پرسپولیسی‌ها همچنان امیدوار به بخشش عیسی آل کثیر

سرخ‌ها محدودیتی در جذب بازیکن ندارند


گروه ورزش/ کادر فنی پرسپولیس نگران خط حمله و دفاع این تیم است. پرسپولیسی‌ها در خط حمله پس از جدایی علی علیپور و اوساگونا با عیسی آل کثیر در آسیا حضور یافتند و عملکرد خوب آل کثیر در لیگ قهرمانان باعث شد تا خیال کادرفنی این تیم تا حدودی راحت شود اما شادی گل این بازیکن در دیدار با پاختاکور باعث محرومیت 6 ماهه این بازیکن شد تا دست یحیی گل‌محمدی در این پست خالی بماند. از سویی جدایی شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری باعث شد سرخ‌ها در خط دفاع هم وضعیت نسبتاً مشابهی پیدا کنند. برهمین اساس کادر فنی پرسپولیس برای جایگزینی بازیکنان جدا شده دست به کار شد. در این بین صحبت‌هایی درخصوص پیوستن بازیکنانی همچون رضا قوچان‌نژاد (زووله هلند)، رضا شکاری (مهاجم تراکتور)، شاهین طاهرخانی (مدافع استقلال) و برخی دیگر از بازیکنان مطرح است و حتی اعلام شد که شکاری و طاهرخانی درخواست فسخ قرارداد خود را به سازمان لیگ ارائه دادند که فریبرز محمود زاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که تاکنون این دو بازیکن هیچگونه برگه فسخ قراردادی را به سازمان لیگ نداده‌اند. محمودزاده گفت: «فسخ موجه و قانونی دلیل خاص خودش را دارد. این فسخ برمی‌گردد به بند فسخ یکطرفه‌هایی که در توافقات انعقاد قرارداد وجود دارد یا مشکلاتی که در بحث پرداخت مطالبات به وجود می‌آید. مانند عدم پرداخت حقوق بازیکن به مدت 2 ماه. در همان قضیه هم تا مادامی که فصل مسابقاتی آن لیگ مورد نظر شروع نشده باشد، کاربرد ندارد. مثلاً اکنون در ابتدای لیگ جدید 99-1400 هستیم، عملاً قضیه عدم پرداخت مطالبات به مدت 2 ماه وجود ندارد.» وی در خصوص زمان اضافه شدن بازیکنان جدید به فهرست تیم‌ها اعلام داشت: «از آنجایی که لیگ جدید شروع شده، تا 28 آبان ماه تیم‌ها فرصت دارند بازیکنی را به لیست اضافه کرده یا بازیکنی را از لیست خارج کنند اما باید به صورت توافقی باشد. اگر پرسپولیس به دنبال بازیکن جدید است، باید با توافق یکی از 7 خرید جدید لیگ برتری امسالش را از لیست خارج کند.» البته در این بین دیروز جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت جذب بازیکنان جدید برای این تیم به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: «هر بازیکنی که کادر فنی به باشگاه معرفی کند ما به دنبال جذب او خواهیم بود و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. همانطور که پیش از این اعلام شد در جهت تقویت تیم، ما بر اساس نیاز کادر فنی اقدام می‌کنیم.» البته از سویی پرسپولیس با بهره بردن از وکلای خود همچنان پرونده عیسی آل کثیر را دنبال می‌کند و قرار است رأی نهایی در خصوص این مهاجم را روز شنبه دریافت کنند. در صورتی که عیسی با بخشش و حتی کاهش محرومیت مواجه شود، احتمالاً پرونده جذب بازیکن جدید تا نیم فصل کاملاً بسته خواهد شد. گزینه مطلوب یحیی در شرایط کنونی جذب گوچی خواهد بود و در صورتی که این مهم انجام نشود، بعید است او دست به ریسک بزرگی بزند و در انتظار شکوفایی بازیکن جدید و سورپرایز احتمالی او باشد و احتمالاً تا نیم فصل برای حل مشکل تیمش صبر خواهد کرد.
یحیی در نظرسنجی بهترین مربی غرب آسیا
نظرسنجی بهترین مربی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده و یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس نیز در آن حضور دارد. ای اف سی علاوه بر یحیی گل‌محمدی و روی ویتوریا سرمربی دو تیم فینالیست غرب آسیا، نام ولادان میلویویچ و شوتا آروالادزه که هدایت الاهلی و پاختاکور را برعهده داشتند را نیز در این نظرسنجی قرار داده تا مخاطبانش، سرمربی تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا (غرب) را برگزینند. در بخش مربوط به یحیی گل محمدی آمده است: «جایگزینی یک سرمربی موفق نظیر گابریل کالدرون برای هرکسی دلهره‌آور است اما گل محمدی وظیفه داشت تا پس از دوره کوتاه حضور سرمربی آرژانتینی پرسپولیس را در موقعیت ممتازی که از سال‌های 2015 تا 2019 با برانکو ایوانکوویچ به دست آمده بود، نگه دارد.»
پرسپولیس با پرواز اختصاصی در فینال آسیا
سرخ‌ها که دو سال پیش مشکلات بسیار زیادی برای حضور در ژاپن و برگزاری فینال آسیا مقابل کاشیما آنتلرز داشتند، حالا باتوجه به برگزاری بازی نهایی لیگ قهرمانان در کشور قطر، دشواری خاصی را نخواهند داشت اما با این حال مدیریت این باشگاه در تلاش است تا پرواز اختصاصی را برای قرمزها فراهم کند. جعفر سمیعی دیروز به دیدار مسئولان شرکت هواپیمایی هما رفت و با مسئولان این شرکت هواپیمایی گفت و گو کرد و در پایان این جلسه مقرر شد که هما، یک پرواز اختصاصی را در اختیار پرسپولیس قرار دهد تا این تیم بدون مشکل راهی دوحه شود.
گوچی از برنامه پرسپولیس کنار گذاشته شد
یحیی گل‌محمدی نظر مثبتی روی رضا قوچان‌نژاد داشت اما باشگاه زووله هلند با جدایی این بازیکن موافقت نکرد. در مورد قوچان‌نژاد شنیده می‌شود همسر او هم چندان موافق حضور این بازیکن در ایران نیست و زندگی در هلند را ترجیح می‌دهد اما به هرحال پرسپولیس به طور قطع مهاجم جدیدی را به جای عیسی آل‌کثیر برای نیم فصل اول لیگ برتر جذب خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/18/560056/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها