ایران در ایران




روزگار سیاه «قره‌سو» به‌خاطر فاضلاب

کرمانشاه- آلودگی زیست‌ محیطی و ورود فاضلاب شهری به قره‌سو مانع از تحقق رؤیای این رودخانه برای تبدیل‌شدن به تفرجگاه و منطقه‌ای جذاب برای گردشگری شده است چرا که انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه و ساماندهی شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه اعتبار کلان و یک عزم ملی می‌خواهد.
قره سو را نه تنها کرمانشاهیان، بلکه هرگردشگری که به شهر کرمانشاه قدم می‌گذارد می‌بیند و می‌شناسد، رودخانه‌ای که در نگاه اول با داشتن چندین آلاچیق و حصار گمان می‌رود ساماندهی شده و به منطقه‌ای برای گردشگری و تفرجگاهی برای دورشدن از زندگی ماشینی تبدیل شده است.
اما هراندازه که به این رودخانه نزدیک شویم بوی متعفن و آب کدر و آلوده قره‌سو، همه گمان‌ها را باطل می‌کند و قدم‌ها را از رفتن به سمتش منصرف می‌سازد و اینجاست که می‌فهمیم هنوز هم خبری از ساماندهی رودخانه‌ای که روزگاری ابهت داشته و خروشان بوده نشده است.
به‌گزارش ایرنا اسفندماه سال ۸۸ بود که کلنگ ساماندهی مرحله اول رودخانه قره‌سو درحد فاصل میدان امام حسین(ع) تا پل ولایت بر زمین زده شد و تأکیدات بر اجرای هرچه سریعتر این ساماندهی متمرکز شد، راه‌اندازی رستوران، پارکینگ، پیاده راه، پیست دوچرخه سواری، آلاچیق و مبلمان‌های شهری در این طرح دیده شد تا رودخانه مرده شهر احیا شود و اکنون که سالهاست از کوبیدن کلنگ بر زمین این رودخانه می‌گذرد چشم‌ها برای دریافت اعتبارات در انتظار باقی مانده است.
جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی و پساب صنعتی به رودخانه قره سو از  مهم‌ترین خواسته های  مردم  است چراکه در این فاضلاب انواع فلزات سنگین، میکروب، قارچ و تخم انگل وجود دارد که نه تنها سلامت خاک، آب و محیط زیست را در معرض خطر قرار داده است بلکه انتشار بوی بد آن خالی از خطر نیست. چندی پیش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد که براساس برآوردهای انجام شده برای ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه و تأسیسات آن به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از این منابع قرار بود از محل تسهیلات بانکی خارجی (بانک ژاپن) تأمین شود که به‌دلیل اعمال تحریم‌ها این منابع جذب نشد. علاوه براین ۱۹ نقطه انفصال در خطوط انتقال وجود دارد که موجب ریختن فاضلاب به رودخانه می‌شود و ۲ ایستگاه پمپاژ نیز برای اجرا باقی مانده است.

مجرمان آبگرمی به اهدای 7 تبلت محکوم شدند

قزوین - رئیس دادگاه حوزه قضایی آبگرم گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و مجازات‌های جایگزین حبس، مجرمان آبگرمی محکوم به اهدای هفت تبلت به دانش آموزان شدند.
به گزارش ایرنا، میثم خزائی با اعلام این خبر افزود: این متهمان به دلیل ارتکاب جرایمی از قبیل تخلف بهداشتی، نگهداری مشروبات الکلی، اخلال در نظم عمومی و... به  تحمل حبس محکوم شده بودند. وی گفت: با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم، پیش بینی اصلاح آنان و ابراز ندامت  از عمل ارتکابی به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آنها به همکاری با کمیته امداد جهت خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش آموز نیازمند تبدیل و اقلام یاد شده در رأی قضایی تهیه شد و در اختیار دانش آموزان کم برخوردار قرار گرفت. این مقام قضایی تصریح کرد: براساس ضوابط قانونی و در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با توجه به تفاهمنامه‌ای که میان دادگستری کل استان با اداره کل کمیته امداد امام خمینی منعقد شده، دادگاه آبگرم اقدام به صدور مجازات جایگزین کرد.

ارائه خدمات غیرحضوری با سامانه <برق من> در شرکت توزیع برق مازندران

ساری - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از ارائه خدمات غیرحضوری برای رفاه حال مشترکان در این شرکت خبر داد.
فرامرز سپری در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه در شرایط موجود زیرساخت ارائه 40 خدمت در شرکت توزیع نیروی برق مازندران به‌صورت غیرحضوری فراهم می‌باشد، افزود: تصمیم بر این است که در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، بتوانیم از ابتدای آذرماه همه خدمات به مشترکین در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، به‌صورت غیرحضوری ارائه کنیم.
وی با اشاره به اینکه مشترکان مازندرانی می‌توانند با نصب سامانه «برق من» از سایت‌های مرتبط، تقاضای مورد نظر خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند، گفت: مشترکان با این کد رهگیری می‌توانند در بخش پیام‌ها، رهگیری کارها را پیگیری نمایند و همکاران ما مکلف و موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند.
سپری گفت: این اپلیکیشن بهترین راهکار دریافت خدمات غیرحضوری صنعت برق کشور است که با استفاده از آن تمامی امکانات مورد نیاز از جمله مشاهده و پرداخت قبض، مشاهده سوابق مصرف، اعلام خاموشی و اطلاعات برق امید و تمامی خدماتی که قبلاً به‌صورت حضوری در شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور ارائه می‌شد ، داراست. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: در این شرکت همواره به سیستمی و الکترونیکی شدن فعالیت‌ها اعتقاد داریم و تلاش مضاعفی صورت می‌گیرد و در حال حاضر پرداخت‌های الکترونیکی غیرحضوری از طریق  سامانه برق من، همراه بانک، اینترنت بانک، دستگاه‌های خود پرداز ATM، دستگاه‌های کارت خوان(POS) تلفن بانک انجام می‌پذیرد.


رئیس اصناف مشهد:
مانکن زنده در ویترین غیرقانونی است

مشهد- رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حضور مانکن زنده به‌ هر نحو در ویترین فروشگاه‌های پوشاک، منسوجات، کیف و کفش ممنوع است زیرا چنین اقدامی بر خلاف ضوابط انتظامی بوده و غیرقانونی است.
به‌ گزارش ایرنا محمود بنانژاد به بکارگیری دختری جوان به‌ عنوان مانکن زنده در ویترین یکی از فروشگاه‌های پوشاک مشهد اشاره و بیان کرد: به مدیریت این واحد صنفی که روز یکشنبه 25 آبان برای مدتی بسیار کوتاه مرتکب این اقدام شده بود از سوی بازرسی اتحادیه فروشندگان پوشاک تذکر جدی  داده شد. وی ادامه داد: بر این اساس از واحد صنفی متخلف همچنین تعهدی مبنی بر پرهیز جدی از تکرار چنین اقدامی گرفته شد. رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: اگر به هر شکل موردی مشابه این اقدام در بکارگیری مانکن زنده در ویترین دیگر واحدهای صنفی این کلانشهر مشاهده شود بلافاصله با صاحب واحد صنفی به‌عنوان فردی که ضوابط انتظامی رسته صنفی خود را رعایت نکرده برخورد قانونی صورت می‌گیرد. وی همچنین بر تعهد اتاق اصناف نسبت به حمایت از برندهای تولیدی و کالاهای داخلی تأکید و بیان کرد: با وجود این در مقابل هر اقدامی برای تبلیغ برندهای داخلی که مغایر شعائر اسلامی باشد به‌ طور قانونی برخورد صورت می‌گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7493/11/560521/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها