دیگه چه خبر






جهانگیری گزینه اصلی اصلاح‌طلبان

   خبر اول اینکه، ایرنا در گزارشی، اسحاق جهانگیری را آماده‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 خوانده است. در بخشی از این گزارش آمده: اردوگاه چپ سیاسی در ایران هم مانند جریان رقیب در حال آنالیز گزینه‌های موردنظر خود است و گاهی نامی از میان اصلاح‌طلبان توجه و دقت رسانه‌ها را به خود معطوف می‌کند. این نام به فاصله ۶ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، «اسحاق جهانگیری» معاون رئیس جمهوری است که مدتی پس از اعلام نظر مثبت وی برای حضور در انتخابات از سوی اصلاح‌طلبانی چون «علی صوفی» در تازه‌ترین اظهارات تقویت کننده این گمانه، از جریان رقیب «محمدرضا باهنر» دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی از تمایل جهانگیری برای حضور در انتخابات در صورت وجود درخواست سخن گفته است. به نوشته ایرنا، جهانگیری توان ایجاد توافق را دارد؛ وی از یک طرف با رئیس دولت اصلاحات روابط نزدیک دارد و از سوی دیگر سال‌هاست که ردای اصلاح‌طلبی بر تن داشته است از این رو همان نامزد اصیلی است که اصلاح‌طلبان حضور در انتخابات را به وجود کسی مانند جهانگیری منوط و مشروط کرده‌اند. از سوی دیگر آن اندازه تکنوکرات است که حزبی که عضو آن است یعنی کارگزاران سازندگی ذره‌ای برای حمایت از وی تردید به خود راه ندهد.

اسامی متهمان پرونده ترور سردار سلیمانی
بزودی اعلام می‌شود

  خبر دیگر اینکه، مدیر بخش اطلاع‌رسانی الحشدالشعبی درخصوص پرونده ترور سردار سلیمانی گفت که این پرونده تا الان ۴۰ متهم دارد که برخی از آنها امریکایی و برخی دیگر عراقی هستند. به گزارش جماران به نقل از النجباء مدیر بخش اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی درباره پیگیری پرونده ترور فرماندهان مقاومت گفت: طی روزهای آینده اسامی متهمان جنایت ترور شهیدان سلیمانی و المهندس رسانه‌ای خواهد شد. «مهند العقابی» افزود: متأسفانه دستگاه قضایی عراق در این پرونده تحت فشارهای داخلی و خارجی قرار دارد اما علی‌رغم این فشارها، عملکرد خوبی در شناسایی متهمان داشته است.

تکذیب ادعایی درباره رئیس جمهوری

  شنیدیم که، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، به اخبار جعلی برخی رسانه‌های امریکا در انتشار نقل قولی از رئیس جمهوری کشورمان واکنش نشان داد و آن را جعلی خواند. روزنامه واشنگتن تایمز مدعی شده که حسن روحانی ترامپ را تهدید به مرگ کرده است. سعید خطیب‌زاده در واکنش به این ادعا در پیامی توئیتری نوشت: «بزدلی ترور رهبران خارجی مختص و نشان تجاری امریکایی- اسرائیلی است و نه ایرانی. واشنگتن تایمز باید پخته‌تر از آن باشد که اخبار جعلی نشر داده و تعصبات ضدایرانی پخش کند؛ هرچند که این نشریه پیش از این نیز در ازای دریافت پول مطالبی از فرقه تروریستی و غیرقانونی منافقین منتشر کرده است. مخاطبین شما استحقاق مطالب بهتری دارند.»

پیشنهاد بازگشایی اماکن مقدسه

  دست آخر اینکه،  نایب رئیس مجلس از درخواست خود برای بازبینی در پروتکل‌های بهداشتی جهت بازگشایی اماکن مقدسه خبر داد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که به تازگی به نمایندگی از مجلس در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت می‌کند، توضیح داد که در جلسه دیروز این ستاد درخواست بازبینی در پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی اماکن مقدسه حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، حرم احمد بن موسی و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را مطرح کرده است. به گزارش ایسنا، وی افزود: ما الان مواد ضدعفونی داریم که می‌شود در هوا پخش کرد، بدون اینکه به چشم، مخاط، بینی و پوست آسیب برساند و حتی قابل قرقره کردن است و خطری برای انسان ندارد و ویروس کش است، علاوه بر این چون این اماکن مقدسه خدام زیادی دارند هر یکی دو ساعت می‌توانند سطوح را ضدعفونی کنند. قاضی‌زاده گفته که رحمانی فضلی به‌عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا مأمور شد مذاکراتی را شروع کنند و دوباره در زمینه پروتکل‌های بهداشتی زیارت اماکن مقدسه بازبینی صورت بگیرد تا در ایام ماه‌های رجب، شعبان و رمضان یک گشایش بیشتری برای دسترسی زیارت اعتاب مقدسه داشته باشیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7533/3/565211/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها