اخبــــار



تلاش برای جبران تورم در افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه نگاه حمایتی به اقشار کم درآمد در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است، افزود: در بخش حقوق کارمندان تلاش بر این خواهد بود که همچون سال‌های گذشته تورم جبران شود. رئیس‌جمهوری کاهش فشار اقتصادی بر مردم، تأمین منابع لازم برای ارائه خدمات و بهبود اقتصاد کشور را در تنظیم بودجه اولین موضوع مورد توجه خواند و گفت: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت‌های پیشرو هم منابع لازم برای سرمایه‌گذاری‌های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفته شده است. حسن روحانی روز سه‌شنبه در یکصد و نودمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به اختصاص بخشی از درآمدهای احتمالی نفت برای امور زیرساختی و حمایت اجتماعی، افزود: در بخش زیرساخت‌های اقتصادی هم، هدف ایجاد اشتغال‌های کوچک و متوسط و اجرای پروژه‌های بزرگ است. روحانی با بیان اینکه در بخش حقوق کارمندان تلاش بر این خواهد بود که همچون سال‌های گذشته تورم جبران شود، اظهارداشت: دولت در حد توان و امکانات و با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی کارشناسانه، سعی خواهد کرد تا نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله کلی بودجه لحاظ کند. رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها برای استفاده از راهکارهای مناسب در تدوین و تنظیم یک بودجه تأثیرگذار و کارآمد، با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب است تا بتوانیم در سال آینده هرچه بیشتر فشارها را از روی اقشار ضعیف و آسیب ‏پذیر جامعه کمتر کنیم. در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در زمینه موافقتنامه‌های تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا گزارش داد. رئیس‌جمهوری پس‌از این گزارش، تصریح کرد: عملکرد صادرات و واردات کشور با این اتحادیه در طول سال گذشته نشان داده که با این توافق بازار جدیدی برای صادرات محصولات تولیدی ایران گشوده شده است. روحانی استفاده از ظرفیت‌های مختلف تجاری و اقتصادی منطقه اوراسیا را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های پیش روی کشورمان دانست و گفت: حضور ایران در اتحادیه اوراسیا، در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و تبعات ناشی از کرونا، بیش از گذشته اهمیت یافته است. /پاد

۲۴۰ هزار متقاضی مسکن ملی تعیین‌تکلیف شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۴۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تعیین‌تکلیف شدند از تمدید مهلت واریز اولیه وجه برای ۶۰ هزار نفر باقیمانده طرح تا ۵ دی ماه خبر داد و گفت: چنانچه باقی‌ماندگان تا مهلت ۵ دی ماه نسبت به واریز اولیه وجه اقدام نکنند لیست ذخیره جایگزین آنها خواهد شد.
وی در خصوص جزئیات تمدید مهلت آورده نقدی متقاضیان مسکن ملی تا ۵ دی‌ماه، گفت: کسانی که مدارک خود را تکمیل کردند و فقط مشکل تکمیل موجودی آنها باقی مانده بود باید تا ۳۰ آذرماه نسبت به تکمیل موجودی اولیه خود اقدام می‌کردند، که در تصمیمی تازه، مقرر شد تا جمعه شب، پنجم دی ماه، نسبت به تکمیل وجه خود اقدام کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه فرصت تمدید شده تنها برای متقاضیانی است که مدارک‌شان تکمیل شده و آورده اولیه را واریز نکرده‌اند، افزود: حدود ۶۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی باقی مانده‌اند که نسبت به واریز اولیه وجه خود اقدام نکردند که این فرصت برای آنها تمدید شده است. محمودزاده در خصوص جزئیات افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در طرح اقدام ملی مسکن که ۴۰۰ هزار واحد است، ۱۰۰ هزار واحد مربوط به بافت فرسوده است که این تعداد از واحدها آمارشان به شکل مجزا ارائه می‌شود. در خصوص ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی در سایر بافت‌ها تاکنون ۲۴۰ هزار نفر یا نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کرده‌اند یا اینکه جزو پروژه‌هایی مشارکتی بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7524/8/564092/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها