خبرخوان



آغاز توزیع برنج وارداتی
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که توزیع ۵۰۰۰ تن سهمیه برنج وارداتی به قیمت هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای عرضه در خرده فروشی‌ها در سطح استان تهران آغاز شده است.
مجتبی شیرقاضی، اظهار کرد: توزیع ۵۰۰۰ تن سهمیه برنج وارداتی (هندی ۱۱۲۱) در کیسه‌های ۱۰ کیلویی به قیمت هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای عرضه در خرده فروشی‌ها در سطح استان تهران آغاز شده است. به ‌گفته وی، توزیع در تهران و شهرستان‌های تابعه در شبکه‌های منتخب شامل فروشگاه های زنجیره‌ای، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری و صنوف منتخب انجام می‌شود.
این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که توزیع کالاهای اساسی از جمله روغن نباتی و مرغ منجمد نیز انجام شده و تا تثبیت قیمت‌ها ادامه خواهد داشت. شیرقاضی همچنین از تخصیص شکر مورد نیاز تا پایان سال‌جاری از محل تولید داخل خبر داد و گفت که تا پایان سال ۳۳ هزار تن شکر مصرف خانوار در تهران توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه نرخ مصوب مصرف کننده در قالب بسته‌بندی یک کیلوگرمی ۸۷۰۰ تومان است که پیش‌تر از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان اعلام شده بود، تأکید کرد که نظارت لازم جهت عرضه در شبکه‌های توزیع شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، فروشگاه‌ها وتعاونی‌های مصرف و رعایت قیمت‌های مصوب توسط بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف وتعزیرات حکومتی انجام می‌شود./ایسنا

 کاهش تدریجی قیمت پوشک

معاون دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت از کاهش تدریجی قیمت پوشک بچه در بازار خبر داد.
سعید صارمی با اعلام این خبر افزود: در حوزه تولید پوشک بچه مشکلی نداریم، اما 70 درصد از مواد اولیه تولید پوشک وارداتی و متأثر از نرخ ارز است و به‌علت کمبود این مواد قیمت پوشک در هفته‌های اخیر بالا رفته بود. وی از برنامه‌ریزی برای متعادل شدن قیمت پوشک خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به‌صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تأمین کند. معاون دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اضافه کرد: همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است. صارمی تصریح کرد: با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود./ایلنا‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/8/560015/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها