اخبار




نوبخت: قدرت خرید مردم کاهش یافته است

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با‌وجود تلاش‌های دشمن، هزینه طرح‌های عمرانی را تأمین کرده و هر‌هفته آنها را افتتاح می‌کنیم.
محمد باقرنوبخت با تأکید براینکه دشمن می‌خواهد کشور را زمینگیر کند افزود: اما در این شرایط همچنان چرخ توسعه و عمران کشور می‌چرخد و در هشت ماه گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
او ادامه داد: تمام تلاش دشمنان این است که مانع جابه‌جایی منابع شده و کشور را زمینگیر کنند اما هر هفته طرح‌های عمرانی در حال افتتاح است و تا پول آنها در سازمان برنامه تأمین نشود که این طرح‌ها افتتاح نمی‌شوند و علی برکت‌الله هر هفته تکرار نمی‌شود.
نوبخت گفت: ۵ استان در همین مدت به شبکه ریلی وصل شدند. آزادراه تهران شمال  را که ۲۵ سال طول کشید، پیش بردیم و بزرگترین تونل کشور را افتتاح کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت کالاها اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت کالاها دلایل مختلفی دارد؛گاهی قدرت خرید مردم بالا می‌رود و چون تقاضای خرید زیاد است، قیمت‌ها هم بالا می‌رود یعنی به‌دلیل ازدیاد تقاضا، قیمت‌ها بالا می‌رود.
او ادامه داد: اما گاهی هزینه‌های تولید آنقدر بالا می‌رود که قیمت کالاها زیاد می‌شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: این فشار هزینه  اینگونه نیست که آنقدر پول در جیب مردم است که بروند به بازار و قیمت‌ها بالا بکشد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه قدرت خرید مردم و مصرفشان تقلیل یافته است، گفت: البته در تابستان گذشته این رقم طبق گزارش مرکز آمار از منفی ۹.۶ به ۶ کاهش یافته است./مهر

کامیون‌های وارداتی بزودی وارد بازار می‌شود

مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان گفت: ۲ هزار دستگاه کامیون در گمرکات منتظر ثبت سفارش برای ورود به کشور است که ظرف یک تا ۲ ماه آینده به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
صدرالله بمانا با بیان اینکه روند نوسازی ناوگان فرسوده سنگین از نظر ما مناسب نیست گفت: امیدواریم روند نوسازی خیلی بهتر از وضع کنونی باشد. وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی از جمله تحریم‌ها و ارز که وجود دارد باید اقدامات لازم در حوزه تولید داخل خودروی سنگین افزایش یابد و از سوی دیگر روند واردات برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مناسب شود.
بمانا افزود: اولین برنامه ما در کل کشور طرح نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری است که حدود ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه کامیون، اتوبوس، مینی بوس و کامیونت درون و برون شهری دیده شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با عنوان طرح ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته است گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون نوساز تحویل داده شده یا در حال تحویل به متقاضیان است.
بمانا توضیح داد: ۱۰۵ دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است که هم اکنون در حال اجرای مراحل تکمیلی آن هستیم./مهر


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7525/8/564249/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها