رئیس قوه قضائیه:

تأکید رهبری بر وحدت و انسجام ملی امری راهبردی است




رئیس قوه قضائیه روز پنجشنبه در سفری یک روزه راهی قم شد. او در بازدید از دستاوردهای 10 ساله دفتر تبلیغات اسلامی قم روحانیون خوشفکر را دیده‌بانان بیدار جامعه معرفی کرد و از آنها خواست برای ارائه بهترین راهکارها به منظورحل مشکلات، در کنار دانش و مطالعه، به بینش و کار میدانی نیز توجه داشته‌ باشند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی تأکید کرد که تلاش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سبب کاهش شبهات و تعمیق باورها و اعتقادات آحاد جامعه، موجب کاهش انحرافات و آسیب‌ها و جلوگیری از بروز جرم می‌شود و کار دستگاه قضا و قضات را کم می‌کند. رئیس قوه قضائیه گفت که اگر در مسائل مهم اجتماعی همچون اخلاق و خانواده و سبک زندگی بحث‌های نرم‌افزاری مبتنی بر مبانی دینی گسترش یابد و تبدیل به ساز و کارهای اجرایی شود منشأ آثار و برکاتی در حل مشکلات کشور می‌شود. رئیس دستگاه قضا با تأکید بر رویکرد روشنفکرانه در حل مشکلات  گفت: روشنفکر کسی نیست که برخلاف برخی تعبیرات به غرب گرایش داشته  یا جامعه را به سوی غرب سوق می‌دهد؛ روشنفکر حقیقی کسی است که جامعه را می‌شناسد و مسائل را بخوبی درک می‌کند و نقش خود را برای حل این مسائل به درستی تشخیص می‌دهد و آن نقش را ایفا می‌کند.

 امنیت ملی تعارف‌بردار نیست
رئیسی همچنین در ادامه این سفر یک روزه در جلسه شورای قضایی حضور پیدا کرد و  با تأکید بر اینکه امنیت ملی مسأله مهمی است که نباید احساسی و با تعارف با آن برخورد کرد، گفت: نباید اجازه داد در کشور کسانی از طریق رابطه با بیگانگان و به عنوان عامل دشمن به امنیت ملی آسیب بزنند. او تأکید کرد حمایت از تولید، مبارزه با فساد و حفظ کرامت انسانی سه اولویت مهم دستگاه قضا در سال جاری است. رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: حمایت از تولید در سال جهش تولید از مهم‌ترین مسائل است که مبارزه با فساد از پیش زمینه‌های آن است و نباید در هیچ زمانی این دو مسأله به حاشیه برود.
رئیس دستگاه قضا به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان تولیدی و مسئولان قضایی تأکید کرد که نسبت به امر فساد حساس بوده و در هیچ شرایطی اجازه ندهند مفسدان امنیت اقتصادی کشور را به هم بزنند. رئیس قوه قضائیه گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر وحدت و انسجام ملی امری راهبردی است و بنای همواره همکاری با مجلس و دولت و همه دستگاه‌ها و نهادها بوده تا همه با همدلی و همفکری در جهت قوی شدن ایران درعرصه اقتصادی و امنیتی و علمی و فرهنگی حرکت کنند.   رئیسی با بیان اینکه راهبرد رهبری در بی اثر کردن تحریم‌ها باید با جدیت پیگیری شود، متذکر شد آنچه کشور را قوی می‌کند، خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدات است. رئیس دستگاه قضا قوی شدن ایران اسلامی را وظیفه الهی و ملی برای همه قوا دانست و  امنیت ملی را از اقتضائات این قوی شدن عنوان کرد و گفت: مسأله امنیت ملی برای ما بسیار مهم است و نباید احساسی و با تعارف با آن برخورد کرد.
رئیس دستگاه قضا به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی و همچنین نیروهای مسلح تأکید کرد: نسبت به مسأله محوری امنیت ملی حساسیت و جدیت بیشتری داشته باشند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7520/3/563559/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها