راهکار باشگاه استقلال برای جلب رضایت بازیکنان در کسر قراردادها

فکری: کاهش قرارداد بازیکنان، بازی دو سر باخت است




گروه ورزش/ قرارداد برخی بازیکنان استقلال در زمان مدیریت احمد سعادتمند به‌طرز عجیبی افزایش داشته است و حتی برخی بازیکنان با‌وجود آنکه یک فصل دیگر با استقلال قرارداد داشتند، توافق جدیدی را با باشگاه انجام دادند و مدیرعامل سابق استقلال در اقدامی بحث‌برانگیز قرارداد عده‌ای از بازیکنان را که یک سال از آن باقی مانده بود به دو سال تغییر و توافق مالی را هم به طرز عجیبی افزایش داد. این افزایش رقم قراردادها باعث شد تا پای سازمان بازرسی به باشگاه استقلال باز شود و این نهاد درجریان افزایش قرارداد‌ها قرار گرفته و بر کاهش قرارداد بازیکنان تأکید داشته است. بر همین اساس مدیران باشگاه استقلال در حال مذاکره با برخی از بازیکنان جهت کاهش مبلغ قراردادشان هستند که البته بازیکنان استقلال با این تصمیم باشگاه موافق نیستند و هر کدام به شکل‌های مختلف این موضوع را به گوش مسئولان باشگاه رسانده‌اند. اینکه آیا سرانجام رقم قرارداد بازیکنان کسر می‌شود یا خیر، سؤالی است که حجت نظری، سخنگو و عضو هیأت مدیره باشگاه دیروز این گونه به آن پاسخ داد: «تغییر در قرارداد ایجاد شده کار دشواری است و خود باشگاه هم تمایل به چنین کاری ندارد اما از آنجا که باشگاه استقلال دولتی است و یک نهاد دیگر خارج از فوتبال روی این قراردادها دست گذاشته طبعاً ما باید اجرای قانون کنیم. تلاش ما بر این است که منافع باشگاه استقلال، منافع بازیکن و نهاد بیرونی دیگر را به‌صورت همه جانبه در نظر بگیریم و همه را راضی نگه داریم اما اگر نشود یک طرف از این سه طرف را راضی نگه داشت ناچاراً یک سوی قضیه متضرر می‌شود.»
او با اشاره به این موضوع که کدام طرف ماجرا فعلاً از این خواسته ضرر می‌کند،  ادامه داد:‌«تمام تلاش مسئولان باشگاه این است که بتوانیم با بازیکنان صحبت کرده و به هر شکل ممکن آنها را راضی کنیم. در این راه ،روش‌هایی داریم که به امید خدا هم رضایت نهاد بیرونی و هم بازیکنان جلب خواهد شد. چاره‌ای جز اجرای قانون نداریم اما همان‌طور که گفتم سعی می‌کنیم با بازیکنانِ باشگاه استقلال که متعلق به هواداران است صحبت و به هر شکل رضایت آنها را جلب کنیم.»
نظری همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا با شکایت استراماچونی و پرداخت مطالبات بازیکنان کادر فنی و مخارج دیگر باشگاه نگرانی بابت مسائل مالی وجود ندارد، این گونه پاسخ داد: «اصلاً‌ نگران مسائل مالی نیستیم البته این صحبت من به این معنا و مفهوم نیست که ما به چاه نفت رسیده‌ایم. مشکلات مالی داریم اما برنامه‌ریزی‌هایی برای تأمین منابع مالی به همراه کارگزار انجام داده‌ایم و تلاش‌مان این است تا پایان فصل بتوانیم همه مشکلات مالی را حل کنیم.»
مسئولان باشگاه استقلال در روزهای گذشته با 6 بازیکن این تیم به‌صورت حضوری صحبت کردند که یکی از آنها قراردادش را فسخ کرد و شنیده می‌شود که یکی دیگر از بازیکنان هم جدا خواهد شد اما 4 بازیکن دیگر به هیچ عنوان زیر بار کاهش قراردادها نرفته‌اند. این موضوع باعث شد تا محمود فکری، سرمربی استقلال نگران شود. او در این مورد بیان داشت:«این برای ما یک بازی دوسر باخت است. اگر قراردادها کاهش پیدا نکند که باشگاه توان پرداخت برخی از ارقام سنگین را ندارد اما اگر قراردادها کاهش پیدا کند، بازیکنان انگیزه خود را از دست می‌دهند و در هر حال این ما هستیم که ضرر می‌کنیم و باید به هر نحوی که شده با این مشکل بزرگ کنار بیاییم.»
همچنین مسئولان باشگاه استقلال دیروز 10درصد از پیش قرارداد بازیکنان و کادر فنی را به حساب آنها واریز کردند. این نخستین بخش پرداختی مدیران استقلال به حساب کادر فنی جدید و بازیکنان این تیم برای لیگ بیستم است.بازیکنان استقلال امروز (سه‌شنبه) تست کرونا می‌دهند تا اگر مورد جدیدی بود روز چهارشنبه در فاصله دو روز مانده تا بازی با فولاد خوزستان تست مجددی از بازیکنان مشکوک به کرونا گرفته شود. در حال حاضر کرونای سید احمد موسوی قطعی است و محمد نادری هم همچنان درگیر ویروس کروناست و باید تا منفی شدن تست سومش، در قرنطینه بماند. بر همین اساس استقلال در سفر به اهواز سید احمد موسوی، محمد نادری، سیاوش یزدانی و... را نخواهد داشت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7493/18/560536/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها