خاطرات 453 روز حضور در کاخ سفید

اتاقی که در آنجا اتفاق افتاد




جان بولتون / مشاورامنیت ملی سابق ترامپ / مترجمان: مسعود میرزایی و بهجت عباسی

سفر به عراق
ترامپ هم زود از خواب بیدار شده بود، هرچند که ساعت به وقت عراق بعد از ظهر را نشان می‌داد و ما هنوز در راه بودیم. با توجه به اینکه بقیه افراد هنوز خواب بودند، وقت زیادی را در دفتر ویژه رئیس جمهوری در هواپیمای ایرفورس وان سپری کردم و در مورد موضوعات مختلف گپ زدیم. حرف‌هایی که قرار بود در جمع نظامیان امریکا در الاسد بزند، سخنرانی‌ای که قرار بود در نشست مشترک سالانه کنگره در ماه ژانویه انجام دهد، ارسال کارت تبریک سال نو برای شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و اینکه آیا او باید جایزه صلح نوبل را دریافت کند یا نه، از جمله موضوعاتی بودند که با ترامپ درباره آنها صحبت کردیم.
 ترامپ همچنین به شایعه‌ای سیاسی اشاره کرد که به‌طور گسترده در حال پخش بود و حکایت از این داشت که او در انتخابات سال 2020 به جای مایک پنس معاون فعلی خود، نیکی هیلی را به عنوان نامزد پست معاون رئیس جمهوری معرفی می‌کند و با وی وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شود. ترامپ نظر مرا هم درباره این شایعه پرسید. شایعات درون کاخ سفید هم پیرامون این موضوع می‌چرخید که ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر (به‌ترتیب دختر و داماد ترامپ) هم از این رویکرد حمایت می‌کنند. از طرف دیگر اشاعه این شایعات با اعلام پایان مأموریت هیلی به عنوان سفیر امریکا در سازمان ملل در دسامبر 2018 همزمان شده بود. گفته می‌شد که هیلی قرار است پس از فراغت از مسئولیت نمایندگی امریکا در سازمان ملل فعالیت‌های سیاسی و حزبی را در مناطق مختلف کشور آغاز و سپس بلیت نامزدی معاونت ریاست جمهوری را برای انتخابات 2020 دریافت کند. استدلال‌های سیاسی که در حمایت از نامزدی هیلی مطرح می‌شد این بود که او می‌تواند آرای زنان سیاه‌پوستی که از ترامپ دور شده بودند و احساس بیگانگی می‌کردند را جذب کند.
از طرف دیگر گفته می‌شد چون مسیحیان اونجلیکال که از پنس حمایت می‌کنند در انتخابات 2020 نامزد دیگری ندارند اگر هیلی هم به جای پنس به عنوان نامزد معاونت انتخاب شود، خطری آرای این گروه از مسیحیان را تهدید نمی‌کند و آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه دوباره به ترامپ رأی دهند. من به ترامپ توضیح دادم که دور انداختن آدم وفاداری مثل پنس ایده خوبی نیست و جایگزینی او با هیلی می‌تواند بسیاری از آرایی را که او نیاز دارد به خطر بیندازد، بدون اینکه سبد رأی جدیدی برای او به ارمغان بیاورد (خیلی از افرادی که به‌خاطر حضور پنس در پست معاونت، به ترامپ رأی داده‌اند در صورت حذف وی ممکن است دیگر به او رأی ندهند، آنها حتی اگر به رقیب ترامپ هم رأی ندهند در خانه می‌مانند و کلاً از شرکت در انتخابات منصرف می‌شوند). به نظر می‌رسید که ترامپ هم به چنین خطری فکر می‌کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7524/4/564074/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها