ایران در ایران




احتمال ریزش غار یخی کوهرنگ

شهرکرد - معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احتمال شکسته شدن یخ و برف و ریزش غار یخی چما وجود دارد، گفت: گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی این استان خودداری کنند.
 فرجام سمیعی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به کاهش ضخامت یخچال‌های طبیعی و احتمال ریزش آنها، مسافران و گردشگران در استان برای داشتن سفری ایمن در طبیعت همراه با کم شدن میزان خطرات احتمالی از ورود به این مکان  خودداری و پرهیز کنند.
وی با اشاره به خودداری از اقامت در مسیل‌ها و مناطق حادثه‌خیز، افزود: پرهیز از ورود بدون مجوز به منابع آبی شامل رودخانه‌ها، سدها و دریاچه‌ها، اطمینان از سالم بودن آب‌های آشامیدنی قبل از نوشیدن، بهره‌مندی از خدمات راهنمایان دارای کارت و تورهای گردشگری، خودداری از رانندگی در شب و هوای نامناسب و پرهیز از روشن کردن وسایل گازسوز در فضاهای بسته و چادر باید مورد توجه تمامی مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تمامی این موارد هشداری در قالب دو تابلو آماده و در محل غار یخی چما شهرستان کوهرنگ نصب شده است، بیان کرد: امید است با عنایت به تابلوهای هشدار و اخطار دهنده نصب شده در محل غار یخی چما و رعایت نکات ایمنی از سوی مسافران و گردشگران، شاهد رخدادهای تأسف‌بار در این مکان نباشیم.

۱۵ قطعه سکه تاریخی در روانسر کشف شد

کرمانشاه - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۱۵ قطعه سکه تاریخی مربوط به دوران هخامنشیان و ساسانیان در شهرستان روانسر کشف شد. سردار منوچهر امان‌اللهی اظهار داشت: با دریافت خبری مبنی بر نگهداری سکه‎های تاریخی توسط فردی، کارشناسان پلیس امنیت با اخذ نیابت قضایی جهت بررسی موضوع، محل مورد گزارش را بازرسی کردند. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در بازرسی‎های به‎عمل آمده تعداد 30 قطعه سکه مشکوک به داشتن ارزش تاریخی کشف شد که به گفته کارشناسان میراث فرهنگی 15 قطعه آنها مربوط به دوران هخامنشیان و ساسانیان است. امان‌اللهی  با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شده است، عنوان کرد: 15 قطعه سکه دیگر با شگردهای ماهرانه‎ای به همان سایز و شکل سکه‎های تاریخی به‌صورت جعلی ضرب شده بود.
۶۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید صرف احیای دریاچه ارومیه می‌شود
ارومیه- رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در آخرین جلسه هیأت دولت، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اختصاص به طرح‌های ملی ستاد احیای دریاچه ارومیه مصوب شد که صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام در این بخش می‌شود. به گزارش ایرنا فرهاد سرخوش با اعلام اینکه این میزان اعتبار مصوب به‌زودی اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از همان روزهای آغازین خود، عزم جدی برای جامه عمل پوشاندن به مطالبه مردم آذربایجان در احیای دریاچه ارومیه داشت که در همین راستا اعلام می‌شود با اختصاص این اعتبار مصوب، هیچ کمبود منابعی برای اتمام طرح‌های ملی ستاد احیا نخواهیم داشت. وی، تکمیل فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب تبریز، پکیج کامل خط انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه و طرح‌های مهم کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی را از جمله طرح‌های ستاد احیا دانست که از این اعتبار مصوب هیأت دولت برای احیای دریاچه ارومیه بهره‌مند خواهند شد.

ذبح دام در مساجد و امامزاده‌های قزوین ممنوع است

قزوین- مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ذبح دام در مساجد و امامزاده‌های قزوین ممنوع است و ذبح دام‌های مربوط به هیأت‌های عزاداری در کشتارگاه‌های سطح استان به‌ صورت رایگان انجام می‌شود. حمید زینالی افزود: ما در مجموعه اداره کل دامپزشکی استان قزوین همواره با ذبح دام در معابر و منازل و مساجد مخالف بوده و هستیم و لی با توجه به اعتقادات مردم هر ساله کارشناسان دامپزشکی در عید سعید قربان و ایام محرم برای نظارت بر ذبح دام به اماکنی که برای طبخ غذای هیأت‌های عزاداری اقدام می‌کردند مراجعه انجام می‌شد اما در سال‌ جاری با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت ذبح دام خارج از محیط کشتارگاه، این مصوبه به هیأت‌های عزاداری ابلاغ شده و تسهیلاتی هم برای اجرای آن در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان قزوین با همکاری مدیران کشتارگاه‌های دام و بسیج ادارات، نقل و انتقال دام زنده و مراحل ذبح دام و انتقال لاشه به مساجد و امامزادها را در دهه اول محرم به‌ صورت رایگان انجام خواهند داد تا با رعایت ضوابط بهداشتی، آسیبی به عزاداران حسینی وارد نشود.

احیای تالاب گاوخونی منوط به جاری‌بودن زاینده‌رود است

اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: پیش‌نیاز احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی، احیای رودخانه زاینده‌رود است که این نهاد همواره برای تحقق این مهم تلاش می‌کند.
مسعود میرمحمد صادقی افزود: به‌رغم کمبود شدید منابع آبی و دغدغه‌های تأمین آب آشامیدنی، بهداشت و کشاورزی، این نهاد در دوره‌های آبیاری و ایام مختلف سال برای تخصیص آب زیست محیطی بویژه رساندن آب به تالاب بین‌المللی گاوخونی تلاش کرده است. وی درباره حقابه زیست محیطی زاینده رود و این تالاب خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آب در وزارت نیرو سالانه ۱۷۶ میلیون مترمکعب از محل سد زاینده‌رود باید برای حقابه زیست محیطی تالاب و رودخانه اختصاص یابد اما سازمان حفاظت‌محیط زیست معتقد است که حقابه زیست محیطی این رودخانه و تالاب ۳۱۳ میلیون مترمکعب است که ۱۷۶ میلیون آن باید به گاوخونی برسد. وی با اشاره به کارگروه احیای زاینده رود و تصویب نقشه راه مدیریت حوضه آبریز تصریح کرد: تشریک مساعی و رفع اختلافات و رسیدن به یک نتیجه سودمند از جمله ویژگی‌ها و اهداف تشکیل چنین کارگروه‌هایی به شمار می‌رود که نفع و ضرر تمامی بخش‌هایی که از آب رودخانه بهره می‌گیرند مورد بررسی قرار گرفته و حل و فصل شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: با وجود اینکه در مدت اخیر بخصوص در کشت بهاره(تابستانه) امسال حداقل آب برای کشاورزی اختصاص پیدا کرد اما آبی برای سرازیر شدن به سمت تالاب باقی نماند.
میرمحمد صادقی اضافه کرد: هندسه و نحوه قرار گرفتن شبکه‌های آبیاری کشاورزی در استان اصفهان و بویژه پیش از تالاب گاوخونی به‌گونه‌ای است که اگر آب برای کشاورزی در شرق اصفهان تخصیص یافته باشد به سمت تالاب نخواهد رفت و همه آن به کشت و کار تخصیص پیدا می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/11/552212/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها