دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برای عزاداری ماه محرم



ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن گرامیداشت عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) در ماه محرم و صفر و با عنایت به شیوع گسترده کرونا در جامعه و ضرورت تلاش همه جانبه برای مقابله با این ویروس شوم بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نکات ذیل به اطلاع عموم می‌رسد:
۱- براساس آخرین توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، مؤثرین‌ترین راه برای پیشگیری از کرونا است.
۲- هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفاً در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می‌شود.
۳- هرگونه جابه‌جایی هیأت و دسته روی، ممنوع است.
۴- برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی، توزیع نذورات و چای(موکب‌ها، خیمه‌ها، چادر و...) در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است.
۵- هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است.
۶- همچنین نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط، صرفاً در قالب مواد غذایی خشک یا خام برای نیازمندان توزیع شود.
۷- نذورات خاصی که امکان تغییر به‌دلیل مسائل شرعی را ندارد براساس دستورالعمل ابلاغی با نظر کارشناسان وزارت بهداشت طبخ، بسته‌بندی و با توزیع در سایر اماکن (بدون تشکیل صف و تجمع و تراکم جمعیت) صورت می‌گیرد.
۸- ضمن تأکید مجدد بر فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک به‌صورت مستمر، درخواست می‌شود افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در مراسم خودداری کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7423/5/551829/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها