دیگه چه خبر




هیلاری کلینتون: امریکا باید به برجام  بازگردد

   خبر اول اینکه،  وزیر امور خارجه پیشین امریکا بر لزوم بازگشت امریکا به توافق هسته‌ای تأکید کرد. به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون در گفت‌وگویی با اندیشکده شورای آتلانتیک درباره توافق هسته‌ای گفت: دولت بعدی امریکا باید تلاش کند دوباره به توافق هسته‌ای در زمان اوباما بازگردد و این ابزاری برای محدود کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران و رقابت منطقه‌ای در زمینه تسلیحات هسته‌ای خواهد شد. کلینتون اما در عین حال گفت که مطمئن نیست آیا مقامات ایران حاضر به ازسرگیری توافق خواهند بود یا نه. او افزود: «یکی از نتایج خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا از توافق هسته‌ای این است که ایران و چین بر سر یک قرارداد نظامی و اقتصادی مذاکره کرده و به توافق رسیده‌اند. اگرچه حمایت اقتصادی چین از ایران برای فشاری که تهران در اثر تحریم‌های بین‌المللی متحمل می‌شود، کافی نیست.»

گزارش وزیر کشور به روحانی درباره حوادث آبان

  خبر دیگر اینکه،مشاور وزیر کشور در واکنش  به اظهارات حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری که طی مصاحبه با ماهنامه «اندیشه پویا» از نبود آمار دقیق کشته‌های آبان  ۹۸ سخن گفت، اظهار کرد: وزیر کشور گزارش دقیق و کاملی از حوادث آبان ماه را به رئیس جمهوری ارائه داده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، روح‌الله جمعه‌ای گفت: وزیر کشور گزارش تفصیلی و کارشناسی از علل وقوع، شرح کامل واقعه و آسیب‌شناسی دقیق حوادث آبان ماه و عملکرد بخش‌های مختلف درگیر در ماجرا را به همه مقامات و مسئولان ذیربط از جمله رئیس جمهوری ارائه داده است.

نخست وزیر عراق: پستچی تهران - واشنگتن نیستم

  دست آخر اینکه،  نخست‌وزیر عراق در آستانه سفر به امریکا گفت که میان تهران و واشنگتن نقش پستچی را ایفا نمی‌کند. به گزارش خبرآنلاین به نقل از نیویورک تایمز، مصطفی الکاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس و در پاسخ به این سؤال که آیا شما حامل پیام تهران به واشنگتن هستید، گفت: ما در عراق نقش پستچی را بازی نمی‌کنیم. این اظهارات نخست‌وزیر عراق در حالی است که پیش از این مشاور نخست‌وزیر عراق با مهم توصیف کردن سفر قریب الوقوع الکاظمی به واشنگتن گفت که وی مجدداً درخواست معافیت از تحریم‌های ایران را مطرح خواهد کرد. وی همچنین اظهار داشت که عراق به مساعدت امریکا برای تهدید داعش همچنان نیازمند است. الکاظمی به منظور پیگیری نتایج گفت وگوهای راهبردی با امریکا که از ماه ژوئن آغاز شده به دیدار دونالد ترامپ می‌رود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7423/3/551877/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها