اخبــــار




سمپوزیوم بین المللی مخابرات به صورت مجازی برگزار می شود

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری مجازی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات، از ارائه 53 مقاله و برگزاری 5 کارگاه با موضوع آخرین رویدادها و دستاوردهای این حوزه در این کنفرانس خبر داد.
به‌ گزارش «ایران»، وحید یزدانیان با اشاره به برگزاری دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST2020)، گفت: این سمپوزیوم از 25 تا 27 آذرماه سال‌جاری به‌صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این سمپوزیوم همیشه یک قدم از رویدادهای کشور جلوتر حرکت می‌کند، افزود: در این سمپوزیوم که از سال 2001 به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود، رویدادهای روز جهان و آخرین دستاوردهای فناورانه دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می‌شود.
یزدانیان با اشاره به اینکه آخرین تحقیقات و دستاوردهای محققان ایرانی در این کنفرانس ارائه می‌شود، گفت: ۱۰۷ مقاله به این سمپوزیوم ارسال شد که ۵۳ عنوان از این مقالات مورد قبول کمیته علمی واقع شده و به‌دلیل شرایط برگزاری سمپوزیوم به‌صورت مجازی، مقالات در قالب مجموعه‌ای از نشست‌ها ارائه می‌شود. وی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات را دارای 3 محور اصلی در حوزه نسل‌های آتی اعلام کرد و افزود: شبکه‌ها، سامانه‌ها و فناوری‌های نسل آتی، خدمات و سرویس‌های نسل آتی و تنظیم مقررات در نسل‌های آتی محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دهد.
وی از حضور 3 سخنران بین‌المللی در این سمپوزیوم خبر داد و افزود: مدیر گروه مطالعاتی استاندارد ITU، نماینده انجمن بین‌المللی مهندسین برق و الکترونیک IEEE و مدیر گروه مطالعاتی گروه 17 ITU با تخصص امنیت از سخنرانان بین‌المللی این سمپوزیوم هستند.
یزدانیان از حضور بیش از 300 نفر از محققان، پژوهشگران، دانشجویان و استادان دانشگاه در ایران و خارج از کشور در این سمپوزیوم خبر داد و تصریح کرد: افتتاح این سمپوزیوم با سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

تعداد کاربران EMUI 11 از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرد

تعداد کاربران EMUI 11 در کمتر از 3 ماه از زمان عرضه آن به 10 میلیون نفر در دنیا رسید. این مدت، یک ماه و نیم کمتر از زمانی است که نسخه‌ EMUI 10 توانست به ۱۰ میلیون دست پیدا کند.
به گزارش خبر آنلاین، هوآوی به‌صورت رسمی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد؛ تعداد کاربرانی که از گوشی‌هایی با رابط کاربری EMUI 11 استفاده می‌کنند، به عدد ۱۰ میلیون نفر رسیده است. این موضوع در حالی اتفاق افتاده که تنها ۸۲ روز از عرضه جهانی این نسخه از رابط کاربری هوآوی برای گوشی‌های موبایل گذشته است. این به‌روزرسانی در ماه سپتامبر و در جریان کنفرانس HDC 2020 معرفی شد و پس از گذشت تقریباً ۳ ماه توانست به رکورد ۱۰ میلیون کاربر دست پیدا کند. این مدت، یک ماه و نیم کمتر از زمانی است که نسخه EMUI 10 توانست به ۱۰ میلیون کاربر برسد.
نسخه جدید رابط کاربری Emotion UI در کنفرانس توسعه‌دهندگان هوآوی (Huawei Developer Conference) سال ۲۰۲۰ معرفی شد و مشخص بود که تغییرات ظاهری فراوان و بهینه‌سازی‌های زیربنایی بسیاری در آن لحاظ شده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در EMUI 11 اعمال شده، قابلیت نمایش چند پنجره به‌صورت همزمان است که در آن، کاربر می‌تواند این قابلیت را با یک ژست حرکتی (Gesture) فعال کند. بهبودهایی هم در زمینه ارتباط بین کامپیوتر و گوشی موبایل صورت گرفته و امکان همکاری بین چند دستگاه فراهم شده است.انیمیشن‌های صفحه Lock Screen هم خیلی شیک‌ و جذاب‌تر شده‌اند و زیبایی رابط کاربری گوشی موبایل را چند برابر کرده‌اند. این زیبایی‌های بصری از تغییرات اصلی EMUI 11 هستند و تم‌های جذاب همراه با صفحه نمایش همواره روشنی که نشانه‌هایی از زیبایی‌شناسی هنرمندانه در آن دیده می‌شود، از نکات مثبت به‌روزرسانی به شمار می‌آیند.
از زمان معرفی EMUI 11 در کنفرانس توسعه‌دهندگان هوآوی، نسخه‌های بتا و همچنین نسخه‌های پایداری از این به‌روزرسانی برای دستگاه مجاز هواوی ارائه شد. حالا هوآوی پس از گذشت ۳ ماه توانسته است چنین رکوردی را با این سرعت ثبت کند. تعداد مدل‌هایی که در کشور چین مجاز به دریافت EMUI 11 هستند (مجموع موبایل و تبلت) ۲۸ عدد است و در بازار جهانی به ۱۹ عدد کاهش پیدا می‌کند.هوآوی در بخش نرم‌افزاری محصولات خویش نیز سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده و بتدریج در تلاش برای ارائه محصولات نرم‌افزاری اختصاصی از جمله سیستم‌عامل است.

ورود اپل موزیک به دستگاه‌های دستیار گوگل

گوگل سرانجام پشتیبانی اپل موزیک را در دستگاه‌های دارای دستیار گوگل ارائه می‌دهد. این شامل تمام اسپیکر‌های هوشمند از برند‌هایی مانند «نست» و گوگل هوم می‌شود.
به گزارش انتخاب، مشترکان اپل موزیک می‌توانند حساب خود را با دستگاه مجهز به دستیار خود از طریق برنامه گوگل هوم در تلفن خود پیوند دهند.
پس از اتمام این کار، می‌توانید با استفاده از صدای خود، هر موسیقی را که دوست دارید از آرشیو ۷۰ میلیون آهنگی اپل پخش کنید. این مورد همچنین شامل فهرست‌های پخش یا آهنگ‌های منتخبی است که ممکن است با حساب اپل موزیک خود مرتبط کرده باشید.
اولین بار طی سال گذشته پشتیبانی اپل موزیک در دستگاه‌های مجهز به دستیار گوگل گزارش شد که به طور ناگهانی در برنامه گوگل هوم ظاهر می‌شود. بعداً مشخص شد که این فقط یک «اشکال» است و این ویژگی از آن زمان حذف شده است. تا امروز، ۲۲ ماه بعد، که دوباره در شکل رسمی ظاهر شده است.
اپل موزیک از روز گذشته به نست و سایر دستگاه‌های دستیار در ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، آلمان و ژاپن عرضه می‌شود. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان در دسترس بودن این ویژگی در مناطق دیگر وجود ندارد.

مخالفت دومین قاضی در آمریکا با مسدود سازی تیک تاک

دومین قاضی در ایالت واشنگتن امریکا تحریم‌های وزارت بازرگانی بر شرکت تیک تاک را مسدود کرد. البته کارل نیکولز قاضی در ۲۷ سپتامبر به طور جداگانه از اجرای دستور وزارت بازرگانی برای حذف اپ تیک تاک در اپ استورهای اپل و گوگل جلوگیری کرده بود.به گزاش مهر، پیش از این نیز در شکایتی که از سوی کاربران تیک تاک ارائه شده بود، یک قاضی در ایالت پنسیلوانیا اجرای تحریم‌های وزارت بازرگانی علیه اپ تیک تاک در امریکا را به طور موقت مسدود کرده بود. قرار بود این تحریم‌ها از ۱۲ نوامبر اجرایی شود.
به گفته نیکولز وزارت بازرگانی با ممنوعیت تیک تاک از حدود اختیارات قانونی خود فراتر رفته و بدون در نظر گرفتن گزینه‌های جایگزین، خودسرانه عمل کرده است.وزارت بازرگانی نیز اعلام کرده از دستور اجرایی دونالد ترامپ دفاع می‌کند. همچنین این وزارتخانه معتقد است دستور اجرایی مذکور با قانون هماهنگی دارد و منافع امنیت ملی کشور را به طور قانونی ترویج می‌کند. این دستور اجرایی در ماه آگوست صادر شده و طبق آن محدودیت‌هایی برای فعالیت اپ اشتراک‌گذاری ویدئو در نظر گرفته شد.
این درحالی است که مذاکرات برای فروش بخش کسب و کار تیک تاک در امریکا ادامه دارد و روز جمعه دولت امریکا از تمدید مهلت مذاکرات خودداری کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7512/17/562591/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها