اخبــــــار




فغانی داور بین‌المللی ایران باقی ماند

پس از اعتراض‌های فراوانی که به حذف نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران صورت گرفت، با پیگیرهای سرپرست و دبیرکل فدراسیون و هماهنگی‌های به عمل آمده و مصوبه هیأت رئیسه، فهرست پیشنهادی کمیته داوران توسط دپارتمان بین‌الملل به فیفا ارسال و نام فغانی رجیستر شد. به گزارش ایسنا، طبق اعلام دپارتمان داوران، فهرست نهایی لیست داوران بین‌المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان در سال ۲۰۲۱ فیفا به شرح ذیل است: داوران فوتبال: علیرضا فغانی، موعود بنیادی‌فر، بیژن حیدری، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، حسن اکرمی، سیدعلی اصغر مؤمنی، سلطنت نوروزی، مهسا قربانی و مهناز ذکایی. کمک داوران فوتبال: محمدرضا منصوری، محمدرضا ابوالفضلی، علی میرزابیگی، سعید علی نژادیان، آرمان اسعدی، سعید قاسمی، علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری، فرهاد مروجی، انسیه خباز مافی‌نژاد، بهاره سیفی نهاوندی و حبیبه ربوی گنجینه کتاب. داوران فوتسال: محمود رضا نصیرلو، وحید عرض‌پیما، علی حفیظی، ابراهیم مهرابی افشار، گلاره ناظمی، زری فتحی و زهرا رحیمی. داوران فوتبال ساحلی: حمید مقدم متین، ابراهیم کرد، امیر فالحی و ابراهیم اکبرپور.

پزشک معالج عباسعلی: عمل جراحی موفقیت آمیز بود

در حالی که هفته گذشته حمیده عباسعلی، نخستین بانوی المپیکی ایران برای مداوای کامل زانوی مصدومش به هانوفر آلمان سفر کرده بود، دیروز عمل جراحی روی رباط پایش را انجام داد. بابک زرگر امینی، پزشک معالج حمیده عباسعلی در خصوص عمل جراحی روی زانوی این بانوی ملی‌پوش کاراته کشورمان، اظهارداشت: «عمل جراحی بسیار موفق‌آمیز بود و خوشبختانه هیچ مشکلی در حین عمل به وجود نیامد. بعد از عمل جراحی، رباط او را آزمایش کردم و خوب جوش خورده بود. عباسعلی  امروز از بیمارستان مرخص شد و سپس فیزیوتراپی‌ اش را به مدت دو هفته در هانوفر انجام ‌خواهد داد. بعد از آن به تهران بازمی‌گردد و می‌تواند تمریناتش را بدون هیچ محدودیتی با فشار صد‌درصدی آغاز کند.»

 اردوی تیم‌های ملی کشتی تعطیل شد

پس‌از اعلام خبر لغو رقابت‌های جهانی توسط اتحادیه جهانی و جایگزینی مسابقات جام جهانی انفرادی، محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم‌های ملی با هماهنگی با حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی، برای تصمیم‌گیری به جهت اعزام تیم ایران به این مسابقات، اردوی تیم‌های ملی که در محل خانه کشتی شهید هادی در حال برگزاری بود را چند روز تعطیل کردند. پیش از این قرار بود رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان جهان روزهای 22 تا 30 آذرماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شود که اتحادیه جهانی کشتی تصمیم به لغو این مسابقات گرفت.

مددی: رأی شکایت تراکتور به نفع مظاهری صادر شد

احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با بخش خبر ورزشی شبکه سوم سیما، با اعلام پرداخت مطالبات 600 هزار دلاری وینفرد شفر و باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال گفت: «علی‌رغم اینکه تأکید کردیم حساب بانکی در یکی از کشورهای اطراف را به ما بدهند، ایشان این کار را نکردند و مسیر سخت کشور کرواسی را به ما دادند. نامه وکیل شفر به فیفا رفت و آنها بلافاصله اعلام کردند که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز شده است.» وی در مورد ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم از جمله رشید مظاهری بیان داشت: «ثبت قرارداد بازیکنان جدید را در سازمان لیگ دنبال می‌کنیم. رأی کمیته تعیین وضعیت به‌نفع این بازیکن صادر شد و رونوشت آن برای باشگاه استقلال آمده است و من مشکلی در ثبت قرارداد آقای رشید مظاهری ندیدم. کارگزار باشگاه 35 میلیارد تومان به حساب باشگاه استقلال واریز کرده و تیم مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده ندارد.»

3 ایرانی نامزد بهترین لژیونر هفته آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا مثل هفته‌های گذشته به معرفی نامزدهای کسب عنوان لژیونر آسیایی در هفته گذشته پرداخته است. در این لیست برای کسب عنوان بهترین لژیونر هفته قاره کهن نام 3 بازیکن ایرانی حضور دارد. مهدی طارمی از پورتو، علی قلی زاده و کاوه رضایی از شارلروا بلژیک 3 بازیکن ایرانی در لیست نامزدها هستند.

کدام استان‌ها در تیم ملی بازیکن دارند؟

اسکوچیچ برای دیدار با بوسنی ۲۳ بازیکن را به تیم ملی دعوت کرد که در ادامه به علت ابتلای دو بازیکن فولاد به ویروس کرونا، مهدی شیری و علی کریمی جایگزین این بازیکنان شدند. نگاهی به ترکیب بازیکنان حاضر در تیم ملی، حاکی از پراکندگی بالای بازیکنان از اقصی نقاط ایران در این تیم دارد. در حال حاضر بیشترین بازیکنان تیم ملی را تهرانی‌ها تشکیل می‌دهند که شامل هفت بازیکن هستند. خوزستان: رشید مظاهری (گچساران) و محمدحسین کنعانی زادگان (ماهشهر). تهران: پیام نیازمند، امیر عابدزاده، میلاد محمدی، سید مجید حسینی، سیامک نعمتی، امید نورافکن، مهدی شیری (تهران). گیلان:صادق محرمی (تالش) و سعید عزت‌اللهی (بندرانزلی). کرمانشاه: کاوه رضایی (اسلام آباد غرب). لرستان: وحید امیری (خرم آباد). بوشهر: مهدی قائدی (بوشهر). اردبیل: کریم انصاری فرد (اردبیل)علی قلی زاده (نمین). اکبر ایمانی (پارس آباد). گلستان:عارف غلامی (گرگان) و احمد نوراللهی (آزادشهر). مازندران: شجاع خلیل زاده (قائمشهر) و مرتضی پورعلی‌گنجی (بابل). اصفهان: احسان حاج‌صفی (کاشان) و علی کریمی (اصفهان)

دفاع چپ استقلال کیست؛ میلیچ یا نادری؟

تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی مقابل مس رفسنجان به مدت دو روز تمرینات خود را تعطیل کرد و از دیروز تمرینات آبی‌پوشان دوباره ازسرگرفته شد تا شاگردان محمود فکری روز جمعه ۳۰ آبان خود را مقابل فولاد خوزستان آماده کنند. یکی از پست‌هایی که در استقلال مورد بحث قرار گرفته است و مشخص نیست کدام بازیکن اولویت اول این منطقه خواهد بود، پست دفاع چپ استقلال است که میلیچ و نادری از گزینه‌های اصلی حضور در این جایگاه هستند. در حال حاضر سؤالی که در ذهن ایجاد می‌شود، این است که محمود فکری برای انتخاب میلیچ یا نادری کدام بازیکن را در اولویت قرار می‌دهد. تا اینجای کار و طبق شواهد موجود میلیچ آمادگی بیشتری به نسبت محمد نادری دارد. میلیچ قبل از حضورش در تهران در شهر خود تمرینات اختصاصی خود را دنبال می‌کرد و منتظر باشگاه استقلال برای مشخص کردن تکلیف این بازیکن بود. در مقابل محمد نادری پس از پایان فصل خود در تیم پرسپولیس دیگر در جمع سرخ‌پوشان پایتخت حضور نداشت و تمرینی با این تیم انجام نداد تا اینکه به استقلال پیوست.

برگزاری تمرین تیم ملی به یاد زنده یاد یاوری

تمرین سه شنبه شب تیم ملی در بوسنی تحت تاثیر درگذشت زنده یاد محمود یاوری برگزار شد و ملی پوشان یاد و خاطره این مربی تازه درگذشته را زنده نگه داشتند. پیش از آغاز تمرین تیم ملی بازیکنان یک دقیقه سکوت کرده و با خواندن فاتحه یاد و خاطره سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران را زنده نگه داشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/18/560057/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها