رئیس قوه قضائیه:

پیام ملت ایران مقاومت و ایستادگی است




رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه مسأله کرونا دغدغه مردم شده است و نمی‌توان از جان مردم و سلامت آنان گذشت، به دادستان کل کشور به‌عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد کمبود‌ها و مشکلات مربوط به مقابله با کرونا را با اولویت پیگیری کنند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به اعلام شرایط ویژه برای مقابله با کرونا در کشور گفت: شرایط موجود اجرای قاطع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از موضع حاکمیتی و نظارت بر این فرآیند را می‌طلبد و نظارت بر اجرا، شرط موفقیت این تصمیمات است.
وی با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی در قوه قضائیه نیز به مدیران دستگاه قضایی توصیه کرد برای کاهش تراکم در مجموعه اداری و مراجع قضایی برنامه‌ریزی کنند تا ضمن حفظ سلامتی خود، اصحاب دعوا و ارباب رجوع، اجازه ندهند روند دادرسی دچار وقفه یا اختلال شود.
 رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عناصر تروریست و اقدام اخیر سپاه در انهدام مواضع گروهک‎‌های ضد انقلاب در غرب کشور، گفت که پیام این اقدامات آن است که جرایم تروریست‌ها مشمول مرور زمان نمی‌شود. او با بیان این که هیچ نقطه‌ای برای تروریست‌ها امن نخواهد بود و در هر زمانی در هر کجا که باشند، به دست عدالت گرفتار خواهند شد، بر افزایش روزافزون اقتدار امنیتی و انتظامی و قضایی تأکید کرد تا مردم اطمینان یابند دشمنان قسم خورده این مرز و بوم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.
وی با اشاره به نابسامانی وضعیت اجتماعی و اقتصادی امریکا هم گفت: امریکایی‌ها می‌خواستند تصویری دموکراتیک از خود در جوامع نشان دهند اما انتخابات اخیرشان یک رسوایی بزرگ برای آنها به وجود آورد که پوسته نمایش دموکراسی را کنار زد و چهره واقعی امریکا را برملا کرد. او با تأکید بر این که لبخندها و شیرینی‌های امریکایی حلاوتی در کام مردم ما ایجاد نمی‌کند و باید مقابل نظام سلطه با قدرت ایستاد، ادامه داد: ارسال پالس‌های غلط برای امریکایی‌ها پیام ملت ایران نیست و پیام ملت ما به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، مقاومت و ایستادگی فعال و تولید قدرت در حوزه امنیت و اقتصاد و نمایش اقتدار ایران در همه عرصه هاست. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تخریب چهره‌های انقلابی در دستگاه قضا گفت: دشمن می‌خواهد با عملیات روانی و فضاسازی رسانه‌ای چهره قضات شجاع و مقتدر را مخدوش کند اما این قضات مورد اعتماد و سرمایه‌های اصلی قوه قضائیه هستند و همواره از آنها حمایت خواهیم کرد.
قطعنامه حقوق بشری علیه ایران وجاهت حقوقی ندارد
علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هم در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به تلاش برخی کشورها برای تصویب قطعنامه حقوق بشری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ قطعنامه‌ای که قرار است در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود، وجاهت حقوقی نداشته و مبتنی بر واقعیت‌های حقوق بشری ایران نیست و بانی و همبانیان این قطعنامه، پرونده سیاهی در نقض حقوق ملت خود، ملت ایران و دیگر ملت‌های منطقه از جمله مردم فلسطین و یمن دارند.
وی افزود: کانادا که بانی قطعنامه حقوق بشری علیه ملت ایران است به طور سیستماتیک ناقض حقوق بشر است؛ چرا که حاکمیت در کانادا، بومیان را که صاحبان اصلی سرزمین کانادا هستند، از حقوق اولیه و بدیهی خود محروم کرده و مهاجران اروپایی را بر آنها مسلط کرده است. خشونت علیه زنان و دختران کانادایی به حدی است که سازمان‌های حقوق بشری از آن به «نسل کشی» تعبیر کرده‌اند.
باقری با بیان اینکه مبنای اصلی این قطعنامه، گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در ایران است که از کاستی‌ها، نقایص و تناقضات متعددی در رنج است، افزود: دبیرکل سازمان ملل به پاس کشتن ۲۲۲ کودک یمنی توسط عربستان سعودی در سال گذشته، نام این رژیم را از فهرست دولت‌های کودک‎کش و ناقض حقوق کودک خارج کرده است که با هیچ معیار انسانی و حقوق بشری همسویی ندارد.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: عدم اشاره دبیر کل سازمان ملل به بزرگترین نقض حقوق بشر در سال‌ جاری میلادی یعنی، جنایت ترور فرمانده شجاع مبارزه با تروریسم و مدافع بزرگ حقوق ملت‌های منطقه، سردار شهید سپهبد سلیمانی نه تنها هیچ توجیه منطقی ندارد، بلکه از نقایص جدی گزارش دبیر کل است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7493/2/560588/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها