دیگه چه خبر؟




قطر خواهان گفت‌وگوی ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس

 خبر اول اینکه، وزیر خارجه قطر تأکید کرد که کشورش خواهان گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج‌ فارس است. به‌گزارش ایسنا به‌نقل از الجزیره، محمد بن‌عبدالرحمن، اعلام کرد که در گفت‌و‌گو با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در رابطه با مسائل مختلف منطقه و تحولات بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس با قطر و همچنین توافق هسته‌ای ایران بحث و رایزنی کرده است. وی تأکید کرد: امنیت خلیج(فارس) یک اولویت برای قطر است و افزایش تنش به سود هیچ طرفی نیست. محمد بن‌عبدالرحمن گفت: ما خواهان گفت‌و‌گو بین کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) و ایران هستیم و از هر ابتکار عملی که منطقه را با ثبات می‌کند، استقبال می‌کنیم. به‌گفته وی تمام بحران‌ها باید از طریق گفت‌و‌گوی مستقیم و سازنده حل شود.

محکومیت یک فعال اصلاح‌طلب به 6 ماه زندان

 خبر دیگر اینکه، نویسنده و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گچساران به شش ماه حبس محکوم شد. به‌گزارش ایلنا، علیرضا کفایی عضو انجمن معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئول شاخه گچساران این انجمن با اعلام این خبر گفت: در رأی ابلاغ شده دادگاه تجدید نظر مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حکم شش ماه حبس تعزیری که در دادگاه انقلاب گچساران صادر شده بود، تأیید شد. علیرضا کفایی در تشریح این پرونده، اظهارداشت: از حدود 2 سال پیش این پرونده با شکایت یکی از نهادهای امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان بوده و در حکم اولیه، دادگاه انقلاب گچساران مرا به شش ماه حبس محکوم کرد که با تقاضای تجدیدنظر این پرونده به مرکز استان ارجاع اما برای جلسه تجدیدنظر فرصت حضور و دفاعیه به من داده نشد. این فعال سیاسی افزود: مورد اتهامی مربوط به نوشته‌هایی بوده که در یک کانال تلگرامی استان منتشر شده است. البته در رأی دادگاه آمده که این حکم به‌دلیل کهولت سن و بیماری تا یکسال به حالت تعلیق در می‌آید.

گوترش خواهان روابط تجاری کشورها با ایران

 شنیدیم که، دبیر کل سازمان‌ملل متحد بر حفظ رابطه تجاری با ایران تأکید کرد. به‌گزارش ایلنا به‌نقل از اسپوتنیک، «رزماری دی کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان‌ملل متحد از کشورها می‌خواهد تا روابط تجاری خود را با ایران حفظ کنند.وی گفت: ایران عزم خود برای ماندن در برجام را نشان داده و دبیرکل سازمان‌ملل از همه طرف‌های این توافق می‌خواهد تا به‌طور مؤثر و سازنده‌ای برای حل مشکلات خود از طریق مکانیسم حل اختلاف تلاش کنند.

نظامیان شهید بشوند اما رئیس‌جمهوری نشوند؟!

 دست آخر اینکه، یک سردار سپاه از نامزدی نظامیان در انتخابات دفاع کرد. سردار محمد اسماعیل کوثری، مشاور فرمانده سپاه به برنا، گفت: زمانی که توانمندی در بین برادران نظامی وجود دارد چرا در انتخابات حضور پیدا نکنند؟ این افراد در سپاه همیشه خدمت صادقانه و خالصانه کرده و اکنون می‌خواهند، وارد عرصه انتخابات شوند و این توانمندی را در خود می‌بینند زیرا می‌خواهند، همان خدمت را ادامه دهند. وی افزود: برخی پیرامون حضور چهره‌های نظامی جوسازی می‌کنند؛ چطور نظامی‌ها شهید می‌دهند، زخمی می‌شوند، شیمیایی می‌شوند اشکالی ندارد اما همین که می‌خواهند مسئولیت‌های سیاسی داشته باشند، اینجا اشکال دارد؟ چارچوب قانون ملاک است و این برادران می‌توانند با ضوابط قانونی هر کدام کاندیدا شوند. به‌گفته کوثری، مردم هیچ مشکلی با حضور یک نظامی در قامت ریاست جمهوری ندارند. اگر مردم مشکل داشتند، هزاران هزار نفر را زیر دست این فرمانده‌ها نمی‌فرستادند، گروه‌های جهادی تشکیل نمی‌دادند، اینکه می‌گوییم مردم، یعنی باید ملت ایران را ۸۲ میلیونی نگاه کنیم. اینها همه جوسازی کسانی است که می‌خواهند بگویند، اینها نباشند تا ما بتوانیم راحت‌تر به اهداف خودمان برسیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7525/3/564220/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها