علی دایی: مدیران AFC ازمن خواستند در انتخابات شرکت کنم




26 آذر 1399، 24 سال از بازی به یادماندنی 6 بر 2 مقابل کره جنوبی گذشت و علی دایی، کاپیتان سابق تیم ملی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: «به اعتقاد من در آن سال‌ها ایران یکی از بهترین تیم‌های ملی تمام ادوار خود را داشت. بازی برابر کره ‌جنوبی مسیر فوتبال من را تغییر داد و نتیجه ۶ بر ۲ تا ابد در یاد مردم خواهد ماند. تیم ‌ملی 1996 یکی از بهترین تیم ‌ملی‌های تاریخ ایران بود.»
او پیشنهاد میزبانی ایران در جام ‌ملت‌های آسیا را یک شو دانست و درخصوص دوری‌اش از فوتبال، افزود: «خودم صلاح دانستم فعلاً بیرون از دایره فوتبال باشم، به این دوری از فوتبال و استراحت نیاز داشتم. شاید همین فردا به فوتبال برگردم، شاید هم هیچ‌‌وقت برنگردم. برای تیم‌ ملی مانع کارم شدند اما برای باشگاهی محدودیتی ندارم. پشت میزنشینی با روحیات من سازگار نیست. برخی از مربیان تیم‌ها مدرک ندارند و نتایج مربیان بدون مدرک را در لیگ ببینید، سطح کیفی لیگ‌ برتر ما خیلی پایین آمده است.»
دایی درخصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا بیان داشت: «مدیران ای‌اف‌سی خواستند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنم. ابتدای کار دولت فعلی پیشنهاد وزارت ورزش در کابینه را رد کردم. پرسپولیس کار بزرگی در میان غول‌های غرب آسیا انجام داد و به حق پنج‌ تن(ع) پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شود.
من برای پرسپولیس که تیم خودم بوده و در آن هم بازی و هم مربیگری کرده‌ام آرزوی موفقیت دارم. به طور حتم با کمی هوش و درایت پرسپولیس می‌تواند سرعت تیم کره‌ای را بگیرد. سیدجلال همان رهبری است که پرسپولیس درون زمین نیاز دارد.» او درخصوص عادل فردوسی‌پور و حضور احتمالی خودش در اورتون گفت: «از یک بچه هم بپرسید، می‌گوید عادل بهترین مجری و گزارشگر ورزشی است. عادل فردوسی‌پور نابغه‌ای در کار خودش است. باشگاه اورتون به من لطف داشت که پیشنهاد همکاری داده است. در صورت فراهم شدن شرایط برای صحبت و مذاکره به انگلستان خواهم رفت تا ببینیم به چه صورت برای همکاری می‌توانیم
به توافق برسیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7520/19/563627/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها