علی ربیعی:

دولت به سختی‌های زندگی مردم واقف است




سخنگوی دولت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را تحقق یکی از مهم‌ترین مطالبات ۱۴ ساله این قشر برشمرد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده که بیانگر افزایش ۳۲۷درصدی است و متوسط دریافتی بازنشستگان لشکری نیز از یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۲۸۱ درصدی است. به گزارش ایسنا، علی ربیعی در پاسخ به پرسش‌های مکتوب خبرنگاران، با تأکید بر اینکه می‌دانیم حتی این افزایش‌ مستمری‌ها کافی نیست، تصریح کرد: اگر شرایط تحریمی و تنگناهایی که ناشی از جنگ اقتصادی این روزهاست نبود، حتماً گشایش‌های بهتری صورت می‌گرفت.
سخنگوی دولت، از افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، عرضه درصدی از سهام شرکت‌های تابعه به بازنشستگان، ایجاد خانه‌های امید و طرح‌های رفاهی خبر داد و افزود: همچنین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر ۱۱۳ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند که بسته نقدی حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی بزودی به این عزیزان پرداخت خواهد شد. ربیعی با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته دولت اعلام کرد: دولت تا آخرین روز کاری و قانونی خود «هدفمند»، «امیدوار» و «استوار» ایستاده و مجهز به نقشه راه و برنامه‌ای مشخص به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت به سختی‌های زندگی ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای که به کشور و مردم تحمیل شده واقف است و همه تلاش خود را برای عقب راندن تحریمگران، شکستن تحریم و حفاظت از زندگی مردم به کار بسته و خواهد بست و تاکنون نیز آرزوی آنانی را که می‌گفتند ایران در سه ماه یا یک سال فرو خواهد پاشید، به باد داده است.
او درباره نحوه برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم نیز با بیان اینکه هم عزاداری باید باقی بماند و هم الگویی از انجام این مناسک ارائه دهیم که آیندگان قضاوت صحیحی از ما داشته باشند، گفت: به هیچ‌وجه عزاداری برای امام حسین(ع) از فرهنگ ما حذف شدنی نیست اما سلامت و حفظ جان مردم از خواسته‌های سیدالشهداست و ایشان هم راضی نیست مردم، سالم به مجلس بیایند و بیمار برگردند. این اتفاق هرگز مطلوب امام حسین(ع) نیست.
ربیعی تأکید کرد: بنابراین امسال ظاهر عزاداری‌ها مثل سال‌های قبل نیست؛ ولی باطن عزاداری همان باطن عزاداری‌های سال‌های قبل است. ما وظیفه داریم که «جان‌ها» را حفظ کنیم که نهضت «حسین جان» مستدام بماند.
سخنگوی دولت درباره اظهارنظر برخی نمایندگان مبنی بر اصلاح ساختار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، با بیان اینکه فلسفه تشکیل این شورا براساس شرایطی است که امریکا با تروریسم اقتصادی در عمل جنگ اقتصادی را علیه مردم ایران راه انداخته است، اظهارکرد: این شورا برای شرایط خاص کشور، به صورت موقتی و اقتضایی، فقط درباره برخی تصمیمات ضروری و اضطراری که در شرایط عادی اتخاذ آن زمانبر بوده برای مقابله با تحریم تشکیل شده و البته در تمام موارد تلاش شده است که برای درازمدت مسیر قانونگذاری خود را مانند همه موارد طی کند.
ربیعی با بیان اینکه همه مصوبات شورای عالی مهم و از ویژگی زماندار بودن برخوردار هستند، اضافه کرد: در مواردی که نیاز به تصویب دائمی قانونی دارد، همزمان به صورت لایحه مسیر مجلس را طی می‌کند. اساس پیشنهاد تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را مقام معظم رهبری ارائه و ترکیب آن را مشخص کردند تا درباره تصمیمات فوری در دوره جنگ اقتصادی هماهنگی بین قوا صورت گرفته و در مواردی که نیاز به مجوز قانونی دارد، به تصویب معظم‌له نیز می‌رسد.   سخنگوی دولت درباره انتقادات وارد شده به طرح عرضه اوراق سلفی نفت نیز با بیان اینکه کلیات طرح در دو جلسه مورد تأیید شورای عالی قرار گرفت، تصریح کرد: البته در جزئیات اجرایی، نظرات کارشناسی متفاوتی وجود داشت که جمع‌بندی آن، مورد تصویب و اجرا قرار خواهد گرفت. طبیعی است که هر کدام از قوا دیدگاه مشخصی داشته و با توجه به تنوع دیدگاهی که وجود دارد نظرات خود را بیان می‌کنند و در نهایت جمع‌بندی جلسه برای تأیید به استحضار رهبری می‌رسد.
ربیعی درباره دیدگاه ایران نسبت به پیشنهاد پوتین برای برگزاری اجلاس ویدئویی سران ۵+١ نیز با اشاره به اینکه ما متوجه حسن‌نیت پوتین برای کاهش تنش‌ها هستیم، اظهار کرد: بعید می‌دانیم چنین نشستی در فقدان هرگونه نیات صادقانه از طرف دولت امریکا مؤثر باشد. صرفنظر از این گمانه‌زنی‌ها، هر زمان که همه طرف‌ها درخواست رسمی برای برگزاری این اجلاس پیشنهادی را دریافت کنند، با جدیت آن را بررسی و نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7423/2/551931/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها