اخــــــــــبار




مراحل پایانی پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی از مراحل پایانی پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه خبرداد.
عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: روز سه‌شنبه در جلسه کمیته راهبردی ادغام ۵ بانک وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری آخرین تصمیمات لازم در مورد ادغام ۳ بانک و مؤسسه باقیمانده یعنی بانک های انصار و قوامین ونیز مؤسسه اعتباری کوثر اتخاذ ومقررشد، مجامع ادغام نهایی آنهاظرف یک ماه آینده برگزار شود.
وی افزود: مجموعه معظم بانک سپه، با در برداشتن۵بانک وابسته به نیروهای مسلح، فعالیت‌های بانکی وخدمت‌رسانی به آحاد مردم وفعالین اقتصادی را باقدرت و توان ۶ بانک تداوم خواهد داد.پروژه ادغام این ۶ بانک، کاری بسیار پیچیده و عظیم بود که با پشتکار و مدیریت دقیق همکارانم در حوزه نظارت بانک مرکزی و همراهی صمیمانه وخوب بانک‌های ادغامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک سپه در طول 5/2 سال به سرانجام می‌رسد.
به گفته همتی انجام این پروژه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاح نظام بانکی بودکه باتدبیرمقام معظم رهبری با جدیت آغاز و با یک کار فشرده، به یاری خدا به نتیجه می‌رسد./فارس

افزایش ضریب تضمین معاملات اعتباری در بورس به ۳۵ درصد

با تصمیم کمیته پایش ریسک بازار، ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری از ۳۰ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مصوبه کمیته پایش ریسک بازار در خصوص افزایش ضرایب تعدیل سهام، حق تقدم سهام و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار به شرکت‌های کارگزاری ابلاغ شد.
ضرایب جدید از شنبه (۲۴ آبان) لازم الاجرا بوده و در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار و سامانه‌های نظارتی مربوطه اعمال خواهد شد.
 خرید اعتباری سهام که یکی از نیازهای بازار سرمایه و کمک به مشتریان بازار سهام به شمار می‌رود، روشی است که براساس آن کارگزاران می‌توانند در یک قرارداد دو جانبه، اعتبار لازم مشتریان خود را از طریق منابع بانکی تأمین کنند.
در این زمینه سهامداران می‌توانند سهام یک شرکت را به‌صورت اعتباری از یک کارگزار بخرند و کارگزار نیز در یک قرارداد جداگانه با بانک، اعتبار لازم را از طریق منابع آن بانک تأمین می‌کند، در این قرار داد سه‌جانبه منافع هر سه طرف یعنی مشتری، کارگزار و بانک حفظ خواهد شد.
کارگزاری با انعقاد قراردادی با بانک از طریق منابع بانکی به مشتریان خود وام می‌دهد؛ اما سهامدار با کارگزار طرف است؛ بنابراین دستورالعمل خرید اعتباری سهام شامل دو بخش رابطه مشتری با کارگزار و رابطه کارگزار با بانک است./ایرنا

صدور محصولات ایرانی به بازار ویتنام افزایش می‌یابد

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در دیدار با سفیر جدید ایران در ویتنام با بیان اینکه افزایش صادرات محصولات به این بازار نوظهور در دستور کار قرار دارد، گفت: موضوعات بسیاری برای پیگیری وجود دارد که بر پایه آن با گسترش روابط دوجانبه می‌توانیم از بازار پراهمیت این کشور نیز بهره‌مند شویم.
حمید زادبوم با اشاره به آمادگی این سازمان برای ارائه هر نوع مساعدت در خصوص اطلاع‌رسانی از آخرین تصمیمات و ابتکارات تجاری اتخاذ شده برای تسهیل تجارت، تأکید کرد: سازمان توسعه تجارت به‌عنوان یک بازوی قوی و مؤثر نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.
در این دیدار نظری، سفیر ایران در ویتنام نیز با قدردانی از تعامل سازنده سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه گفت: برای تحکیم روابط دو کشور و توسعه بازار در ویتنام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
در این دیدار همچنین برگزاری هرچه مؤثرتر دهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین دو کشور، اقدامات لازم برای رفع موانع صادرات ایران به ویتنام، قرار گرفتن ایران در فهرست کشورهای مجاز برای صادرات محصولات دامی به این کشور، برخورداری صادرکنندگان ایرانی از مزیت تعرفه‌های دولت کامله الوداد و مناسبات تجارت خارجی ویتنام مورد بررسی قرار گرفت./ایرنا

گوشت، نهاده‌های دامی و روغن در اولویت بازرسی

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: نظارت بر گوشت قرمز، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، روغن خوراکی، محصولات فولادی در اولویت هفتگی بازرسی طی هفته جاری است.
سیدجواد احمدی، با بیان اینکه تمرکز این بازرسی‌ها توجه به ثبت کالا در سامانه جامع انبارها بوده است، خاطرنشان کرد: ۱۷ قلم کالای اساسی در اولویت بازرسی‌ها قرار دارد که هر هفته با توجه به شرایط بازار پنج قلم کالای اولویت دار برای تمرکز بازرسی‌ها و نظارت جدی بر فرآیند تأمین و توزیع آنها در طول هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی برخورد با پدیده احتکار، اختفا و امتناع از عرضه، گرانفروشی و کم فروشی، عدم صدور فاکتور، اعلام موجودی، حراج غیرمجاز را از مواردی برشمرد که باید بازرسان این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور در اولویت‌های بازرسی خود از بازار قرار دهند./ایرنا

درآمد 85 هزار میلیارد تومانی مالیات در شش ماهه امسال

سازمان مالیاتی از وصول 85 هزار میلیارد تومان مالیات در شش ماه نخست سال 99 خبر داد.
سازمان امور مالیاتی جزئیات عملکرد درآمدهای مالیاتی نیمه نخست سال 99 را منتشر کرد.
در شش ماهه امسال بیش از 85 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد که از این میزان 54 هزار 955 میلیارد تومان سهم مالیات‌های مستقیم است. در بخش مالیات‌های مستقیم 22749 میلیارد تومان از اشخاص حقوقی مالیات اخذ شد. سهم مالیات بر درآمد بیش از 19 هزار میلیارد تومان و مالیات بر ثروت نیز 12940 میلیارد تومان بوده است. همچنین در این مدت 30 هزار و 268 میلیارد تومان مالیات بر کالا و خدمات وصول شده است./فارس‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/10/560023/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها