اتمام 34 درصدی سهم کتابفروشی‌های کشور از یارانه حمایتی «پاییزه کتاب» تنها در دو روز

تا سهم کتابفروشی محله‌تان تمام نشده دست به کار شوید




مریم  شهبازی  
 خبرنگار
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب هم به نیمه رسید، البته اگر دقیق‌تر بگوییم سه روز آن سپری‌شده است. با این‌ حال استقبال مردم از کتابفروشی‌ها، طی برپایی پاییزه کتاب نشان داده که حتی در شرایط نامطلوب اقتصادی فعلی هم جامعه کتابخوان هنوز برای کتاب اهمیت قائل هستند. این روزها شاهد برپایی پانزدهمین دوره طرح تخفیف فصلی پاییزه کتاب هستیم.
از توضیحات بیشتر در خصوص هدف متولیان از برپایی طرح برای تزریق یارانه‌های حمایتی به مردم صرف‌نظر می‌کنیم، اما برای آن‌هایی که هنوز اطلاعی از این طرح ندارند یادآوری مختصری خواهیم داشت در خصوص این‌که تا سی‌ام آبان ماه فرصت خرید کتاب از کتابفروشی‌هایی دارند که آدرس آنها در سایت خانه کتاب درج شده و می‌توانند تا سقف 200 هزار تومان کتاب خریده و از تخفیفی بیست‌درصدی بهره‌مند شوند. البته بهتر است تا ظرفیت کتابفروشی محله‌تان برای استفاده از این یارانه حمایتی تمام نشده دست‌ به‌ کار شوید؛ آن‌طور که ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، زیرمجموعه معاونت فرهنگی و متولی برگزاری این هفته و طرح تخفیف گفته طی تنها دو روز ابتدایی هفته،
34 درصد از کل اعتبار پاییزه کتاب به پایان رسیده، تا زمان یادشده تهران سهم
14 درصدی و سایر استان‌ها سهم ۸۶درصدی را از آن خودکرده‌اند که گویای استقبال کتاب دوستان از خرید کتاب‌های مورد نظرشان است.هر چه به‌ روزهای پایانی هفته کتاب نزدیک‌تر می‌شویم تلاش برای اطلاع‌رسانی درباره روز کتاب‌گردی هم بیشتر می‌شود؛ دیروز هم اطلاع دادیم که طی توافق متولیان وزارت ارشاد با شهرداری تهران قرار شده در این روز با خرید کتاب‌های مورد نظر منتظر ارسال رایگان آنها به خانه‌های‌تان باشید. گویا این طرح در حال حاضر تنها در تهران عملی می‌شود، هرچند که نگران نباشید این روزها اغلب کتابفروشان، تا جایی که برای آنان مقدور باشد در ارسال پستی یا از طریق پیک با خریداران همراهی می‌کنند. اما خبر دیگر این‌که وب‌سایت اهدای کتاب مؤسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران» در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها به منابع بیشتر و باهدف مدیریت هدفمند و مؤثر کتاب‌های اهدایی در دسترس قرارگرفته است؛ آن‌طور که متولیان این نهاد گفته‌اند، هر اهدا‌کننده از هر نقطه کشور می‌تواند کتاب‌های خود را اهدا کند و هر مرکز اهدا گیرنده می‌تواند درخواست خود را در سایت ehdayeketab.ir ثبت و ارسال کند. از سوی دیگر به مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و همچنین با توجه به نیاز به خون سالم و کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون در ماه‌های سرد سال، پویش «کتاب خون» با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان انتقال خون ایران راه‌اندازی شد. علاقه‌مندان با شرکت در این پویش و مراجعه به مراکز اهدای خون طی هفته کتاب، علاوه بر مشارکت در این طرح کارت عضویت کتابخانه با پرداخت ۵۰ درصد حق عضویت، دریافت خواهند کرد. تا پایان هفته کتاب همچنان شاهد برپایی نشست‌ها و برنامه‌های مختلفی در ارتباط با حوزه‌های مختلف کتاب هستیم که همگی از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم پخش آنلاین دارند؛ ازجمله این برنامه‌ها که روز گذشته برگزار شد می‌توان به برپایی نشست انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با موضوع اقتباس سینمایی از ادبیات کودک اشاره کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7493/19/560551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها