معاون سیاسی وزیر کشور:

کاری نکنیم که مردم از صندوق رأی ناامید شوند



رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: طرح بعضی بحث‌ها و نقدها در فضای سیاسی کشور بخصوص در آستانه انتخابات‌ها عادی است اما به نظر می‌رسد شدت و حدت برخی از سخنان در فضای سیاسی- انتخاباتی فعلی کشور، بیش از نقد، تخریب است. به گزارش ایلنا، جمال عرف  در نخستین دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ که از طریق ویدئوکنفرانس در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به این نکته که این میزان هجمه علیه دولتی که در این شرایط خاص کشور دارد کار می‌کند، قابل درک نیست، اظهار داشت: هیچکس ادعا ندارد دولت مستقر، دولتی کامل و بی نقص است اما این میزان دوگانگی‌ها و چندگانگی‌ها که در فضای سیاسی کشور ایجاد شده، واقعاً نگران‌کننده است.  وی افزود: ماه‌های پایانی فعالیت این دولت است اما کاری نکنیم که اساساً مردم از نهاد انتخابات، صندوق رأی و نهادهای منتج از آن دلزده و نومید بشوند. این به نفع کشور و نظام نیست. این میزان هجمه و حمله، در واقع لطماتی است که به کلیّت ساختار وارد می‌شود. عرف تأکید کرد: این زنگ خطری است برای همه کسانی که دلسوز نظام هستند. دقت داشته باشیم که دشمنان و مغرضان چه سوءاستفاده‌هایی از این وضعیت ضد انسجام می‌کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه همه تلاش ما باید این باشد که تمامی علایق و سلایق موجود در درون خانواده انقلاب مجال رقابت داشته باشند، افزود: ما مطلقاً بدهکار و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم. باید امانتدار اعتماد و توجهی باشیم که در این جایگاه حساس برگزاری انتخابات به ما به عنوان مجریان انتخابات شده است که این امانتداری هم جز با رعایت دو اصل بی طرفی و قانونمداری محقق نخواهد شد.
اعلام آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور نیز با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، گفت: در حال نهایی کردن اپلیکیشنی هستیم تا افراد از طریق آن ثبت نام کنند و فقط کد رهگیری خود را به بخشداری یا فرمانداری ارائه داده و فرآیند ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند. این اپلیکیشن جهت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز قابلیت بهره‌برداری دارد.
به گزارش ایسنا، امیر شجاعان گفت: تأمین سلامت مردم فقط در روز انتخابات را در نظر نداریم، بلکه معتقدیم در تمامی فرآیندهای انتخابات باید سلامت مردم به عنوان یک اصل اساسی و مهم مورد توجه باشد. رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور با بیان اینکه در زمینه تبلیغات نیز پیشنهاد ما تقویت استفاده از فضای مجازی است، تصریح کرد: ضمن توجه به زمینه‌های مرتبط با مشارکت مردم، در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر مناسب برای تبلیغات در فضای مجازی هستیم. شجاعان با اشاره به وجود حدود یک میلیون نفر از مجریان برگزاری انتخابات و اینکه افراد مجری در طول ساعات اخذ رأی باید در شعب اخذ رأی حاضر بوده و سپس باید آرا را شمارش کنند، خاطرنشان کرد: با برگزاری انتخابات به صورت کاملاً الکترونیکی، مرحله شمارش دستی آرا حذف می‌شود و می‌توان اطلاعات هر صندوق را پس از اتمام مهلت انتخابات در زمان کوتاهی استخراج کرد. وی گفت: در انتخابات الکترونیکی به رأی دهندگان در شعب به جای برگه کاغذی، کارت الکترونیکی و دستکش یک‌بار مصرف داده می‌شود. ما با وزارت بهداشت  جلساتی داریم و اگر از سوی مراجع قانونی ذیربط در هر یک از انتخابات‌ پیش رو، این شیوه تأیید و اجرا شود، زمینه‌های احتمالی شیوع کرونا در روز اخذ رأی می‌تواند کاهش یابد، البته برای اینکه فرآیند رأی‌گیری با ریسک کمتری انجام شود، باید در صورت امکان ساعت‌های اخذ رأی و در حد امکان تعداد شعب را هم افزایش داد تا تجمع به حداقل ممکن برسد.
شجاعان در پایان گفت: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی آمادگی دارد و به هر میزان که برگزاری الکترونیکی انتخابات مورد جمع بندی مراجع قانونی مرتبط قرار گیرد، این شیوه کاملاً قابل اجراست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7520/1/563546/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها