دیگه چه خبر






پاسخ دفتر آیت‌الله سیستانی  به شایعات درخصوص روح‌الله زم

   خبر اول اینکه،در پی نشر گسترده شایعاتی در فضای مجازی که روح‌الله زم با نامه‌ای که نام و مهر دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی را داشته به عراق دعوت شده است، دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف به پرسش یکی از مؤمنین در این خصوص پاسخ داد. به گزارش شفقنا، در این توضیح آمده است: بارها اعلام نمودیم که دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق و نقشی در دستگیری ایشان نداشته است و پس از انتشار ادعای سوءاستفاده از نام آقای سیستانی برای کشاندن ایشان به عراق، در تماس با مقام‌های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران، از آنان خواسته شد توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند و بر این درخواست مکرراً تأکید شد و در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ آقای شهرستانی نماینده آقای سیستانی و رئیس دفترشان در قم- طبق دستور ایشان- با آقای رئیسی ریاست قوه قضائیه ملاقات و موضوع را پیگیری نمود. در نهایت مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوءاستفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می‌شود و بنابر آن زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات ایشان را منتفی دانستند.

باید همه را به فضای مجازی بیاوریم

  خبر دیگر اینکه، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد که همه را باید به فضای مجازی بیاوریم. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: دست دشمن در فضای مجازی از ما بازتر است. باید برای رفع این مشکل چند کار انجام دهیم. ابتدا اینکه همه را به فضای مجازی بیاوریم. نکته دیگر این است که حاضران در فضای مجازی را با خود همراه کنیم. در فضای مجازی نیاز به تولید و بارگذاری مطالب جذابی داریم که مردم و جوانان خانواده‌ها به دنبال ما بیایند. این موضوع نیاز به اتاق فکر و همیاری تحقیق و پژوهش، خوش‌ذوقی، استفاده از اهر‌م‌های هنر و مخاطب‌شناسی دارد. باید اثرسنجی و سنجش اثربخشی انجام شود که ببینیم آیا این کاری که انجام می‌دهیم به درستی صورت می‌گیرد یا فعالیت‌هایمان وقت تلف کردن است؟

 دیدار دو عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با مهدی کروبی

  شنیدیم که، در ادامه دیدارهای فعالان سیاسی با حجت‌الاسلام مهدی کروبی دو عضو حزب اعتماد ملی از دیدار خود با ایشان خبر داده‌اند. به گزارش ایلنا، محمد گلزاری و مهران فرجی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشتند: پس از مدت‌ها و با پیگیری‌های فراوان، امکان ملاقات ما با شیخ مهدی کروبی در محل حصر فراهم شد. آخرین دیدار ما به سال‌ها قبل و پیش از آغاز حصر برمی‌گشت. در این ملاقات که حدود دو ساعت و نیم طول کشید، خاطرات سال‌های دور را با دقت و حافظه مثال‌زدنی بیان کردند. در این گزارش آمده است: کروبی با روحیه‌ای بالا، اما نگران از وضعیت کشور و آینده، به شرایط اقتصادی مردم، خطراتی که ایران را تهدید می‌کند، برخوردها و برخی احکام قضایی و... اشاره کرد و ناراحت بود. به گفته این دو فعال سیاسی، تمامیت ارضی ایران و انسجام کشور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کروبی بود. وی بارها تأکید کرد که نباید یک وجب از خاک این کشور جدا شود و خدای ناکرده شکاف بین دولت - ملت به قدری زیاد شود که عده‌ای طمع بر این سرزمین کنند.

 بازگشت مهدی هاشمی به زندان

  دست آخر اینکه، فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در 3 ماهه اخیر به مرخصی آمده بود به زندان بازگشت. به گزارش جماران، او که بیش از 5 سال از دوران محکومیت 10 ساله خود را سپری کرده، تحت شرایطی می‌تواند از آزادی مشروط بهره‌مند شود. همان مسأله‌ای که هنوز مورد موافقت مسئولان قضایی قرار نگرفته است. بازگشت مجدد مهدی هاشمی به زندان درحالی صورت گرفت که برخی رسانه‌های رسمی در ماه‌های اخیر با انتشار شایعه‌ای از آزادی او خبر داده بودند. موضوعی که اندکی بعد از سوی نزدیکان وی تکذیب شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7520/3/563562/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها