شب‌نشینی یلدایی 2400 پاکبان با مدیران شهری در خیابان‌های اصفهان


حمیرا حیدریان
 خبرنگار
وقتی عقربه‌های ساعت 2بامداد و تقویم یکشنبه 30 آذرماه را نشان می داد؛ نارنجی‌پوشان، همان حافظان سلامت شهر و شهر اصفهان مانند دیگر شهرها در کوچه و برزن در سکوت مطلق به امید صبحی سپید و عاری از هرگونه آلودگی و هدیه بخشیدن لحظه‌های پاک به شهروندان بر سر کار خود حضور پیدا کردند.
آنانی که خانواده لذت حضورشان را کمتر در این ساعات در کنار خود تجربه می‌کنند و در سرمای زمستان و گرمای تابستان نظافت شهر را به ارمغان می‌آورند؛ اما شهرداری اصفهان امسال برای سومین سال متوالی در شب یلدا جشنی برگزار کرد که اشک شوق را بر چشم این نارنجی‌پوشان شهر به همراه داشت.
اما امسال در گوشه و کنار این جشن‌ها در مناطق ۱۵‌گانه شهرداری اصفهان که حالا سال سوم خود را تجربه می‌کند، حضور کرونا، آن را متفاوت‌تر کرده است اما باعث نشده تا تکریم این قشر زحمتکش به فراموشی رود. امسال شهردار و دیگر مدیران شهری میزبان دل‌های این نارنجی‌پوشان که قلب‌هایشان به سپیدی برف زمستانی است، رفتند.
قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به اینکه این اقدام باعث می‌شود مدیران شهری از نزدیک با مشکلات این قشر آشنا شوند، گفت: این حرکت موجب می‌شود تا مدیران شهرداری و مسئولان درک بهتری از شرایط این افراد زحمتکش داشته باشند، برهمین اساس تصمیم گرفته شد در ساعت 2 بامداد که آغاز کار این نیروها است با برگزاری مراسم جشن در مکان کار آنان، این اقدام صورت گیرد که از سال 97 این حرکت کلید خورد.
وی افزود: بیش از 2 هزار و چهارصد پاکبان در ۱۵ منطقه شهرداری به‌صورت منظم فعالیت می‌کنند، که با توجه به اهمیت سلامت جسم و روح کارگران برای مدیریت شهری بخصوص دستگاه نظارت که مدیریت آن با معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان است، موارد متعددی در قرارداد منعقد شده با پیمانکاران به منظور حمایت از کارگران درج شده است که با دقت ویژه نسبت به بررسی و اجرایی شدن مفاد قرارداد اقدام می‌شود و در صورت عدم انجام تعهدات پیمانکار درخصوص اجرای بندهای مندرج در قرارداد اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7524/11/564105/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها