سیامک نعمتی،‌هافبک پرسپولیس در گفت‌وگو با «ایران»:

شنبه روز ماندگاری برای فوتبال ایران و هواداران‌مان می‌شود



آدرینا ورشینگر/ وقتی داور بازی رفت پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ کارت قرمز را به سیامک نعمتی نشان داد، انگار دنیا روی سر او و پرسپولیسی‌ها خراب شد، چون هم او بازی برگشت فینال را از دست داد و هم برانکو با دستان خالی و تیمی متشکل از ۱۴، ۱۳ بازیکن باید شکست در ژاپن را جبران می‌کرد. در هر حال سیامک غایب بزرگ آن بازی بود و به همراه هم‌تیمی‌هایش شاهد از دست رفتن جام در آزادی شد. اما حالا نعمتی سرشار از انگیزه است تا به همراه سرخ‌ها آقای آسیا شود. بازیکنی که از دفاع راست گرفته تا‌ هافبک و حمله برای تیم یحیی بازی می‌کند و خودش می‌گوید اصلاً از تغییر پست ناراحت نیست و هر جا که سرمربی صلاح بداند سعی می‌کند برای تیم مفید باشد. او در گفت‌وگو با «ایران» از شرایط پرسپولیس در آستانه دیدار با اولسان هیوندای کره جنوبی صحبت کرد.
چند روز است در قطر حضور دارید تا برای فینال آماده شوید. اوضاع اردو و تیم چطور است؟
شرایط اردو که خیلی خوب است و واقعاً روزهای آرامی را پشت سرگذاشتیم. در یکی از بهترین هتل‌های آسیا استقرار داریم و هیچ مشکلی نیست. در هتل از کیفیت غذا گرفته تا آرامش محیط همه چیز بسیار عالی است. به علت شرایط کرونا و قرنطینه حتی هیچ کس حق تردد در طبقه‌ای که ما هستیم ندارد. در ضمن تمرینات بسیار خوبی داشتیم و همه بچه‌ها با انگیزه خیلی زیاد تلاش می‌کنند توصیه‌ها و دستورات کادرفنی را به بهترین شکل انجام دهند.
نظرت درباره اولسان هیوندای چیست؟ برخی معتقدند بهتر بود نماینده ژاپن به فینال صعود می‌کرد!
واقعاً برای من و بقیه بچه‌ها هیچ فرقی نداشت که کدام تیم حریف ما در فینال شود. در هر حال صعود اولسان و آماری که در بازی‌هایش داشته، نشان می دهد تیم قدرتمندی است اما پرسپولیس هم یکی از قدرت‌های آسیاست. طبیعتاً در فینال نباید انتظار حریفی آسان داشت.
چنــــد روز پیـــش گلــــت بـــه السد خاطره‌انگیزترین گل نیمه نهایی شد. این چند روز به گلزنی در فینال فکر کرده‌ای؟
قبلاً هم گفته‌ام که آن گل را تقدیم هواداران کردم. طبیعتاً دوست دارم بارها از این گل‌ها برای پرسپولیس بزنم. آن گل روی یک کارگروهی زده شد و به عبارتی روزی من بود. برای بازی مقابل اولسان هم در وهله اول برد تیم مهم است اما اگر قسمت شد و در فینال گل زدم خوشحالی‌های زیادی مدنظرم است و شاید شادی گل خاصی داشته باشم.
در بازی رفت فینال 2018 اخراج شدی و بازی برگشت در تهران را از دست دادی. حالا برای جبران آن محرومیت چقدر انگیزه داری؟
گاهی شرایط طوری می‌شود که اصلاً فکرش را هم نمی کردی. آن محرومیت برای من همین طور بود. اما به هرحال چنین اتفاقاتی در فوتبال طبیعی است و همین الان برای بازی شنبه، ما بازیکنانی داریم که متأسفانه اتفاق 2 سال پیش من برای آنها افتاد. من از آن اخراج درس گرفتم که با داور بحث نکنم و به سادگی کارت نگیرم. خوشحالم که حالا فرصت جبران آن اتفاق نصیبم شده و به همه قول می‌دهم که با تمام توان و تمرکز مقابل اولسان
بازی کنم.
به نظرت فینال 2020 با فینال 2018 چه تفاوت‌هایی برای پرسپولیس دارد؟
به نظر من که خیلی متفاوت است.
2 سال پیش خستگی سفر در بازی رفت خیلی اذیت مان کرد و در آن شرایط به مصاف تیم قدرتمندی رفتیم که مقابل چند هزار هوادارش بازی می‌کرد. متأسفانه در بازی برگشت نتوانستیم شکست بازی در ژاپن را جبران کنیم و جام از دست مان رفت. اما امسال خستگی راه و پرواز وجود ندارد و از طرفی باتجربه تر هم شده ایم. بنابراین خیلی امیدواریم که اتفاق بزرگی بیفتد.
صادقانه بگو که چه حسی برای بازی شنبه داری؟
واقعاً حس خیلی خوبی دارم و فکر می‌کنم شنبه روز ماندگاری برای فوتبال ایران به خصوص هواداران پرسپولیس می‌شود. همه بازیکنان خودمان را آماده اتفاقی بزرگ و ویژه کرده‌ایم و امیدواریم با جام قهرمانی و دست پر به ایران بازگردیم، ان شاالله که خدا کمک‌مان کند. ما برای قهرمانی می‌جنگیم و به انرژی مثبت و دعای مردم و هواداران نیاز داریم. قول می‌دهم برای شادی مردم تمام تلاش مان را انجام دهیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7520/19/563625/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها