ایران در ایران




مرز مسافری باشماق مریوان باز است

سنندج - مدیرکل گمرک باشماق مریوان با اعلام اینکه در حال حاضر تردد مسافر همچون گذشته در این مرز بین‌المللی بدون وقفه در جریان است، گفت: در خصوص بسته شدن مرز دستورالعملی ابلاغ نشده است.
به‌گزارش ایرنا، فرید حق‌پناه در خصوص بسته شدن گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق به‌دلیل شیوع نوع جدید کرونا از سوی طرف عراقی اظهار داشت: تا این لحظه تردد مسافر از مرز بین‌المللی باشماق در جریان است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.وی اضافه کرد: در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی اخباری مبنی بر بسته شدن مرزهای زمینی عراق با ایران منتشر شده که هنوز به‌صورت رسمی چنین مطلبی از سوی طرف عراقی اعلام نشده است.

اصفهان در رتبه نخست کشور برای نوسازی تاکسی‌های شهر

اصفهان - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان در روند نوسازی تاکسی‌ها نسبت به جمعیت در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم.
به گزارش ایلنا، هادی منوچهری اظهار داشت: در شرایط عادی سازمان تاکسیرانی بیش از 500 هزار سفر موفق را در سطح شهر رقم می‌زند که به خاطر شیوع کرونا این رقم کاهش پیدا کرده و به حدود 350هزار سفر رسیده است. وی مهم‌ترین وظیفه سازمان را نوسازی ناوگان ذکر کرد و افزود: به‌دلیل مشکلاتی که دولت دارد طرح‌های نوسازی متوقف شده است، اتفاقی که هم‌اکنون در شهرداری اصفهان رقم خورده، ورود سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی به‌صورت خودجوش و حمایتی از مهر 99 است. این طرح آغاز شده و از مهر و آبان امسال تاکنون حدود 300 خودرو نو شده و 300 خودرو فرسوده از ناوگان خارج شده است.
وی تأکید کرد: واگذاری تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) انجام می‌‌شود. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی‌های بی‌سیم بانوان در شهر، گفت: تاکسی بی‌سیم بانوان در جهت ارائه خدمات به مسافران بانو در شهر است. هم‌اکنون کمتر از 150 تاکسی بی‌سیم بانوان در شهر فعالیت می‌کنند.

قسمت اول مستند «آخرین خنیاگر» مازندران به مرحله تدوین رسید

 
ساری – تصویربرداری مستند «آخرین خنیاگر» به‌عنوان نخستین بخش از سه‌گانه هنری «اِسّاره سو» درباره شخصیت‌نگاری و زندگی سه چهره نامدار فرهنگ و هنر مازندران به پایان رسید و وارد مرحله تدوین شد.
به گزارش ایرنا، سه‌گانه مستند تصویری «اِسّاره سو» طرحی از افشین رشیدی نویسنده و کارگردان مازندرانی است که در آن قصد دارد بخش‌هایی از زندگی سه استاد برجسته از حوزه فرهنگ و هنر مازندران را با روایت آنها به تصویر بکشد. او در نخستین گام، مستند ۳۰ دقیقه‌ای «آخرین خنیاگر» مربوط به زندگی، روایات و فعالیت‌های استاد محمدرضا اسحاقی گرجی هنرمند شناخته شده موسیقی مازندران را به مرحله تدوین رساند. رشیدی با اشاره به ثبت طرح سه‌گانه تصویری «اِسّاره سو» و دریافت پروانه تولید فیلم با این عنوان اظهار کرد: برای دو بخش دیگر ثبت بخشی از زندگی استادان «کیوس گوران» و «محمدعلی کاظمی سنگدهی» شاعران بومی‌سرا و برجسته مازندران را مد نظر دارم که امیدوارم شرایط برای تولید این دو مستند نیز فراهم شود.
وی با بیان اینکه «آخرین خنیاگر» در هفت بخش به اجزای مختلفی از زندگی استاد اسحاقی گرجی می‌پردازد، افزود: سعی کردیم زوایای مختلف زندگی استاد را به تصویر بکشیم. البته اگر می‌خواستیم همه اجزای زندگی این استاد خودآموخته را به نمایش بگذاریم باید زمان بسیار بیشتری برای مستند در نظر می گرفتیم. چون از وجوه مختلفی مانند خنیاگری، نوازندگی، ساختن ساز و فعالیت‌های آموزشی، زندگی شخصی و ساخت خانه هنر طی سال‌های اخیر می‌توان به زندگی استاد گرجی پرداخت. اما در این مستند ۳۰ دقیقه‌ای تلاش شده که نگاهی متفاوت و مستند به این هنرمند برجسته موسیقی و فرهنگ مازندران داشته باشیم.

مشکل زیست‌محیطی پساب کشتارگاه‌های استان مرکزی

اراک - مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی گفت: پساب بیشتر کشتارگاه‌های استان مرکزی مشکلات زیست‌محیطی دارند که این مسأله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رضا میرزایی اظهار کرد: اکثر مناطق در استان مرکزی با مشکل کیفیت آب روبه‌رو هستند و در کنار این مشکل، مسأله مدیریت پساب نیز از دیگر مشکلات استان است که باید اقدامات مناسب و مدیریت صحیحی در خصوص آن صورت گیرد. وی افزود: روزانه ۲۴ هزار متر مکعب پساب واحدهای صنعتی در استان مرکزی به هدر می‌رود و متأسفانه برنامه‌ای برای بازچرخانی آن وجود ندارد. میرزایی ادامه داد: در حال حاضر سیستم تصفیه فاضلاب در شهرهای اراک، مهاجران، تفرش، خمین، دلیجان، آشتیان، ساوه و محلات و دو روستای راونج شهرستان دلیجان و ابراهیم آباد اراک وجود دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: در بسیاری از مناطق استان از پساب به طور مستقیم در آبیاری کشاورزی استفاده می‌شود که این مهم می‌تواند سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی جدی شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7525/6/564239/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها