هت تریک منشا و بازگشت گل‌گهر به صدر جدول در هفته هفتم لیگ برتر

وریا آمد اما استقلال ذوب را نبرد



گروه ورزشی/  هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه با برگزاری 2 بازی آغاز شد که طی آن آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، 1-0 با گل حامد پاکدل (49) صنعت نفت آبادان را شکست داد و به پیروزی ارزشمندی دست یافت. مس هم با گل محمد قاضی (45) میزبانش نساجی را در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شکست داد تا شاگردان محمد ربیعی به دومین برد خود دست پیدا کنند و از انتهای جدول جدا شوند. بازی‌های این هفته دیروز با برگزاری 5 مسابقه دیگر ادامه یافت. ذوب‌آهن و استقلال از ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند. هفته پیش و قبل از دیدار لغو شده پرسپولیس و ذوب آهن، رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن به دلیل برخی اظهارات تا اطلاع ثانوی از همراهی ذوب‌آهن محروم شد ولی طبق تصمیم جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، محرومیت او به جریمه نقدی تبدیل شد و به همین خاطر رضایی در بازی دیروز روی نیمکت تیمش نشست. استقلال هم در شرایطی به میدان رفت که محمود فکری از وریا غفوری در ترکیب اصلی استفاده کرد ولی مهدی قایدی را روی نیمکت نشاند. این بازی با حمله میزبان آغاز شد و دقیقه یک نزدیک بود میلاد جهانی روی دو اشتباه پیاپی در خط دفاعی استقلال گلزنی کند که شوت پای چپ او را محمدرشید مظاهری با واکنشی زیبا و با دست راست راهی کرنر کرد. در ادامه توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و استقلال سعی داشت تا به نیمه زمین حریف نزدیک شود و فرصت‌هایی را برای خود ایجاد کند. یکی از این موقعیت‌ها ضربه سر محمد دانشگر در دقیقه ۱۹ بود که با اختلاف کم از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت. پس از موقعیت‌های استقلال، بازی به آرامی پیش رفت و دو تیم در میانه میدان سعی داشتند راهی برای نزدیک شدن به دروازه یکدیگر پیدا کنند ولی تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه بی‌ثمر بود تا این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. استقلال نیمه دوم را با قصد رسیدن به گل آغاز کرد و دقیقه 48 کار تیمی خوب بازیکنان این تیم تبدیل به یک موقعیت جدی شد که پاس در عمق هرویه میلیچ و شوت روی پای خطرناک سید احمد موسوی با واکنش شهاب گردان به اوت رفت. استقلال در ادامه بازی دو تعویض همزمان انجام داد و دقیقه 69 متین کریم زاده به جای میلیچ و قایدی به جای سبحان خاقانی وارد زمین شدند. با این حال، تعویض‌ها تغییری در نتیجه بازی ایجاد نکرد. استقلال در ادامه دو تعویض دیگر انجام داد و دقیقه 81 فردین رابط به جای غفوری و فرشید باقری به جای مسعود ریگی به میدان آمدند. تلاش استقلالی‌ها برای گل زدن باز هم نتیجه نداد و دقیقه 91 هم نفوذ تند و تیز عرفان پورافراز از سمت راست زمین و شوت زمینی او با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به اوت رفت تا این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. استقلال با این نتیجه با 12 امتیاز از صدر جدول به رده دوم سقوط کرد و جای خود را به گل‌گهر سیرجان داد. ذوب آهن هم با این تک امتیاز در همان رده پانزدهم جدول باقی ماند.
محمود فکری بعد از دیدار ذوب‌آهن و استقلال اظهار داشت: «متاسفانه یکسری کارشناسان هستند که با تیم‌های مختلف قرارداد دارند و مشاور آنها هستند. طبیعتا وقتی کارشناسی می‌کنند، اگر کسی حتی از فوتبال چیزی هم نداند، متوجه می‌شود چیز دیگری می‌گویند. آنها فکر می‌کنند مردم چیزی نمی‌فهمند.  خواهش من از وزیر ورزش این است که به این مسائل ورود کند. وقتی ما صحبت می‌کنیم، با ما لجبازی می کنند. نه می‌توانیم حرف بزنیم و نه می‌توانیم سکوت کنیم. چندین بازی است پنالتی‌های مختلف ما را نمی‌گیرند. در همین بازی در دقیقه 42 تیم حریف باید 10 نفره می‌شد.»
شکست رحمتی مقابل امیر، نکونام هم بالاخره باخت
در سایر دیدارها، بازی سایپا و ماشین‌سازی در ورزشگاه شهید دستگردی تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید. گل گهر در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان به برد ارزشمند دیگری دست یافت و 3-1 شهرخودرو را شکست داد. هر 3 گل شاگردان قلعه‌نویی توسط گادوین منشا (45، 66 و69) زده شد و او با هت تریک دیروز با 9 گل جایگاه خود در صدر جدول گلزنان لیگ را بهبود بخشید. تک گل مشهدی‌ها را هم محمدعلی فرامرزی (77) زد تا سیدمهدی رحمتی شکست سختی را مقابل استاد تجربه کند و تیم امیر قلعه‌نویی با یک پیروزی خوب به صدر جدول بازگردد. نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر پیروزی خوبی کسب کرد و با تک گل نیما انتظاری (91) فولاد را شکست داد تا باختی غیرمنتظره نصیب شاگردان جواد نکونام شود. این نخستین شکست فولاد در فصل جاری است. در آخرین بازی دیروز هم تراکتور و پیکان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز مقابل هم قرار گرفتند. تراکتور در دومین تجربه سرمربیگری مسعود شجاعی به پیروزی پرگل 3-1 مقابل حریف دست یافت. مهدی تیکدری، اشکان دژاگه و محمد عباس زاده برای تیم تبریزی گل زدند و تک گل پیکان توسط حسین پورامینی به ثمر رسید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7520/19/563626/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها