«دیدار»ی، شنیداری با منوچهر اسماعیلی



نیما جوان
مدیر پخش و نشر جوان
خوشبخت مردمانی که دربین آنها، مردان و زنانی زندگی می‌کنند که از صدایی خوش برخوردار هستند و ما نیز در این سرزمین از برکت صداهای خوش، سعادتمندیم و بی‌شک منوچهر اسماعیلی یکی از همان صداهای فراموش نشدنی است.
منوچهر اسماعیلی از پیشکسوتان حوزه هنر است و در هنر دوبلاژ بر بلندترین قله ایستاده است. او سال‌های بسیاری در عرصه گویندگی و دوبلاژ فعالیت داشته و صدای زیبای او در بسیاری از آثار ارزنده و ارزشمند سینمایی ایران ثبت و ماندگار شده است.اما تازه‌ترین فعالیت این هنرمند اثری است به ‌نام «دیدار» با آهنگسازی علیرضا حقوقی و به اهتمام ایلیا منفرده بوده و این بار اسماعیلی درمقامی دیگر ظاهر شده و اشعاری از بزرگان شعر و ادب این سرزمین همچون حافظ و مولوی و اقبال لاهوری پاکستانی را برگزیده و دراین آلبوم به‌صورت دکلمه خوانده است.
این اثر حاصل همنشینی و قرابت ایشان با آهنگسازی است که پروازش زودهنگام بود و به‌ثمر رسیدن آلبوم را ندید، البته بی‌شک می‌بیند، هم چنان که ما او را در اثرش می‌بینیم و می‌شنویم. استاد منوچهر اسماعیلی که چند نسل، با صدای او زیسته‌اند و خاطره دارند در این اثر که به‌نظر بنده از نظر ادای درست کلمات و دیگر درک درست محتوا کلاس آموزشی ارزشمندی در
درست خوانی شعر کلاسیک است شما را به‌ سفری در جهان شعر پارسی می‌برد. جاذبه صدای ایشان به اندازه‌ای است که شما ناچارید به شنیدن و رها نشدن از کمند زیبایی شعر و صداو این در کنار بستر درست و به اندازه موسیقایی ایجاد شده توسط علیرضا حقوقی به سرانجامی خوش و تأثیر‌گذار می‌انجامد. بی‌اغراق و بی‌تبلیغ این اثر را پیشنهاد می‌کنم تا روحتان اسیر معرفت و زیبایی بماند و جانتان روشن‌تر از خاموشی‌های روزگار شود. در پشت جلد این آلبوم به ‌قلم ایلیا منفرد آمده است:«منوچهر اسماعیلی از برترین و برجسته‌ترین گویندگان و مدیران دوبلاژ تاریخ کشورمان است. صدای اعجاب انگیز وی برای چندین نسل از ایرانی‌ها خاطره ساز، خیال انگیز و جاودانی است؛ تا بدانجا که بسیاری از هنرپیشگان بنام سینمای ایران قسمت اعظمی از شهرت و محبوبیت خود را مدیون صداپیشگی استاد اسماعیلی هستند. مجموعه دیدار نخستین آلبوم ایشان است که با موسیقی متن زیبای مرحوم علیرضا حقوقی به مردمان قدردان ایران زمین تقدیم می‌شود.» آلبوم دیــــــــدار از سوی شرکت آوای سوته دلان منتشر شده است.

دیدار
منوچهر  اسماعیلی
آهنگساز: علیرضا حقوقی
ناشر: سوته دلان
سال:99

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7493/20/560548/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها