تریبون و چهره‌های متنفذ سیاسی و اجتماعی توصیه کرد که از پیشداوری و گمانه زنی درباره پرونده‌های قضایی پرهیز کنند. به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای توسعه روابط‌شان را نتیجه فریب خوردن اماراتی‌ها دانست و با خائنانه خواندن این توافقنامه نسبت به اسلام و قدس شریف و آرمان‌های فلسطین، به حاکمان این کشور که در برج‌های شیشه‌ای نشسته‌اند هشدار داد که منتظر واکنش مردم با غیرت امارات و دیگر کشور‌های جهان باشند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: پرونده‌هایی که در قوه قضائیه تشکیل می‌شود یا گزارش‌هایی که به این قوه می‌رسد، با دقت و حوصله و بر اساس قانون و عدالت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه قضات متعهد و پر تلاش دستگاه قضا تحت تأثیر جوسازی‌ها و فشار‌ها قرار نگرفته و دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند و ملاک آنها در دادرسی‌ها، حقیقت و اجرای عدالت است، به صاحبان قلم و تریبون و چهره‌های متنفذ سیاسی و اجتماعی توصیه کرد که از پیشداوری و گمانه زنی پرهیز کرده و حوصله به خرج داده و اجازه دهند گزارش‌هایی که به قوه قضائیه می‌رسد، بر اساس عدالت مورد رسیدگی قرار گیرد. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم خواستار رسیدگی به کاستی‌ها، نارسایی‌ها و برخورد متناسب با خیانت‌ها، تخلفات و مفاسد هستند، گفت: افشاگری‌ها درباره تخلفات و مفاسد هم اگر به اقدام و عمل مورد انتظار مردم منتهی نشود، برای جامعه اعتمادآفرین و مؤثر نخواهد بود. آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نفتی دولت گفت که این طرح در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شده و قوه قضائیه هم مانند دیگر قوا نظراتش را پس از هم اندیشی با کارشناسان اقتصادی اعلام و به دولت منتقل کرده است. رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که دولت شرایط اعلام شده از سوی نخبگان اقتصادی و دستگاه قضایی را به‌صورت جامع در طرح نفتی خود لحاظ نماید تا اجرای آن
گره گشای مسائل و مشکلات کشور و مردم باشد.

بررسی چالش‌های مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در وزارت کشور

نشست بررسی وضعیت و چالش‌های مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، دیروز  با حضور وزیر کشور، جمعی از معاونین وزارت کشور و استانداران تهران، مازندران، گیلان، گلستان و البرز در این وزارتخانه برگزارشد. به گزارش «ایران»، رحمانی فضلی در این نشست پس از استماع گزارشی از وضعیت ساخت و ساز غیرقانونی در کشور و اقدامات استان‌های حاضر در جلسه، با اشاره به پیگیری‌های مسبوق و مکرر به عمل آمده و تلاش‌های مستمر و موفقیت‌های خوب در این عرصه گفت: با این‌حال کماکان شاهدیم که این مسئله متوقف نشده است. به گفته وزیر کشور یکی از آسیب‌های بی توجهی به قوانین و مقررات در ساخت و سازهای غیرمجاز این است که فرهنگ بی اعتنایی به قانون در جامعه را رواج می‌دهد و این مخرب‌ترین نتیجه ممکن است. وی با تأکید بر تدوین طرح‌های کارشناسی برای رفع قانونی نیازهای موجود به ساخت و ساز خصوصاً در استان‌های شمالی کشور، تصریح کرد: این موضوع پیش از این به دولت ارائه و تصویب شده و بر اساس آن پهنه‌های مشخصی تعریف می‌شود تا با اعمال کافی نظارت‌های قانونی و در یک روند کاملاً قانونی، نیازهای موجود برطرف و همچنین از ساخت و ساز غیرقانونی خصوصاً در اراضی ملی جلوگیری می‌شود. استانداران حاضر در این نشست، ضمن ارائه گزارش پیشرفت‌های به عمل آمده در مبارزه با ساخت و سازهای غیر قانونی و تشریح موفقیت‌های مهم به دست آمده در این عرصه در سال‌های اخیر، به موانع مهم اصلی یا حاشیه‌ای در این زمینه پرداختند و موضوعاتی چون وجود تعارضات قانونی، مداخلات بخش‌های مختلف، ناکارآمد بودن طرح‌های عمران شهری و روستایی و اتکای شهرداری‌ها بر درآمد فروش تراکم را از عوامل مؤثر بر عدم توقف کامل ساخت و ساز غیرقانونی بر شمردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7422/2/551819/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها