برف در راه است




گروه ایران زمین - بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید به کشور دمای هوا طی روزهای آینده بین5 تا 12 درجه سردتر شده و با تداوم بارش برف و باران تا پایان هفته چهره بیشتر استان‌ها زمستانی خواهد شد.
«صادق ضیاییان»، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غربی به کشور خبر داد و به «ایران» گفت: با ورود این سامانه از اواسط هفته جاری دمای هوا کاهش چشمگیری خواهد داشت و بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر نوار شمالی و شمال غربی کشور دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: طی روزهای آینده با تقویت این سامانه بارشی آسمان استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کرمانشاه بارانی خواهد شد. همچنین تحت تأثیر بخش شمالی این سامانه بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رگبار باران و در جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی همراه با بارش خفیف باران و رعد و برق خواهیم داشت.
ضیاییان با اشاره به اینکه در هفته پیش رو بارش در ارتفاعات شمال غربی کشور به شکل برف خواهد بود، افزود: از روز چهارشنبه این سامانه در شمال شرق و سواحل دریای خزر فعال‌تر خواهد شد و بارش‌ها در روزهای پایانی هفته در استان‌های گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت. روز پنجشنبه نیز در شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان رگبار باران و در شرق مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
این کارشناس هواشناسی همچنین از رخداد وارونگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در منطقه البرز مرکزی خبر داد و گفت: به‌دلیل پایداری و سکون جریانات سطحی تا اواخر هفته کیفیت هوا در برخی استان‌های این منطقه بخصوص البرز بتدریج در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و بالاتر قرار خواهد گرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7493/11/560520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها