اخبــــار




ارسال نامه فسخ قرارداد نیشکر هفت تپه به سازمان خصوصی‌سازی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان خصوصی‌سازی نامه‌ای را به هیأت داوری ارسال کرد تا در رابطه با شرکت هفت تپه رأی نهایی خود را اعلام کنند.
به گزارش ایرنا هادی قوامی در تشریح آخرین وضعیت شرکت نیشکر هفت‌تپه گفت: با تعامل و همکاری که میان نمایندگان مجلس و وزارت امور اقتصاد و دارایی صورت گرفت، دیروز نامه فسخ قرارداد شرکت نیشکر هفت‌تپه از سوی سازمان خصوصی‌سازی به هیأت داوری ارسال شد که امیدواریم این هیأت در زمان مناسب بتواند نظر قطعی خود را اعلام کند تا تکلیف این شرکت به خوبی حل و فصل شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد تصریح کرد: ادعایی وجود داشت که ۱۰۰۰ میلیارد در این شرکت سرمایه‌گذاری شده است، اما پس از بررسی‌های صورت گرفته ابهامات زیادی نسبت به این موضوع مشاهده شده بود و وجود چنین آمار و ارقامی به اثبات نرسیده است ضمن اینکه تولید در شرکت هفت‌تپه بشدت کاهش پیدا کرده بود؛ لذا در همین راستا جلساتی که در ماه‌های اخیر در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شد مقرر شده بود که حداقل سه هزار هکتار در این شرکت کشت وجود داشته باشد که نتوانستند این مقدار کشت را نیز انجام دهند.
کارگران اخراجی هفت تپه وارد شرکت شدند
مرکز رسانه قوه قضائیه خبر داده که تمامی 15 کارگر اخراجی  نیشکر هفت تپه صبح دیروز 21 آبان ماه، مشغول به کار شدند که در میان آنها چهار کارگر بازداشتی نیز حضور دارند. یوسف بهمنی سلمانی، یکی از کارگران شرکت هفت تپه که درمیان بازداشت شدگان بوده است، ضمن تأیید بازگشت کارگران اخراجی به کار گفت: در حال حاضر مشغول به کار هستیم. همچنین محمد خنیفر، از فعالان کارگری، خبر بازگشت این 15 نفر به محل کار را تأیید کرد.

واکنش دفتر رئیس جمهوری به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور

روابط ‌عمومی دفتر رئیس جمهوری در اطلاعیه‌ای در پاسخ به ادعای مطرح شده درخصوص اعتبار تخصیص یافته برای دانشگاه شهید بهشتی، تأکید کرد: آنچه به نقل از رئیس سازمان بازرسی کل کشور در یکی از رسانه‌ها منتشر شده اشتباه و احتمالاً حاصل ارائه اطلاعات نادرست به ایشان بوده است. به گزارش «ایران»، در این اطلاعیه همچنین آمده است: سازمان برنامه و بودجه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب این موضوع، اطلاعات دقیق در این زمینه را ارائه کرده است.
روز دوشنبه خبری به نقل از حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کشور در مورد تخصیص120 میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی جهت تأسیس دانشکده فناوری‌های نوین این دانشگاه منتشر شد مبنی بر اینکه «مبلغ تخصیص یافته به صورت غیرقانونی و از محل اعتبار یک میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا انجام گرفته که پس از تذکر این سازمان منبع اعتبار این بودجه تغییر کرده و از محل حساب خاص در اختیار ریاست جمهوری تأمین شده است که البته پیگیری تخلفات احتمالی در تخصیص جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/3/560075/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها