ایران در ایران




شهرک عزیزی شهرستان قدس محروم از خدمات و امکانات

 محمود غلامی -غرب استان تهران: شهرک عزیزی شهرستان قدس با حدود 10 هزار نفرجمعیت از کمبود امکانات و خدمات مناسب زندگی رنج می‌برد. شهرک عزیزی یکی از شهرک‌های محروم و کم برخوردارشهرستان قدس است که فاقد امکانات و خدمات مناسب زندگی است به طوری که مردم این شهرک با انتقاد از این مشکلات خواستار رسیدگی مسئولان هستند. مسئولان شهرستان قدس نیز طی بازدید میدانی از این شهرک از نزدیک با مشکلات و معضلات این شهرک آشنا شده و قول پیگیری دادند.هرچند مردم به خبرنگار ما می‌گفتند: این بازدید‌ها تکراری است و تاکنون نتیجه‌ای ندیده‌اند. ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن، حاشیه نشینی، فقدان سیستم دفع فاضلاب و جاری شدن فاضلاب منازل درکوچه ومعابر، کمبود سرانه‌های عمومی ورزشی، فرهنگی آموزشی، بهداشتی و درمانی و فقدان خدمات مناسب شهری از جمله مهم‌ترین مشکلات مردم این شهرک است.  علیرضا حیدرنیا جانشین فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا علیه السلام استان تهران در بازدید میدانی از شهرک عزیزی شهرقدس گفت: در شهرستان‌های اطراف تهران بویژه شهرستان‌های غرب استان، رشد زیرساخت‌ها مطابق و متوازن با رشد جمعیت نبوده و به همین نسبت مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی به‌صورت ناخواسته در این منطقه زیاد به چشم می‌خورد. وی گفت: در صورتی که اداره اوقاف زمینی جهت احداث مسجد اختصاص دهد سپاه آماده احداث آن است. سرگرد حسین حبیبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس نیزگفت: این شهرک دارای مشکلات زیربنایی است و ریشه در کم توجهی درسال‌های گذشته دارد و لازم است کمبودهای فرهنگی، اجتماعی و عمرانی توسط ادارات مربوطه جبران شود. وی گفت: طرح محله اسلامی با هدف محرومیت زدایی در این شهرک در حال پیگیری است و از دستگاه‌های خدماتی و اجرایی انتظار می‌رود با مشارکت مردم و خیرین در شناسایی و حل مشکلات این شهرک جدی باشند. مسعود مختاری، شهردار قدس نیز گفت: متأسفانه ساخت وسازهای شبانه و غیرمجاز و بدون نظارت در گذشته باعث شکل‌گیری این شهرک شده و خدمات‌رسانی اصولی به این شهرک را با مشکل مواجه کرده است.وی افزود: مدیریت شهری برای مناطق محروم اعتبار، طرح وبرنامه دارد واین منطقه رها نشده‌ است و طرح‌های محرومیت زدایی شامل تأمین روشنایی، جدول گذاری، پیاده رو سازی، آسفالت و ارتقای خدمات شهری توسط شهرداری در حال پیگیری و اجراست.

میناب آماده صادرات « چیکو» به کشورهای همسایه

بندرعباس -  شهرستان میناب در شرق هرمزگان  مقام نخست را در سطح زیر کشت چیکو دارد و درسال جاری ۴۰۰تن میوه چیکو از باغ های آن برداشت شد که زمینه صادرات این محصول به کشورهای همسایه فراهم شده است.  درخت چیکو در آب‌ و هوای گرم و مرطوب یا خشک بویژه اقلیم های ساحلی رشد و ثمردهی می کند و با مصرف انواع کودها به طور معمول با وزن معمولی 400 -100 گرم به رنگ زرد تا قهوه‌ای روشن، سفت و مزه آن خیلی شیرین، آبدار و طعم اسیدی بسیار کمی دارد.  کارشناس تغذیه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: میوه چیکو در مرحله رسیدگی دارای گوشت شیرین و نرم و رنگ قهوه‌ای بوده و با توجه به حدود ۲۱ درصد قند پس از فرآوری به محصولات با ارزش دیگری مانند مربا و مارمالاد مفید، سبب افزایش ارزش افزوده می شود. به گزارش ایرنا، ایران محمدپور  افزود: میوه چیکو با حدود ۵ درصد فیبر و یک درصد چربی، ۴درصد پروتئین، سرشار از منابع ویتامین‌ ث و نیز ویتامین‌های گروه ب شامل، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، فولات، ویتامین ب۶ ، مقدار قابل توجه عناصر معدنی نظیر آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی  است.  وی ادامه داد: همچنین براساس یک باور محلی، میوه رسیده چیکو می‌تواند مشکل ناباروری در مردان را بهبود بخشد و عصاره متانولی برگ‌های درخت چیکو، توانسته است در بهبود افسردگی ناشی از دیابت در موش مؤثر باشد. وی یاد آور شد: یکی از ویژگی‌های مهم میوه چیکو، قابلیت فریزکردن میوه آن است که به دلیل بالابودن درصد قند در آن، می‌توان میوه را بعد از رسیدن در دمای زیر صفر به‌راحتی نگهداری کرد و سپس جهت تهیه بستنی میوه‌ای و نیز در مخلوط با شیر مورد استفاده قرار داد. یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است که قرار دادن میوه چیکو در رژیم غذایی روزانه از بدن در برابر پیشرفت سلول‌های سرطانی حفاظت می‌کند و همچنین این میوه گرمسیری سحرآمیز به دلیل تنوع شیمیایی وسیع برای درمان انواع سرطان مؤثر است.

افزایش 40 درصدی بارندگی‌ها در اردبیل

اردبیل - مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بارندگی در استان، گفت: پیش‌بینی شرایط جوی در درازمدت امکانپذیر نیست و ما نمی‌توانیم برای بیش از 10 روز پیش‌بینی جوی را انجام دهیم.
سیاوش محمدی در جلسه شورای مدیران راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد وضعیت بارندگی‌های سال‌ جاری بیان کرد: در سال زراعی جاری که از مهرماه شروع شده میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه 30 تا 40 درصد افزایش نشان می‌دهد. وی افزود: به‌ نظر می‌رسد با این شرایط جوی فصل پربارشی را سپری کنیم که البته امکان پیش‌بینی تغییرات جوی بیش از 10 روز در ایستگاه‌های هواشناسی اردبیل وجود ندارد.

رهاسازی گربه جنگلی در طبیعت املش

رشت - رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست املش گفت: یک قلاده گربه جنگلی در زیستگاه طبیعی اش رها شد. به ‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی درویشی افزود: مأموران این اداره، این گربه جنگلی را که در محدوده این شهر یافت شده بود، زنده‌گیری کرده و پس از بررسی سلامت حیوان، در زیستگاه طبیعی خود رها کردند. علی درویشی افزود: گربه جنگلی در مناطق جنگلی، حاشیه تالاب و نیزارها زندگی می‌کند. وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده پرندگان و گونه‌های جانوری مختلف، مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/11/557679/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها