اخبــــــــار



3 کشته در انفجار کپسول گاز مایع

گروه حوادث: انفجار کپسول گاز مایع در خانه‌ای واقع در روستای علی آباد پاکدشت، 3 کشته و 4 مجروح برجا گذاشت.
عبدالحسین هداوند سوری، سرتیم گروه امداد آتش‌نشانی شهر شریف‌آباد شهرستان پاکدشت استان تهران گفت: حدود ساعت 19 و 30 دقیقه پنجشنبه بر اثر انفجار منزل مسکونی در روستای علی‌آباد از توابع این شهرستان سه نفر کشته و چهار نفر مصدوم شدند. شدت انفجار در این ساختمان یک طبقه به حدی بود که این خانه به طور کامل تخریب شد و سقف روی افراد فرو ریخته بود. وی  در تشریح این ماجرا گفت: حادثه انفجار به دلیل نشت و انباشت گاز رخ داد، ساعت ۱۹:۳۰ به عوامل آتش‌نشانی اطلاع داده شد و نیروهای امدادی بی درنگ به محل اعزام شدند و نسبت به اطفای حریق و آواربرداری اقدام کردند.
بر اساس اعلام همسایگان و آشنایان، هفت نفر در این ساختمان حضور داشتند که پس از تلاش فراوان، اجساد سه تن از آنها از جمله نوزادی 6 ماهه از زیر آوار خارج شد. در این حادثه چهار نفر دیگر دچار مصدومیت و سوختگی شدید شدند و با کمک عوامل امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.
هداوند سوری گفت: این خانه گاز شهری نداشته و ساکنان آن از کپسول‌های مایع استفاده می‌کردند.

دستبرد به حساب همسر برای انتقام

گروه حوادث: مرد جوان که با حکم دادگاه محکوم به پرداخت سکه به همسرش شده بود، مخفیانه پول‌ها را از حساب وی برداشت می‌کرد.
سرهنگ «فیروز سرخوش نهاد»، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در تشریح این خبر گفت: چندی قبل زن جوانی با حضور در پلیس فتا، از برداشت غیرمجاز پول از حساب بانکی‌اش شکایت کرد. پس از این شکایت رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد که موجودی حساب بانکی این زن به مبلغ 24 میلیون تومان، توسط همسرش به سرقت رفته است. در ادامه زن جوان گفت: من مهریه خود را به اجرا گذاشتم و دادگاه نیز شوهرم را ملزم به پرداخت مهریه کرد و هر ماه یک سکه به من می‌داد.
با تکمیل تحقیقات، متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: پس از رأی قاضی مبنی بر پرداخت سکه به همسرم با توجه به اینکه رمز کارت بانکی و اطلاعات بانکی او را داشتم برای انتقام‌جویی بی‌درنگ اقدام به برداشت پول از حساب همسرم کردم.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: شهروندان برای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی باید به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز حساب بانکی و همچنین فعال‌سازی ارسال پیامک برداشت وجه از حساب‌های بانکی خود اقدام کنند. همچنین از گذاشتن اطلاعات هویتی و حساب بانکی خود در اختیار دیگر افراد بویژه افراد غریبه پرهیز کنند.


جانشین فرمانده انتظامی کشور:
نگهداری سلاح غیرمجاز جرم است

گروه حوادث/ جانشین فرمانده انتظامی کشور بیشترین آمار نگهداری سلاح غیر مجاز را در استان‌های خوزستان، کرمان، فارس و گلستان اعلام کرد.
سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در قرارگاه انتظامی امام علی‌(ع)، درباره سلاح‌های غیرمجازی که مردم نگهداری می‌کنند، گفت: براساس برآوردها بیشتر سلاح‌های غیرمجاز در استان‌های خوزستان، کرمان، فارس و گلستان وجود دارد درحالی‌که قانون، دارندگان سلاح‌های غیرمجاز را مجرم تلقی می‌کند.
وی تصریح کرد: از این رو قرارگاهی با عنوان مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز شکل گرفته و به طور جدی این موضوع  در دستور کار قرار دارد.  برخی سلاح‌های غیرمجاز از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود، از این رو باید برخی کشورها بر اساس پروتکل‌های مرزی، مرزها را کنترل کنند که در این رابطه با دو کشور ترکیه و عراق صبحت‌هایی انجام شده اما لازم است دستگاه دیپلماسی کشور ما نیز این موضوع را به طور ویژه مورد اهتمام قرار دهد.

مجازات سنگین برای نگهداری سلاح غیرمجاز
جانشین رئیس‌پلیس کشور ادامه داد: افرادی که سلاح‌های غیرمجاز را حمل و نگهداری می‌کنند برابر قانون مجرم شناخته می‌شوند و مجازات‌های سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه باید در این رابطه از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیق صورت بگیرد، خاطرنشان کرد:  برخی افراد سلاح‌های غیرمجاز را نگهداری و در برخی مراسم همچون عروسی از آن استفاده می‌کنند که اگر در این راستا برخورد جدی صورت نگیرد شاهد تلفات بیشتری در این مراسم  خواهیم بود.
رضایی از مردم خواست که اگر متوجه نگهداری سلاح غیرمجاز توسط فردی شدند، آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند و در این باره گفت: البته بهتر است که خود شخص آن را به پلیس تحویل دهد در غیر این صورت اگر پلیس از نگهداری سلاح غیرمجاز مطلع شد حتماً آن فرد مجرم شناخته می‌شود.
به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، برخورد جدی با قاچاق سلاح و مهمات به صورت ابلاغیه تهیه و تحویل مسئولان مربوطه شده، از این رو با هرگونه تیراندازی حتی به صورت سهوی بشدت برخورد می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7520/12/563599/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها