اخبار




استاندار تهران : ۴۵ درصد صنوف
محدودیت‌های کرونایی را رعایت کردند

استاندار تهران از رعایت ۴۵ درصد صنوف سطح دو، سه و چهار در زمینه محدودیت‌های کرونایی خبر داد.انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه سیزدهمین همایش تازه‌های علوم بهداشتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس آمار‌ها شب گذشته ۴۵ درصد صنوف، تعطیلی پس از ساعت ۱۸ را اجرا کردند و امروز نظارت‌ها در این زمینه افزایش می‌یابد.
وی افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، فرمانداری تهران، استاندار تهران، وزارت صمت، سازمان تعزیرات و نیروی انتظامی ۱۶ گروه ترکیبی برای نظارت در این زمینه ایجاد می‌کنند و علاوه بر آن ۵۰۰ پلیس موتورسوار نیز بر اجرای قانون نظارت دارند که با تذکر، جریمه و پلمب واحد‌های متخلف اعمال قانون خواهند شد.
محسنی بندپی افزود: میزان تردد در مترو و سایر وسایل حمل و نقل شهری در ساعات پس از اجرای طرح تعطیلی صنوف در مقایسه با پیش از آن مقایسه می‌شود و در صورت پرحجم شدن این تردد‌ها، در زمینه ساعت محدودیت‌ها تغییراتی در صورت نیاز اجرا خواهد شد.وی گفت: هرگونه تجمعی چه در مترو یا هر جای دیگر موجب شیوع بیماری کووید ۱۹ می‌شود و براساس نظر سازمان جهانی بهداشت تجمع، فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و محیطی چهار عامل شیوع کرونا هستند که باید در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا به آنها توجه شود.
استاندار تهران افزود: به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونای تهران پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور وزیر بهداشت و ریاست رئیس جمهور ارائه شده است و در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا این تعطیلی اجرا می‌شود.
محسنی بندپی گفت: به عنوان نیروی کارکنان بهداشت و درمان با تعطیلی دو هفته‌ای برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا موافقم و به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران این پیشنهاد را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده‌ایم که در صورت تصویب اجرا خواهد شد.

وضعیت محدودیت‌های ساعت ۱۸
در روز اول اجرا و گلایه وزارت بهداشت

معاون کل وزارت بهداشت درباره ارزیابی‌های این وزارتخانه از نحوه اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از روز سه‌شنبه، گفت: در کشوری به این وسعت و گستره جغرافیایی درصدی هم بودند که محدودیت‌ها را رعایت نکردند و ما از آنها گله داریم و امیدوار هستیم خودشان موارد بهداشتی را رعایت کنند.به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی درباره وضعیت اجرای محدودیت‌های کرونایی جدید و تعطیلی مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ از روز سه‌شنبه (۲۰ آبان)، گفت: برای روز اول نحوه اجرای محدودیت‌ها خوب بود اما هنوز کافی نیست و باید رعایت بیشتری صورت گیرد.وی افزود: باید در نظر بگیریم  (۲۰ آبان) روز اول اجرای محدودیت‌ها بود. این اقدام یک کار بزرگ است و مهم این است که آغاز شده است. در کشوری به این وسعت و گستره جغرافیایی درصدی هم بودند که محدودیت‌ها را رعایت نکردند و ما از آنها گله داریم و امیدوار هستیم خودشان موارد بهداشتی را رعایت کنند اما در صورت عدم رعایت محدودیت‌های مصوب، حتماً از شیوه‌های قانونی استفاده خواهد شد.
معاون کل وزارت بهداشت درباره نظارت بر اجرای تعطیلی مشاغل غیرضروری پس از ساعت ۱۸، تأکید کرد: علاوه بر بازرسان بهداشت محیط، وظیفه نطارت برعهده ارگان‌های مختلف، تشکل‌های صنفی، نیروی انتظامی و قرارگاه ملی مقابله با کروناست و وزارت بهداشت نقش نظارت عالیه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/5/559997/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها