اخبــــــار




واعظی: نباید اجازه دهیم «پژوهش» جناحی و تبلیغاتی شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: پژوهش و علم باید در خدمت توسعه کشور و رفاه مردم باشد و نباید اجازه دهیم پژوهش سیاسی، جناحی و تبلیغاتی شود.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز گذشته در آیین افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تأکید بر اینکه باید پژوهش و علم برای خدمت به توسعه کشور و رفاه مردم باشد، گفت: نباید اجازه دهیم پژوهش سیاسی، جناحی و تبلیغاتی شود چرا که تبدیل به هر کدام از اینها شود سم است.   وی با اشاره به نقش پژوهش در توسعه کشور و نظام گفت: اگر تا دیروز کشوری فقط متکی به جنگ افزارهای نظامی بود، قدرت داشت، امروز کشورهایی که نخبه و نوآوری بیشتری دارند و دستاوردهای علمی بالاتری دارند، قدرت بیشتری دارند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت:‌ شرکت‌های دانش بنیان باعث رشد تولید ثروت در کشورها و توسعه علم شده اند.  کاری که الان به عنوان یک اولویت در دولت و کشور مطرح است و همواره هم رهبر معظم انقلاب روی این موضوع تأکید ویژه دارند پژوهش، تولید علم و ثروت و توسعه کشور است که باید به آن بها دهیم.
وی در ادامه باور تصمیم گیران به اهمیت ایده پروری و تبدیل خلاقیت به ثروت، حذف مقررات زاید و مزاحم، ارائه تسهیلات به پژوهش، بهره گیری از نیروی انسانی ماهر و استفاده از فناوری‌های نو را چهار عاملی ذکر کرد که می تواند موتور توسعه پیشران کشور را به حرکت دربیاورد.
وی گفت: اگر بنا داریم جهش تولیدی  که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند اجرا شود، راه آن این است که به پژوهش، نوآوری و خلاقیت اهمیت دهیم. البته هرکدام از ما وظایفی داریم. وظیفه دولت این است که طوری مقررات وضع کند که راه را برای فعالیت های پژوهشی، نوآوری و خلاقیت باز کند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تلاش‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای ایجاد فضای حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان در هفت سال و نیم گذشته گفت: سال ۹۲ حدود ۵۳  شرکت دانش بنیان داشتیم اما الان بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان داریم. نکته‌ای که باید به‌آن توجه کنیم این است که باید مقررات و قوانین کار آنها با شرکت‌های دیگر فرق داشته باشد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پایان با اشاره به ایجاد ۷کارخانه نوآوری در کشور گفت: قرار است تا پایان دولت ۳۸ کارخانه نوآوری ایجاد شود.

آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با ۵۶ نفر

محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا با اشاره به جزئیات فاز اول انجام تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: احتمالاً فاز اول تست انسانی این واکسن از هفته اول دی ماه آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر مینو محرز با بیان اینکه تاکنون تعداد بسیار زیادی برای شرکت در تست انسانی داوطلب شده‌اند، گفت: فاز اول تست انسانی واکسن کرونای ایرانی با ۵۶ نفر آغاز می‌شود. محرز گفت: سری اول داوطلبان یک هدیه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد و تحت پوشش بیمه نیز قرار می‌گیرند. وی افزود: فکر می‌کنم اگر همه چیز با موفقیت پیش رود و تأیید آن را هم از سازمان بهداشت جهانی دریافت کنیم، نهایتاً در اواخر بهار بتوانیم واکسن کرونای ایرانی را داشته باشیم. وی درباره برخی فضاسازی‌های رسانه‌های معاند درباره عدم وجود داوطلب برای تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: اینها اصلاً درست نیست. می‌خواهند مردم را تحریک کنند و برخی رسانه‌های آن طرفی کارشان همین است. در حالی که داوطلب تست واکسن کرونا از تمام ایران بسیار زیاد است. از تمام ایران، افراد تحصیلکرده و... بسیار داوطلب شدند و داوطلب بیش از حد نیاز وجود دارد. محرز با تأکید بر اینکه ایران باید واکسن کرونای خودش را تولید کند، گفت: باید بتوانیم خودمان واکسن‌های مورد نیازمان را بسازیم. دانش و تکنولوژی این کار هم وجود دارد. محرز اظهار کرد: واکسن کرونای ایرانی بر اساس متد ویروس کشته شده و ضعیف شده است که این نوع واکسن هم مصونیت خوبی می‌دهد. وی درباره نحوه ثبت‌نام افرادی که تمایل به شرکت در تست انسانی واکسن کرونا دارند، گفت: مؤسسه‌ای که این اقدام را انجام می‌دهد، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) است که باید به این مؤسسه مراجعه کنند و اگر شرایط لازم را داشته باشند، انتخاب می‌شوند.

کرونا جان ۱۹۱ نفر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۹۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.  به گزارش وبدا، دکترسیما سادات لاری با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: از ظهر روز 30 آذر تا ظهر (اول دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۹۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7523/5/564031/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها