بیمار، یوسف فرزند محمد

اولین جراحی قلب در ایران



آقای پرفسور یحیی عدل عمل جراحی مهم و بی‌سابقه در روی قلب نموده‌اند و مریضی که به‌دست او عمل شده مبتلا به تنگ شدن دریچه‌های قلب بوده و به کلی بهبود یافته است.
عمل جراحی آقای پرفسور عدل به این ترتیب بوده که پس از باز کردن سینه و بیرون آوردن قلب، آن را شکافته و سوراخ طرف چپ قلب بیمار را که تنگ شده بود به اندازه کافی گشاد کرده‌اند.... تاکنون در ایران نظیر این عمل جراحی روی قلب انجام نگرفته و آقای پرفسور عدل رئیس قسمت جراحی بیمارستان سینا و استاد دانشگاه، اولین جراح ایرانی است که در ایران به چنین عملی مبادرت کرده و موجب امیدواری مبتلایان به امراض قلبی در ایران گردیده است....
 بیماری که قلب او جراحی شده مردی است که در حدود چهل سال دارد و اسمش یوسف فرزند محمد است....آقای پرفسور عدل درباره این عمل اظهار داشت: «این عمل جراحی چون در داخل قلب انجام می‌گیرد اهمیت دارد و از طرف دیگر این قبیل مبتلایان در ایران زیاد هستند و ما امیدواریم اینگونه عملیات جراحی را در ایران تعمیم دهیم و کلیه مبتلایان را معالجه کنیم زیرا وسایل مربوط به این کارها را تهیه کرده‌ایم....» عمل جراحی داخل قلب از دو سال پیش در اروپا و امریکا مرسوم گردیده و اولین مرتبه در انگلستان به وسیله یکی از جراحان انگلیسی به نام بروک انجام گرفته و بعد در سایر کشورها عمل شده است.
روزنامه اطلاعات- پنجشنبه 5 آذر 1332







آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7423/18/551854/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها