با حضور غلامعلی حداد عادل

آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتخاب کتاب دفاع مقدس برگزار شد


آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس دوشنبه۲۶ آبان همزمان با سومین روز از بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با حضور غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بهمن کارگر، رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و همزمان در سایر شهرهای کشور به صورت مجازی برگزار شد. به گزارش «ایران»، این جشنواره از سال ۷۳ آغاز شده است و هجدهمین دوره آن مربوط به کتاب‌های سال‌های ۹۵ و ۹۶ است که در این مدت
۲ هزار و  ۹۶۱ عنوان کتاب به جشنواره راه یافت و از این تعداد ۸۰ عنوان به مرحله نهایی رسید و در نهایت ۱۸ گروه داوری، ۲۵ اثر و ۱۲ کارگروه از حوزه نشر را به عنوان برترین‌های جشنواره انتخاب کردند.
موضوع کتاب‌ها در هجدهمین دوره این جشنواره ملی شامل خاطره، مستند، پژوهش نظامی و سیاسی، داستان بزرگسالان، زندگینامه داستانی، شعر و نثرادبی، پژوهش‌های فرهنگی، تاریخ شفاهی، آثار مرجع، مدافعان حرم، حوزه‌های داخلی، مدیریت هنری، شعر، ترجمه، ادبیات کودکان و نوجوانان، مقاومت اسلامی، هنرهای تجسمی، توطئه‌های داخلی و هنرهای نمایشی  بود.
غلامعلی حدادعادل،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم نمود دفاع مقدس را به بود آن نزدیک کنیم، گفت: مراد از «بود» در فلسفه همان چیز است که وجود دارد و «نمود» جلوه‌ای خاص آن در ادراک ما است. خیلی چیزها بود دارند ولی نمود ندارند یا برعکس؛ اما دفاع مقدس بودش از نمودش بیشتر است  و ما باید تلاش کنیم نمود دفاع مقدس را به بود آن نزدیک کنیم.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اعلام اینکه نزدیک به ۲۰ هزار کتاب درباره دفاع مقدس در کشور منتشر شده است، گفت: این سبب باز شدن میدان وسیعی برای شعرا و نویسندگان در غنای ادبیات دفاع مقدس شده است و حتی در کشورهای خارجی که ادبیات فارسی تدریس می‌کنند از ما می‌خواهند که ادبیات دفاع مقدس را در اختیار آنها قرار دهیم. حدادعادل با اشاره به کتاب راوی و رزمنده گفت: چنین نمونه‌هایی، ادبیات جدید را در آثار هنری کتاب مقدس ایجاد کرد و چنین کتاب‌هایی می‌تواند پایه تولید فیلم، فیلمنامه و آثار مختلف هنری و فرهنگی شود. همچنین در این مراسم سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار ارزش های‌دفاع مقدس گفت: برای نسل فعلی و جوانان و نوجوانان باید دفاع مقدس را به درستی تحلیل کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس برای یک روز، یک ماه، یک سال و یک قرن نیست بلکه باید تا سال‌های بسیاری مردم حظ دفاع مقدس را ببرند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7493/19/560554/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها