علت نهایی مرگ «سها» اعلام شد


گروه حوادث/ مدیرکل پزشکی قانونی گلستان علت دقیق مرگ «سها رضانژاد» دختر جوانی را که جسدش در ارتفاعات کردکوی پیدا شد اعلام کرد.
حسین زارعی در تشریح این خبر به ایسنا گفت: ۱۸ مرداد جسد یک زن ناشناس که در ارتفاعات شهرستان کردکوی پیدا شده بود، به پزشکی قانونی استان منتقل شد و تیمی تخصصی جسد را مورد معاینه قرار دادند. به دلیل گذشت زمان طولانی از مرگ و آثار فساد نعشی، امکان تعیین هویت از روی چهره و معاینه ظاهری نبود. البته متعلقاتی همراه جسد بود که از آنها استفاده شد اما به‌طور قطعی نمی‌توانستیم بگوییم که جسد متعلق به سها رضانژاد است که 28 روز قبل از این ماجرا در جنگل ناپدید شده بود و به همین خاطر آزمایش DNA انجام شد. پس از گرفتن نمونه از جسد و خون پدر و مادر این خانم، نمونه‌ها برای انجام آزمایش DNA به تهران ارسال و با توجه به حساسیت موضوع، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه آزمایش اعلام و هویت جسد شناسایی شد.
مدیرکل پزشکی قانونی گلستان خاطرنشان کرد: برای تعیین دقیق علت فوت، با وجود از بین رفتن بافت نرم و فساد نعشی، نمونه‌هایی برای آزمایش گرفته شد و مورد بررسی قرار گرفت که در آنها نشانه‌ای مبنی بر بزه دیده نشد. با توجه شکستگی‌های متعدد در استخوان جمجمه، ستون فقرات، دنده‌ها و سایر اندام و محرز نشدن آثار بزه، علت دقیق فوت صدمات متعدد بدنی در اثر اصابت جسم سخت تعیین شد که می‌تواند با فرضیه سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد.
وی در ادامه گفت: هرچند با توجه به گذشت زمان نمی‌توان زمان دقیق مرگ را اعلام کرد اما می‌توان گفت که زمان مرگ این خانم با زمان اعلام ناپدید شدنش همخوانی دارد.«سها رضانژاد» ۱۹ تیر امسال به همراه یک گروه ۳۴ نفره از تهران به ارتفاعات جهان‌نما در شهرستان کردکوی سفر کرد اما یک روز بعد به طرز مرموزی ناپدید شد و جسد او پس از ۲۸ روز جست‌و‌جو در پایین‌دست این ارتفاعات پیدا شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/12/560037/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها