ایران در ایران




دختران شین‌آبادی در آموزش‌ و پرورش استخدام می‌شوند

مهاباد- نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دختران آسیب دیده در حادثه آتش‌سوزی «شین آباد» پیرانشهر بدون آزمون در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.
به‌ گزارش ایرنا، کمال حسین‌پور افزود: طی جلسه مشترک و دیدار با وزیر آموزش و پرورش با توجه به وضعیت به‌وجود آمده برای دختران روستای شین‌آباد و تأمین آینده شغلی آنان، دستور استخدام تمامی حادثه‌دیدگان از سوی وی صادر شد. وی ادامه داد: طبق این دستور دانش‌آموزان «شین آباد» پیرانشهر با حداقل مدرک تحصیلی لیسانس بدون آزمون جذب سیستم آموزش و پرورش کشور خواهند شد. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون تمامی شرایط درمان، اسکان، رفت و آمد، خدمات رفاهی و تأمین داروی این دختران به‌ صورت رایگان با استفاده از منابع دولتی تأمین می‌شود. ۱۵ آذرماه ۱۳۹۱ مدرسه ابتدایی دخترانه انقلاب اسلامی «شین آباد» در شهرستان مرزی پیرانشهر به‌ دلیل استفاده از بخاری نفتی غیراستاندارد، دچار آتش‌سوزی شد. در این حادثه ۲ دانش‌آموز فوت کردند و ۲۶ دانش‌آموز این مدرسه دخترانه دچار سوختگی شدند که سوختگی ۱۴ نفر از آنها شدید بود.

غربالگری اتباع افغانستانی در مبادی مرزی سیستان و بلوچستان

زاهدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: برای مقابله با ویروس کرونا اتباع افغانستانی وارد شده از مرز میلک به سیستان و بلوچستان از سوی تیم بهداشتی مستقر در این مرز غربالگری، تب‌سنجی، معاینه و شرح‌حال‌گیری سفرهای گذشته و پیش رو می‌شوند.
به‌گزارش ایرنا، هادی میرزایی اظهارداشت: اتباع افغانستان چه آنها که در منطقه ساکن هستند و چه افرادی که از آن سوی مرز وارد ایران می‌شوند مانند شهروندان ایرانی خدمات سلامت در حوزه بهداشت و درمان را دریافت می‌کنند. وی با اشاره به اینکه اتباع افغانستان ساکن منطقه سیستان در صورت ابتلا به ویروس کرونا مانند شهروندان ایرانی خدمات را دریافت می‌کنند، افزود: هر فردی در آن سوی مرز اگر به این ویروس مبتلا باشد و قصد ورود به خاک ایران را داشته باشد با پایش‌ها و اقدامات غربالگری اجازه ورود به این افراد داده نمی‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل بیان کرد: تمامی افغانستانی‌هایی که وارد ایران می‌شوند با انجام غربالگری‌های لازم سالم و به ویروس کرونا مبتلا نیستند. وی تصریح کرد: برحسب وظیفه‌ای که در حوزه سلامت و نگهداری از جان انسان وجود داشته و با توجه به توصیه‌هایی که در این زمینه شده اتباعی که به ما مراجعه می‌کنند بدون توجه به داشتن کارت تردد خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

برگزاری نخستین دوره جایزه ملی عارف در قزوین

قزوین - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: نخستین دوره جایزه ملی عارف [قزوینی] در قزوین با هدف گرامیداشت این شاعر و موسیقیدان برجسته برگزار می‌شود.
محمد حسن اسماعیلی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این رویداد حمایت از توسعه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های مهم فرهنگی کشور، ارتقای سطح آثار موسیقایی در حوزه تصنیف، ارتقای سلیقه شنیداری جامعه و ایجاد پویایی و تحرک در جامعه موسیقی کشور برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از تولیدات هنری در زمینه تصنیف و ترانه در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی، کمک به ایجاد فضای ذهنی و زبانی نو در ترانه‌ها و تصنیف‌های ایرانی، شناسایی استعدادها و ارزیابی توان هنری کشور در حوزه تصنیف و ترانه، توجه به موسیقی ایرانی در جهت توسعه فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی و اندیشه‌ورزی و ارتقای ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف و نجیب موسیقی ایرانی از دیگر اهداف این رخداد فرهنگی و هنری است. این مسئول گفت: پاسداشت «عارف قزوینی» شاعر و تصنیف ساز و ترانه سرای بزرگ کشور و سازنده بسیاری از آواهای ماندگار همچون «از خون جوانان وطن لاله دمیده» از دیگر اهداف این رویداد ملی است. اسماعیلی درباره بخش‌های جایزه عارف گفت: این جشنواره در سطح ملی و در بخش‌های تصنیف‌سازی و بخش آثار تولیدی (آلبوم - تک آهنگ) برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: موضوع های این جایزه آزاد است، البته بهره گیری از مفاهیمی چون جلوه‌های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی ـ اسلامی، همبستگی و وفاق ملی، ایران، مهد فرهنگ و تمدن، بزرگان، شخصیت‌ها، آداب و رسوم و تاریخ ایران و ایرانی و توجه به مفاهیم و ارزش‌های والای فراگیر، جهانی و مشترک انسانی به‌عنوان موضوع های این رخداد پیشنهاد می‌شود.  دبیر جایزه ملی عارف ادامه داد: همه آهنگسازان و تصنیف سازان  بدون هیچگونه محدودیتی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و برای شرکت آثار دراین رویداد محدودیتی از نظر انتشار یا عدم انتشار قبلی وجود نخواهد  داشت ، همچنین در این دوره، در بخش آثار تولیدی تصنیف‌های تولیدی از سال ۹۷ تا ۹۹ مورد پذیرش خواهد بود. اسماعیلی تاریخ پایان ثبت‌ نام و ارسال آثار را ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ و زمان اختتامیه و اعلام نتایج  را ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد و از علاقه‌مندان و آهنگسازان کشور دعوت کرد جهت کسب اطلاعات بیشتر  و مطالعه کامل فراخوان و شرکت در جشنواره به وبگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به نشانی ghazvin.farhang.gov.ir مراجعه کنند.  جایزه ملی عارف با همکاری دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، خانه موسیقی ایران، استانداری و شهرداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار می‌شود. ابوالقاسم عارف قزوینی متولد ۱۲۵۹ خورشیدی در قزوین و درگذشته در سال 1312، شاعر، ترانه‌سرا، تصنیف‌ساز و موسیقیدان نامدار ایرانی بود که در مبارزه‌ ملت ایران برای تحقق مشروطیت با استفاده از ترانه‌های سیاسی و اجتماعی خود نقش مهمی را در آگاهی و بیداری افکار عمومی ایفا کرد.

جریمه یلدایی ۱۴۴۰۰ خودرو در گیلان

رشت - سخنگوی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه همزمان با اجرای طرح محدودیت‌های ترددی ویژه شب یلدا، ۱۴ هزار و ۴۰۰ خوردو در گیلان جریمه شدند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ مجید رسول‌زاده با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در دو شب ۲۹ و ۳۰ آذر ماه، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن شب یلدا برای حفظ سلامتی و تندرستی شهروندان گیلانی و جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ برابر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا طی روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه طرح محدودیت‌های تردد همزمان با سراسر کشور از ساعت ۲۰ در گیلان به اجرا در آمد. سخنگوی فرمانده انتظامی گیلان افزود: در طی این دو روز، ۱۴ هزار و ۴۰۰ خودرو به‌دلیل رعایت نکردن قوانین‌ ترددی جریمه شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7524/6/564082/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها