اخـــــــــبار




افزودن قابلیت‌های امنیتی ویژه فیس بوک به اکانت‌های عادی

فیس بوک اعلام کرد از سال ۲۰۲۱ به کاربرانش اجازه خواهد داد کلیدهای امنیتی فیزیکی را به‌عنوان راهی برای احراز هویتشان برای ورود به اپلیکیشن موبایلی این شبکه اجتماعی تعریف کنند. به گزارش ایسنا، فیس بوک اخیراً گزینه‌ای را عرضه کرده که مستلزم یک کلید امنیتی سخت افزاری برای اتصال به رایانه رومیزی پیش از هر بار ورود به این پلتفرم شبکه اجتماعی است. این شرکت اعلام کرد کاربران می‌توانند کلید سخت افزاری را از فروشندگان خریداری کرده و در نزد فیس بوک به ثبت برسانند. بزرگترین شبکه اجتماعی جهان اعلام کرد قصد دارد از سال آینده برنامه امنیتی «فیس بوک پروتکت» برای اکانت‌های شخصیت‌های برجسته شامل نامزدهای انتخابات را توسعه دهد و انواع حساب‌های جهانی فیس بوک را تحت پوشش این برنامه قرار دهد. عرضه سرویس امنیتی جدید پس از هک شبکه اجتماعی توئیتر در ژوییه روی داد که در جریان آن کنترل حساب‌های بسیاری از افراد معروف شامل جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا وایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا» به دست هکرها افتاد. برنامه «فیس بوک پروتکت» که در حال حاضر در امریکا موجود است، به سیاستمداران، سازمان‌های دولتی و افراد کمپین‌های انتخاباتی اجازه می‌دهد تمهیدات امنیتی بیشتری مانند احراز هویت دو مرحله‌ای و کنترل فوری تهدیدهای هک احتمالی را به اکانت‌های فیس بوک خود اضافه کنند. براساس گزارش رویترز، فیس بوک اعلام کرده که بزودی کاربرانی مانند خبرنگاران و فعالان حقوق بشر که در ریسک بالاتر هدف قرار گرفتن توسط هکرهای پیشرفته هستند از این امکانات امنیتی برخوردارمی شوند.

 تشکیل نیروی ضد باج افزار از سوی شرکت‌های فناوری امریکایی

تعدادی از شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری در ایالات متحده یک نیروی ویژه برای مقابله با روند رو به رشد عرضه باج افزارها در امریکا ایجاد کرده‌اند.
به‌گزارش مهر، این گروه امیدوارند تا چارچوبی استاندارد برای پاسخگویی و واکنش در برابر حملات فزاینده باج افزاری ایجاد کنند. در سال‌های اخیر حملات باج افزاری مشکلات زیادی برای نهادهای دولتی و خصوصی در امریکا ایجاد کرده‌اند و باج افزار نویسان با قفل کردن فایل‌های مهم و طرح درخواست دریافت پول در ازای رمزگشایی از فایل‌ها خسارت زیادی وارد کرده‌اند. ده‌ها بیمارستان، مدرسه، مؤسسه دولتی و خصوصی در ایالات متحده از این حملات زیان دیده‌اند و برای مقابله با این مشکل مایکروسافت، مک آفی و ۱۷ شرکت نرم افزاری و فناوری دیگر و نیز مؤسسات امنیتی و سازمان‌های غیرانتفاعی با یکدیگر متحد شده و یک نیروی ویژه مقابله با باج افزار تشکیل داده‌اند. معمولاً گروه‌ها و مؤسسات امنیتی متفاوت برای مقابله با باج افزارها توصیه‌های متفاوت و متنوعی ارائه داده و این امر موجب سردرگمی می‌شود. ابداع استانداردی واحد برای واکنش به این حملات می‌تواند این مشکل را نیز کاهش دهد. گروه یادشده واکنش‌های فعلی به باج افزارها را بررسی و ارزیابی می‌کند و مشکلات آنها را می‌یابد و در نهایت یک نقشه راه برای تصمیم‌گیری دقیق در این زمینه ارائه می‌دهد. قرار است جزئیات بیشتر در مورد وظایف و برنامه‌های این گروه تازه تأسیس ظرف یک ماه آینده ارائه شود. فعالیت اجرایی این گروه از بهار آغاز می‌شود.


از سوی جک دورسی
ترامپ و جوبایدن در توییتر آنفالو شدند

جک دورسی، مدیر عامل توئیتر در تصمیمی تأمل برانگیز، حساب شخصی دونالد ترامپ و جو بایدن را فقط چند هفته قبل از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آنفالو کرد. به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ را می‌توان یکی از جنجالی‌ترین کاربران توئیتر طی ۴ سال اخیر ارزیابی کرد، وی بار‌ها و بار‌ها مدیر توئیتر را متهم به دفاع از دموکرات‌ها و به سایه راندن جمهور یخواهان کرد، افزون بر این‌ها، توئیت‌های جنجالی دونالد ترامپ همیشه حاشیه ساز بوده‌اند. اما به نظر می‌رسد دورسی تصمیم گرفته است با پایان یافتن دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ دقیقاً همان رفتای را با وی در پیش بگیرد که با دیگر کاربران انجام می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط bigtechalert (حسابی که مدیران سیلیکون ولی را ردیابی می‌کند)، ایوانکا ترامپ، جو بایدن و حتی کامالا هریس نیز توسط جک دورسی آنفالو شده‌اند. مدتی پیش دونالد ترامپ توئیتر را متهم به انتشار اطلاعات غلط و جانبداری از حزب رقیب در جریان انتخابات کرد، اما حتی در آن دوران نیز جک دورسی وی را آنفالو نکرد؛ در ماه‌های پس از انتخابات ایالات متحده در سال ۲۰۱۶، سیستم عامل‌ شبکه‌های اجتماعی با هجوم ادعا‌هایی مبنی بر عدم کفایت یا بی‌علاقگی آنها در تضعیف یکپارچگی روند انتخابات با اجازه دادن به نشر اطلاعات نادرست برای میلیون‌ها رأی دهنده، روبه‌رو شدند. طی چهار سال گذشته دونالد ترامپ بیش از ۵۶ هزار پست توئیتری منتشر کرده است و ۸۸.۵ میلیون نفر فالوور دارد. جو بایدن نیز از دوران انتخابات تا کنون بیش از ۲.۵ میلیون دنبال کننده جدید دارد.


هشدار امنیتی جدید آمریکا
از خدمات دیجیتالی چینی دوری کنید

وزارت امنیت داخلی امریکا به شرکت‌های امریکایی درباره استفاده از تجهیزات سخت افزاری و خدمات دیجیتالی که توسط شرکت‌های چینی ایجاد شده یا با آنها مرتبطند هشدار داد. به گزارش ایسنا، مقامات امریکایی اخیراً درباره همه روش‌هایی که دولت چین و عاملانش برای هدف گرفتن شرکت‌ها و دانشگاه‌های امریکایی به‌منظور سرقت مالکیت معنوی استفاده می‌کنند، صحبت می‌کنند. وزارت امنیت داخلی امریکا اعلام کرده محصولات چینی ممکن است حاوی بدافزار بَک دور یا مکانیسم مخفی جمع‌آوری اطلاعات باشند که می‌تواند توسط مقامات چینی برای جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌های غربی و گذاشتن آنها در اختیار رقبای چینی به‌منظور تأمین اهداف اقتصادی چین به ضرر کشورهای دیگر استفاده شود. این وزارتخانه هشدار داد همه تجهیزات و خدماتی که به شرکت‌های چینی مرتبطند باید یک ریسک امنیت سایبری و یک ریسک تجاری قلمداد شوند. وزارت امنیت داخلی امریکا اعلام کرده که قوانین امنیت ملی چین اجازه می‌دهد دولت این کشور شرکت‌ها و شهروندان چینی را وادار کند محصولاتشان را دستکاری کرده و در جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی مشارکت کنند و این شیوه را سرقت اطلاعات تحت حمایت دولت چین توصیف کرده است. چاد اف ولف، وزیر موقت امنیت داخلی امریکا دوشنبه هفته جاری در اظهاراتی چین را یک خطر واضح برای دموکراسی امریکا توصیف کرد. توصیه امنیتی وزارت امنیت داخلی امریکا کمتر از یک ماه پیش‌ از تغییر دولت و روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا صادر شده که انتظار می‌رود فرد مورد نظر خود را برای وزارت امنیت داخلی معرفی کند. در دوران ترامپ مقامات امریکایی به مقابله با آنچه که دزدی معنوی چین از شرکت‌های امریکایی می‌خواندند، متمرکز شدند. بر اساس گزارش زدنت، کریستوفر ری، مدیر اف بی‌آی در مصاحبه با فاکس نیوز در ژوییه ۲۰۲۰ گفته بود نیمی از ۵۰۰۰ پرونده ضد جاسوسی این سازمان مربوط به سرقت فناوری امریکایی توسط چینی‌هاست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7525/17/564286/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها