اخبــــار




پیگیری تفاهمات آخرین دور مذاکرات پرونده سانحه هواپیمای اوکراینی

سفیر جمهوری ایران در کی‌یف و مدیرعامل شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین (مائو) تفاهمات صورت گرفته در آخرین دور مذاکرات پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند. به گزارش ایسنا، در ملاقات منوچهر مرادی با یوگنی دیخنه موضوعات مورد علاقه از جمله پیگیری تفاهمات صورت گرفته در آخرین دور مذاکرات پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و راهکارهای مورد نظر برای تسریع در مذاکرات فنی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بر این اساس طرفین موافقت کردند کارشناسان دو طرف مبتنی بر اصل حسن نیت و موازین حقوقی، مذاکرات را تا نیل به توافق ادامه دهند. در این ملاقات همچنین ازسرگیری فعالیت شرکت مائو و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور و اهمیت آن در جهت توسعه همکاری‌های تجاری و تقویت ارتباطات فرهنگی متقابل مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

تبعات شفافیت آرا در زمان رأی اعتماد به وزرا

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: شفافیت آرا به مانند شمشیر دولبه است و به عنوان مثال شفافیت در زمان رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا تبعاتی را به دنبال خواهد داشت. محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح شفافیت آرا افزود: در زمان رسیدگی به رأی اعتماد وزرا، موافقان و مخالفان مطالب خود را مطرح می‌کنند و اخیراً هم جمعی از نمایندگان در فضای مجازی رأی خود به وزرا را منتشر می‌کنند اما اینکه اجبار و الزام شود که رأی به اعتماد و یا عدم اعتماد وزرا از سوی نمایندگان علنی باشد موجب ایجاد تبعاتی خواهد بود. فرهنگی خاطرنشان کرد: در مورد انتشار جزئیات جلسات کمیسیون‌ها نیز این مسأله دارای بار مالی است و باید منبع تهیه بودجه آن در نظر گرفته شود و یا اینکه با ایراد شورای نگهبان به خاطر داشتن بار مالی همراه خواهد شد.

قاضی زرگر رئیس دادگاه انقلاب شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور معاون اول قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان تهران و سایر مسئولان قضایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای این مراسم، غضنفرآبادی رئیس سابق دادگاه انقلاب اسلامی تهران با بیان اینکه کار در دادگاه انقلاب شرایط خاص خود را داشته و شیرینی و تلخی دارد، گفت: من چند هدف را در دادگاه انقلاب دنبال کردم و کارهایی را در ساختمان دادگاه انقلاب انجام دادیم. خیلی دغدغه داشتم که این مجموعه قضات و کارمندان سالم بماند و در جلسات توصیه و تأکید شد تا مراقبت صورت گیرد. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه هم در سخنانی گفت: همیشه وظیفه خود می‌دانم که از این مجموعه به لحاظ ساختار تشکیلاتی، نیرو و تجهیزات دفاع کنم معتقدم ما به دادگاه و دادسرای انقلاب نیاز داریم. دادگاه انقلاب خدمات فراوانی را برای امنیت کشور، مبارزه با خائنین، مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته است. در ادامه این مراسم حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه دادگاه انقلاب سرمایه انقلاب است، گفت: وظیفه حفاظت و حراست از دادگاه انقلاب را داریم و باید برای تقویت آن تلاش کنیم تا به عنوان یک نهاد کارا و کارآمد باشد. قاضی زرگر رئیس جدید دادگاه انقلاب اسلامی تهران در ادامه این مراسم گفت: انقلاب جایگاه رفیعی دارد؛ هدف نظام مقدس اسلامی کار فرهنگی و پیاده کردن احکام اسلامی است؛ لذا درخواستی که از مسئولان نظام، قوه قضاییه و عزیزان همکار دارم، این است که دست به دست هم دهیم و یک تشکیلات قوی با قولی که آقای محسنی و ریاست قوه قضائیه دادند همتراز با نظام اسلامی را محقق کنیم.

قاضی مقیسه از دادگاه انقلاب رفت
مهدی کشت دار، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه اعلام کرد که «قاضی محمد مقیسه به دیوان عالی کشور منتقل شده است» و به این ترتیب، رفتن او از دادگاه انقلاب رسماً تأیید شد. مقیسه، قاضی سرشناس پرونده های امنیتی بود که گویا مدتی است از دادگاه انقلاب به دیوان عالی کشور رفته و دیروز در مراسم معارفه قاضی زرگر به عنوان رئیس جدید دادگاه انقلاب از او نیز تقدیر به عمل آمد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7489/3/560077/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها