ایران در ایران




آغاز طرح ملی مسکن در 6 شهرستان مازندران

ساری – خبرنگار «ایران»: طرح ملی مسکن با هدف ساخت 2 هزار واحد مسکن محرومین در 6 شهر استان مازندران در قالب یک تفاهمنامه بین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و محمدرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد. اجرای طرح هادی روستایی و 136 هزار واحد مسکن روستایی اتمام یافته از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در روستای «دازمیرکنده» از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری، با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید. همچنین تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری مازندران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در رابطه با ساخت 2000 واحد مسکونی با مساحت 60 مترمربع برای جامعه هدف و خانواده‌های آسیب پذیر روستایی به ارزش 140 میلیارد تومان منعقد شد، براساس قرارداد همکاری صورت‌گرفته، از این میزان 60میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه و 80 میلیارد تومان را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین می‌کند.

عودت ودیعه‌های رزرو واحدهای اقامتی گیلان

رشت – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: همه ودیعه‌های رزرو واحد‌های اقامتی استان که به‌دلیل بحران کرونا از قبل نوروز لغو شده بود به گردشگران بازگردانده شده است. به‌گزارش ایرنا، حمید رضا آذرپور افزود:  سامانه ۰۹۶۲۹ استان گیلان که سامانه‌ای برای دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و نیز اطلاع‌رسانی گردشگری است، ۴۵ شکایت را از قبل نوروز به ثبت رساند که به همه آنان رسیدگی شده است.
وی اظهار داشت: همه شکایات ثبت شده مرتبط با بحران کرونا، لغو رزرو مکان‌های اقامتی و بازگرداندن ودیعه‌های گردشگران بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تأکید کرد: بار دیگر با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونا در استان نظارت بر تأسیسات گردشگری تشدید شده است. آذرپور با تأکید بر انجام بازدیدهای نظارتی مستمر و ویژه افزود: این نظارت و بازرسی‌ها همچنان تا پایان فصل تابستان به‌دلیل امنیت خاطر گردشگران ادامه می‌یابد ضمن آنکه در چهارماهه نخست امسال ۵۲۵ مورد بازدید از تأسیسات گردشگری گیلان با هدف تأمین امنیت و سلامت گردشگران در مقابل شیوع ویروس کرونا انجام شده است. وی اجرای الزامات بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی را در بهبود وضعیت سفرهای ضروری هموطنان مؤثر دانست و گفت: مردم و مسافران علاوه بر شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان به‌صورت ۲۴ساعته امکان دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادها را دارد می‌توانند از طریق شماره ۰۹۶۲۹ نیز نسبت به ثبت گزارش‌ها و شکایات در این خصوص اقدام کنند.
گیلان دارای دو هزار و ۷۸۴ هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، میهمانپذیر، خانه مسافر، مجتمع تفریحی، اقامتگاه بومگردی، مجتمع بین راهی، اسکله مسافربری دریایی و اسکله گردشگری دریایی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7423/6/551834/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها