اخبار




بستری بیماران کرونایی در تهران بیشتر از ترخیصی است

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان تهران از ابتلای ۸۹۲ نفر به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته استان خبر داد.دکتر علیرضا زالی در مصاحبه با  خبرگزاری صدا و سیما گفت: در این مدت فقط ۵۶۳ بیمار ترخیص شده‌اند که حاکی از تراز منفی ترخیص نسبت به بستری است.وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. زالی گفت: در کل استان تهران هم اکنون ۶۷۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری هستند که هزار و ۸۳۲ نفرشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:
هیچ قدرتی نمی‌تواند جیب فرهنگیان را دولتی کند

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند جیب فرهنگیان را دولتی کند و بگوید این وجوه متعلق به شما نیست و متعلق به دولت است. البته سنگ‌اندازی‌هایی در این مسیر صورت می‌گیرد که مؤسسه با تمام توان از خصوصی بودن دارایی معلمان عضو صندوق دفاع می‌کند.
به‌گزارش روابط عمومى صندوق ذخیره فرهنگیان، نمایندگان تشکل‌های صنفی و مدنی فرهنگیان، در نشستی با مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، ضمن ابراز حمایت و تأیید عملکرد این مؤسسه، پرسش‌ها و مطالبات خود را با مهدی نیکدل و دیگر مسئولان مؤسسه که در نشست حضور داشتند، مطرح کردند. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در این نشست با اشاره به سخنان نمایندگان تشکل‌ها تصریح کرد: در اینکه صندوق متعلق به فرهنگیان است، هیچ شکی نیست و این مؤسسه در سالیان متمادی با ذره ذره پول فرهنگیان تأسیس شده و به فعالیت خود ادامه داده و با برکت اندوخته فرهنگیان، سرمایه‌گذاری‌های خیلی خوبی را سبب شده است. مهدی نیکدل در پاسخ به سؤال نمایندگان تشکل‌ها مبنی بر نظارت فرهنگیان بر عملکرد صندوق، گفت: نظارت فرهنگیان بر دارایی‌های خود و مشارکت حداکثری در تصمیم‌گیری‌ها، رویکردی کاملاً صحیح و بحق است ولی نیاز به ساز و کارهای قانونی دارد.
نیکدل با تأیید مطالبه برخی اعضای جلسه مبنی بر افزایش سهم فرهنگیان در هیأت امنای صندوق، افزود: در اینکه باید معلمان در اداره و مدیریت صندوق نقش داشته باشند، تردیدی نیست و معتقدم نقطه ضعف آینده صندوق، فارغ از اینکه چه کسی مدیرعامل باشد، این است که نظارت معلمان بر صندوق کم است و اگر فرهنگیان نظارت داشتند مسائل سال‌های گذشته هرگز اتفاق نمی‌افتاد. وی در خصوص ارائه خدمات به فرهنگیان در حین خدمت گفت: حواستان باشد که تأمین رفاهیات فرهنگیان را به جیب خودتان ارجاع ندهند. تأمین مسائل رفاهی فرهنگیان در دوران خدمت، به عهده دولت است و نباید از اندوخته فرهنگیان برای رفاهیات هزینه شود.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر افزایش سودآوری این مؤسسه در یک سال گذشته گفت: مؤسسه در یک سال گذشته بیش از نصف 24 سال گذشته سودآوری داشته است به طوری‌که از ابتدای تأسیس تا 31 شهریور 1398، 6 هزار و 60 میلیارد تومان و طی یک سال گذشته 3 هزار و 250 میلیارد تومان سود داشته است.
نیکدل افزود: نکته حائز اهمیت این است که سود 6 هزار میلیاردی 24 سال گذشته، امسال به 9 هزار میلیارد تومان می‌رسد. وی در پاسخ به مطالبه جوان‌گرایی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: استفاده از نیروهای جوان یکی از استراتژی‌های مؤسسه است و در حال حاضر نیز تعداد زیادی مدیران جوان در مؤسسه مشغول خدمتند. ولی در موارد استثنایی خصوصاً بحران حتماً باید از نیروهای با تجربه و آبدیده برای مشاغل کلیدی استفاده کرد تا از فشارهای بیرونی نهراسد و بحران را مدیریت کند. پس از عبور از بحران حتماً باید از نیروهای متخصص جوان که سرمایه‌های کشورند بهره جست.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص اصلاح اساسنامه و گنجاندن توزیع ارزش افزوده بین فرهنگیان عضو، اذعان داشت: اصلاح اساسنامه نیازمند برگزاری مجمع فوق‌العاده با حضور هیأت امنای مؤسسه و تدوین آیین نامه اجرایی است. نیکدل افزود: محاسبه ارزش افزوده نیز نیازمند تغییر در اساسنامه و تدوین آیین‌نامه اجرایی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/5/559999/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها