اخبــــار




توضیح محسن هاشمی درباره وصیتنامه پدر

محسن هاشمی معتقد است که از توضیحاتش درباره وصیتنامه مرحوم آیت‌الله هاشمی برداشت نادرستی انجام شده است. به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه آخرین وصیتنامه شرعی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مربوط به سال ۱۳۷۹ است، ادامه داد: «با توجه به رفاقت و همکاری طولانی میان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای، مکاتبات متعددی میان آنها صورت گرفته است که از جمله آن، آیت‌الله هاشمی در چندسال پایانی عمر، مشغول تحریرنامه مشروح به آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان دوست و همراه شصت ساله در مبارزه و انقلاب بودند که البته با رحلت ایشان این نامه ناتمام ماند و بنده به رسم امانت آن را تحویل رهبر انقلاب دادم و وصیتنامه جدیدی وجود ندارد.»

مرعشی: مجلس درصدد کانالیزه کردن انتخابات است

سخنگوی حزب کارگزاران درباره طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات گفت: باید ببینیم شورای نگهبان چه برخوردی با این طرح می‌کند. اگر این اصلاحات با هماهنگی سیاست‌های کلی نظام باشد، چنین معنایی خواهد داشت که حاکمیت نیز این اصلاحات را قبول دارد و نهایتاً نیز شورای نگهبان، مجلس را در این موضوع همراهی خواهد کرد. اما اگر این اقدام صرفاً از جانب مجلس رخ داده باشد، باید منتظر ایرادهای فراوان شورای نگهبان به این مصوبات مجلس باشیم.
حسین مرعشی در گفت‌و‌گو با انتخاب افزود: نمایندگان مجلس مترصد آن هستند که انتخابات را کانالیزه کنند. واقعیت این است که در نبود یک مجلس فراگیر هر اتفاقی امکان دارد  رخ بدهد؛ اتفاقاتی که در مجلس یازدهم رخ داده است، باعث شد تا همان افرادی که به آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس و آقای عارف به عنوان جریان اقلیت مجلس انتقاد داشتند، امروز با چراغ در دل تاریکی به دنبال آنان باشند. من تصور می‌کنم که اقدامات مجلس یازدهم شاید در ظاهر و به‌زعم خودشان به نفع اهداف آنان باشد، ولی در حقیقت، به ضرر مجلس یازدهم و جریان‌های حامی آنان خواهد بود، چراکه مردم با نگرانی از اقدامات مجلس به حضور پرشور در انتخابات تشویق خواهند شد و در نهایت نتیجه دیگری را در انتخابات رقم خواهند زد.

نایب رئیس مجلس: نگران ورود زیردریایی امریکا و اسرائیل به منطقه نیستیم

نایب رئیس مجلس در گفت‌و‌گو با یک رسانه روسی تأکید کرد که ایران نگران ورود زیر دریایی امریکا و اسرائیل به منطقه خلیج فارس نیست. به گزارش فارس، امیر حسین قاضی‌زاده گفت: هنگامی که دستمان خالی بود، ابزار تکنولوژیک نداشتیم و توانایی مقابله نیز در ما وجود نداشت، امریکا و اسرائیل نتوانستند کاری از پیش ببرند اکنون دست ما پر است همان‌طور که از چندین کیلومتر بالاتر در آسمان هواپیمای امریکایی را به پایین می‌کشیم در عمق کمتری در خلیج‌ فارس به سادگی می‌توانیم با تور ماهیگیری نهنگ امریکایی‌ها را شکار کنیم بنابراین از این جهت نگرانی چندانی نخواهیم داشت. وی افزود: هنگامی که دشمن به ما نزدیک می‌شود اطمینان خاطر ما افزایش می‌یابد چرا که در دسترس ما می‌آید اما زمانی که دشمن از ما دور است نگرانی ما بیشتر می‌شود، تا مدار ۳۰ درجه شمالی اقیانوس هند مدار امنیت ایران است و هر چیزی از این مدار وارد شود چه زیر دریایی، چه ناو هواپیمابر در تیررس ما است قطعاً آن را نخواهیم زد بلکه آن را می‌گیریم و متعلق به خود می‌کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7525/2/564215/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها