پنج رویـــداد جهان




بولتون: امریکا امن نیست

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ که سال گذشته از کاخ سفید جدا شد، در اظهاراتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در حمله کم‌سابقه‌ای به دونالد ترامپ، گفت: امریکا امروز نسبت به قبل از ریاست جمهوری ترامپ جایی امن‌تر نیست. بولتون در ادامه افزود: مشکل این است که هیچ استراتژی اساسی در دولت ترامپ وجود نداشته است، به طوری که در مجموعه تصمیماتی که گرفته واقعاً از الگویی پیروی نکرده تا ما را در یک دوره زمانی پایدار به سمت موقعیتی قدرتمندتر در سطح بین‌المللی سوق دهد.

خروش زنان علیه ترامپ

کمتر از سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا، زنان امریکایی در 50 ایالت این کشور به خیابان‌ها آمدند و علیه «دونالد ترامپ» تظاهرات کردند.
اعتراض سراسری روز شنبه که در واقع دومین تظاهرات زنان در 4 سال گذشته علیه رئیس جمهوری امریکا به شمار می‌رفت، زنان با رعایت قوانین پیشگیرانه از شیوع کرونا در خیابان‌ها حاضر شدند. به گفته مسئولان برگزاری این تظاهرات، هدف اصلی از این تجمع هزاران نفری، ترغیب زنان به حضور در انتخابات و جلوگیری از انتخاب مجدد نامزد جمهوریخواهان بود.
«ریچل اولیری کارمونا»، مدیر اجرایی این کمپین اعتراضی گفت: «فاصله اجتماعی را رعایت کنید گرچه بزرگ‌ترین عامل ترویج ویروس در کاخ سفید است! ریاست جمهوری ترامپ با خروش زنان آغاز شد و حالا با این تظاهرات‌ها به پایان خواهد رسید. پس پای صندوق رأی بیایید.»

تصویب قانون امنیت بیولوژیکی

یک نهاد قانونگذاری ارشد چین قانون جدید امنیت بیولوژیکی را با هدف پیشگیری و مدیریت در قبال بیماری‌های عفونی تصویب کرد. این قانون که قرار است از ۱۵ آوریل ۲۰۲۱ اجرایی شود، منجر به تشکیل سیستم‌هایی با هدف پیشگیری و کنترل در قبال ریسک‌های امنیت بیولوژیکی از جمله با رصد ریسک‌ها و هشدار اولیه، ارزیابی و تحقیق در قبال ریسک‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات می‌شود.

نگرانی از سلامت «صائب عریقات»

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین که به کرونا مبتلا شده بود به دلیل وخامت حالش در بیمارستان بیت‌المقدس بستری شد.
«صائب عریقات» 65 ساله که سه سال پیش عمل پیوند ریه انجام داده بود، در وضعیت جسمانی نامناسبی قرار دارد و در بخش کرونا تحت درمان قرار دارد.

40 میلیون کرونایی در جهان

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ساعت 16 امروز به 40 میلیون و 38 هزار و 606 نفر رسید. آمار قربانیان نیز یک میلیون و 115 هزار و 721 نفر بود. امریکا همچنان رکورددار کرونا است و 8 میلیون و 343 هزار و 244 نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و 224 هزار و 284 نفر  جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند؛ پس‌‌ از امریکا، هند با 7 میلیون و 494 هزار و 551 مبتلا و 114 هزار و 64 قربانی در جایگاه دوم کرونایی‌ها قرار دارد. برزیل هم با 5 میلیون و 224 هزار و 362 نفر مبتلا و 153 هزار و 690 قربانی در مقام سوم مبتلایان به ویروس کرونا ایستاده است. در رتبه چهارم هم روسیه 1 میلیون و 399 هزار و 334 مبتلا و 24 هزار و 187 قربانی کووید 19 دارد. اسپانیا هم با 982 هزار و 723 مورد ابتلا و 33 هزار و 775 قربانی در رده پنجم جدول کرونایی قرار گرفته است.








آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/5/557767/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها