اخـــــــــبار




با دستور رئیس دفتر رئیس جمهوری
رفع مشکلات ماینرها کلید خورد

«محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در نامه‌ای به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار اجرایی شدن مصوبه مربوط به تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمز ارز موجود در کشور شد.»
به گزارش «ایران»، علی بابک‌نیا دبیر کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور (نصر) با اعلام این خبر گفت: هیأت دولت در تیر ماه سال جاری مصوبه‌ای درخصوص تعیین تکلیف تجهیزات ماینینگ در کشور در قالب طرح خوداظهاری تصویب کرده و پیرو این مصوبه  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول تدوین آیین نامه اجرای مصوبه مذکور بود ولی این مصوبه تاکنون اجرایی نشده و مشکلات زیادی را برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است.
بابک نیا افزود: اهمیت اجرای این طرح در جهت گره گشایی از فعالان این صنعت نوین که اغلب دارای پرونده های تعزیراتی هستند، برای قانونگذاران و مجریان طرح آشکار است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  باید برای اجرای طرح هر چه سریع‌تر آیین نامه تدوین شده را اجرایی کند و نامه مذکور واعظی  رئیس دفتر ریاست جمهوری در روز (دوشنبه 19 آبان ماه) به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  در راستای اجرای این طرح است.
وی در ادامه گفت: پیگیری های سازمان نصر نشان می دهد که در پی این دستور ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز دستور برگزاری جلسه ای فوری با حضور مؤیدی و معاونان خود را  صادر کرده، از این رو امید است در این جلسه آیین نامه به صورت نهایی تأیید و جهت اجرا ابلاغ شود تا بخش عمده ای از مشکلات فعالان این صنعت که بیش از یک سال درگیر پرونده های تعزیراتی هستند، رفع شود.
بابک نیا افزود:  طبق این مصوبه دارندگان تجهیزات ماینینگ موظف به خوداظهاری و ثبت تعداد و نوع تجهیزات ماینینگ خود در سامانه وزارت صمت و متعاقباً پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و در نهایت مختومه شدن پرونده های تعزیراتی و عودت تجهیزات جهت بازگشت به چرخه تولید هستند.
گفتنی است 10 آبان ماه سال جاری نیز تعدادی از ماینرها (استخراج کنندگان رمزارز) جلوی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز تجمع کرده و خواستار رفع موانع این صنعت شده بودند. آنها در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی اعلام کردند که قاچاقچی نبوده و فعال ماینر هستند و از رئیس جمهوری درخواست کردند تا هر چه سریع‌تر نسبت به برگزاری جلسه اعضای اصلی ستاد اقدام کنند تا مشکلات این بخش که بیش از یک سال و نیم است درگیر آن هستند، رفع شود.

دعوت از شرکت‌ها و صاحبان ایده
برای توسعه سامانه زیرنویس خودکار فیلم

به منظور بهره‌گیری بیشتر افراد ناشنوا یا کم‌شنوا از فیلم‌های آموزشی فراخوانی برای کمک به توسعه و تولید سامانه‌های زیرنویس خودکار برای این نوع فیلم‌ها به زبان فارسی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، با شیوع بیماری ناشی از کرونا در ایران و تغییر شیوه آموزشی کشور به مدل آنلاین و برخط، این سبک از آموزش برای افراد دارای معلولیت‌های ناشنوایی، کم‌شنوایی مشکل است و این افراد از فهم برخی مطالب ارائه شده باز می‌مانند.
با توجه به اینکه ناشنوایان، کم‌شنوایان و افراد دارای ناتوانی‌های جسمی و ذهنی نمی‌توانند از فیلم‌های آموزشی به خوبی استفاده کنند، فراخوانی توسط ستاد توسعه‌ فناوری‌های اقتصاد دیجتیال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد تا ایجاد سامانه زیرنویس خودکار فیلم‌های آموزشی فارسی با کمک خلاقان و صاحبان ایده امکان‌سنجی شود.
یکی از پیچیدگی‌های طراحی این سامانه، بازشناسی گفتار محاوره‌ای فارسی است، چون بیان افرادی که در این برنامه‌ها، آموزش‌ می‌دهند معمولاً به صورت گفتار محاوره‌ای است، به همین دلیل باید این سامانه‌ها توانایی تبدیل گفتار محاوره‌ای به زیرنویس را داشته باشند.
براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای توسعه سامانه زیرنویس خودکار فیلم‌های آموزشی فراخوانی منتشر و اعلام کرده است از طرح‌های فناورانه تولید این سامانه در قالب اعطای تسهیلات بلاعوض و وام حمایت می‌کند. همه علاقه‌مندان و صاحبان ایده می‌توانند تا پایان آبان‌ماه سال جاری نسبت به ارسال طرح‌های پیشنهادی خود اقدام کنند.

مدیر اجرایی آی‌بی‌ام:
واکسن کرونا دورکاری را از بین نمی برد

مدیر اجرایی شرکت آی‌بی‌ام معتقد است حتی با وجود عرضه واکسن کووید۱۹، دورکاری از بین نمی‌رود و به یکی از هنجارهای ماندگار تبدیل می‌شود.
به‌ گزارش مهر، به‌نظر می‌رسد برخی روندهایی که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا میان شرکت‌های فناوری به‌وجودآمده، حتی با عرضه واکسن این بیماری نیز ماندگار باشد. یکی از این موارد دورکاری است.
درهمین راستا جینی رامتی مدیر اجرایی «آی‌بی‌ام» معتقد است فناوری دیجیتال حتی با بازگشت وضعیت زندگی به‌حالت نرمال با عرضه واکسن، شیوه کسب و کار را در سراسر جهان تغییر می‌دهد.
او در این باره می‌گوید: تصور نمی‌کنم این روندهای فناوری تغییر کنند. آنها ادامه می‌یابند و به بخشی از یک مدل هیبریدی از کار کردن تبدیل می‌شوند که در آن برخی در دفاتر اداری و برخی دیگر در خانه به فعالیت شغلی‌شان ادامه می‌دهند.
 به‌گفته رامتی، توسعه واکسن کرونا سبب ایجاد هنجارهای جدیدی در زندگی می‌شود. اما برخی از وجوه مدل هیبریدی کارکردن همچنان باقی می‌مانند و فرآیند دیجیتالی شدن سرعت می‌گیرد زیرا اکنون افراد با امکانات تازه‌ای روبه‌رو هستند.
گفتنی است شیوع ویروس کرونا علاوه بر گسترش دورکاری در سراسر جهان به افزایش تقاضا برای سرویس‌های سلامت و آموزش دیجیتال منجر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/6/560003/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها