دیگه چه خبر؟




نفر دوم القاعده در غزنی کشته شد نه تهران

   خبر اول اینکه، ادعای اخیر روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز مبنی بر ترور مرد شماره دو القاعده در خیابان پاسداران تهران با واکنش معاون وزیر امور خارجه افغانستان مواجه شد. به گزارش ایرنا، «میرویس ناب» روز گذشته درباره برخی اخبار منتشر شده ادعایی درباره کشته شدن «ابومحسن المصری» در تهران توسط موساد، گفت: حسام عبدالرئوف معروف به ابومحسن المصری، نفر دوم القاعده توسط عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی افغانستان در منطقه «اندر» واقع در ولایت غزنی کشته شد. این موضع تأیید شده و رسمی از سوی جمهوری اسلامی افغانستان است. بعد از آن هم ما اثری از او ندیدیم. تأکید معاون وزیر خارجه افغانستان بر اینکه این تروریست القاعده‌ای در افغانستان کشته شده پس از آن بود که نیوزویک در گزارشی مدعی شد مرد شماره دو القاعده و بیوه پسر بن لادن سه ماه پیش در خیابان پاسداران تهران توسط مأموران اسرائیلی و به سفارش امریکا ترور شده است. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم دیروز در نشستی خبری هرگونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب کرد و به رسانه‌های امریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های امریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.

کنفرانس اروپا برای جذب سرمایه‌گذاران به ایران

  خبر دیگر اینکه، شبکه خبری بلومبرگ از برگزاری کنفرانسی با هدف جذب سرمایه‌گذاران اروپایی به بازارهای ایران در صورت لغو تحریم‌ها خبر داد. به گزارش انتخاب، این کنفرانس توسط «مرکز تجارت اروپا و ایران» از ۲۴ تا ۲۶ آذر ماه [۱۴ تا ۱۶ دسامبر] برگزار خواهد شد و اتحادیه اروپا پشتیبان مالی آن است. به تحلیل بلومبرگ این تلاش‌ها با موضع جو بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا برای بازگشت به برجام مربوط است.

امیدواری مجید انصاری برای پایان حصر

  شنیدیم که،  مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز با استقبال و حمایت از تحولات و اصلاحات انجام شده در قوه قضائیه، رویکرد رئیس قوه قضائیه را مثبت خواند. به گزارش ایلنا، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود مشکلات و مسائلی که چهره اسلام و نظام را مخدوش می‌کند، زیبنده نیست و از هر گامی که در جهت بهبود موقعیت کشور در عرصه‌های مختلف در جهت گسترش عدالت، تحقق حقوق اساسی، تقویت نظام و خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان برداشته می‌شود، باید استقبال کرد.وی به طولانی شدن مسأله حصر اشاره کرد و گفت: از این موضوع بیش از ۱۰ سال می‌گذرد و ادامه این روند شایسته و سزاوار نیست. امیدوارم هرچه زودتر این مسأله با پیگیری قوه‌ قضائیه حل شود و مسائل مشابه دیگر نیز هر چه زودتر برطرف شود.

توئیتر صفحه وزیر نفت را مسدود کرد

  دست آخر اینکه، توئیتر به تازگی در اقدامی ناقض آزادی بیان، صفحه رسمی توئیتر وزیر نفت ایران را به‌دنبال تحریم‌های اعمال شده امریکا در اوایل آبان ماه مسدود کرد.به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه در واکنش به تحریم‌های امریکا علیه خود گفته بود که تحریم من و همکارانم واکنش منفعلانه به شکست سیاست واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7493/3/560559/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها